AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #1 Skrevet 2. februar 2024 Samboere i 10 år, ingen barn sammen. Forholdet har gått nedover det siste året. Dårlig kommuniksjon, lite sex og annen nærhet, såvidt vi kysser av og til. Slik har det vel egentlig vært hele tiden. Vi har mange gode minner bak oss og er veldig gode venner, men det er vel egentlig det. Jeg ser det er så mye klaging over at man ikke prøver nok i dag. Er det gode nok grunner til å gå når følelsene ikke er der? Hvis man ikke blir dårlig behandlet, hva er egentlig en god nok grunn? Anonymkode: 10749...618
Andro Skrevet 2. februar 2024 #2 Skrevet 2. februar 2024 Det er alltid lov å gå, for hva som helst, om man ikke lever godt med det. 7 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #3 Skrevet 2. februar 2024 Hvorfor være sammen med noen du ikke har følelser for? Anonymkode: 54109...404
HSV50 Skrevet 2. februar 2024 #4 Skrevet 2. februar 2024 Livet er for kort til å bli i et forhold som ikke gir det det du trenger. Når dere ikke har barn sammen er det lett å gå. Men. Gresset er som regel grønnest der det blir vannet og gjødslet, og better the devil you know. Så hvis det er en fin fyr sånn på der jevne kan det jo hendet det er verd å forsøke å finne tilbake til grunnene til at dere ble samboere i utgangspunktet. Man har ingen garanti for at man blir lykkeligere i et nytt forhold. 1
Irak Skrevet 2. februar 2024 #5 Skrevet 2. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Samboere i 10 år, ingen barn sammen. Forholdet har gått nedover det siste året. Dårlig kommuniksjon, lite sex og annen nærhet, såvidt vi kysser av og til. Slik har det vel egentlig vært hele tiden. Vi har mange gode minner bak oss og er veldig gode venner, men det er vel egentlig det. Jeg ser det er så mye klaging over at man ikke prøver nok i dag. Er det gode nok grunner til å gå når følelsene ikke er der? Hvis man ikke blir dårlig behandlet, hva er egentlig en god nok grunn? Anonymkode: 10749...618 Ingenting er faktisk god nok grunn.... Med ingenting mener jeg ingen grunn altså.... Enten vil du være i dette forholdet eller så vil du det ikke..... Synes det er så teit med mennesker som leter etter unnskyldninger for å gå... Er du ikke fornøyd så ta din kos og stikk da 👌. Endret 2. februar 2024 av Irak 1
svartkatt Skrevet 2. februar 2024 #6 Skrevet 2. februar 2024 Det er ikke en haug fremmede som burde bestemme om du skal gå eller ei. Ser ikke poenget i å bli i et forhold som kun er blitt et vennskap, men ville jo hatt en samtale med personen først.. ikke bare pakke og dra hvis det aldri har vært dialog om dette.. 2
Bombasi Skrevet 2. februar 2024 #7 Skrevet 2. februar 2024 Javisst. Du trenger strengt tatt ikke en grunn for å forlate. Et forhold er 100% frivillig. Det skal iallfall være det... Ikke la 2 gode dager i uka gjøre opp for 5 dårlige. Og det er bedre å forlate 5 år for tidlig enn 1 år for sent. 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #8 Skrevet 2. februar 2024 5 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor være sammen med noen du ikke har følelser for? Anonymkode: 54109...404 Følelser er for barn Anonymkode: 55a8c...c73
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #9 Skrevet 2. februar 2024 Har man ikke barn så er lista også … skal ikke si lavere kanskje, men annerledes. Anonymkode: 50f97...e7c 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #10 Skrevet 2. februar 2024 5 hours ago, AnonymBruker said: hva er egentlig en god nok grunn? Anonymkode: 10749...618 Er det noen som bestemmer for oss hva som er lov eller ikke når det kommer til å avslutte forhold? Anonymkode: 8a86b...e07
Cornix Skrevet 2. februar 2024 #11 Skrevet 2. februar 2024 Er man ikke lykkelig så går man. Man lever kun et liv, det er viktig å gjøre det beste ut av det.
Gjest WhisperingWind Skrevet 3. februar 2024 #12 Skrevet 3. februar 2024 Hva er poenget å leve med en venn? Gikk fra ekteskapet mitt fordi følelsene var død og har nå møtt Tvillingsjelen min🤩 Jeg vil ha savn, lidenskap, kjærlighet, rå sex og en bestevenn i samme pakken. Livet er for kort til noe annet.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #13 Skrevet 3. februar 2024 Hva mener du med «lov til å gå»? Du blir ikke straffeforfulgt, nei. Man har fri vilje. Har man det ikke bra i et forhold, så må man selv finne ut av om det er så negativt at man vil få det bedre alene. Anonymkode: ee06e...951
tvertimot Skrevet 3. februar 2024 #14 Skrevet 3. februar 2024 Først og fremst, man trenger absolutt ikke gi en dyp begrunnelse for et brudd. Man trenger i grunn bare å formidle at nå er dette forholdet over, og så flytter man fra den andre og klart at den andre da må realitetsorientere seg og forholde seg til den nye virkeligheten. Slutte først som sist å gjør dette bruddet langt og vanskelig, både for deg og den du er sammen med (men åpenbart i ferd med å forlate), for alt for mange kan et brudd være en prosess som varer i flere år. Det er bare vondt og vanskelig for dere begge to, dere fortjener begge bedre. Så gjør kort prosess, avslutt det hele og flytte. Klart det blir en ny start på noe riktigere for dere begge.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #15 Skrevet 3. februar 2024 Irak skrev (14 timer siden): Ingenting er faktisk god nok grunn.... Med ingenting mener jeg ingen grunn altså.... Enten vil du være i dette forholdet eller så vil du det ikke..... Synes det er så teit med mennesker som leter etter unnskyldninger for å gå... Er du ikke fornøyd så ta din kos og stikk da 👌. Dra din kos? Anonymkode: 6dc94...ff4
Irak Skrevet 3. februar 2024 #16 Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dra din kos? Anonymkode: 6dc94...ff4 Ja avslutte forholdet, eller ekteskapet.... Da er det jo slutt på kosen regner jeg med....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå