Teardrop Skrevet 2. februar 2024 #1 Skrevet 2. februar 2024 Brukte Royal canin på katten jeg hadde før. Hvilket kattemat merke er egentlig best for katter?
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #2 Skrevet 2. februar 2024 Vi bruker carnilove Anonymkode: 6c544...53b
Blod Skrevet 2. februar 2024 #4 Skrevet 2. februar 2024 Styr unna, royal canin er ikke et bra kattefor. Orijen og vigor & sage er bra.
Sirah Skrevet 2. februar 2024 #5 Skrevet 2. februar 2024 Heller Royal Canin enn Labb for å si det sånn. 1
Kira123 Skrevet 2. februar 2024 #6 Skrevet 2. februar 2024 Acana! Mye renere mat, tydelig ingrediensliste og inneholder mye mer kjøtt. 2
Gjest ti10 Skrevet 2. februar 2024 #7 Skrevet 2. februar 2024 Jeg tror at når det gjelder så dyre merker, er det for det meste personlige preferanser det går på. Dvs. det finnes sikkert noen som kommer til å si at flere av merkene som blir nevnt her, er djevelens verk. Men de hadde ikke blitt solgt hos veterinærer osv. hvis de hadde vært så forferdelig dårlige. Jeg bruker Hill's til mine. De har generelt god helse, og jeg (dvs. de, altså😄) har fått mye skryt for at de har fin pels, selv om de går ut og inn som de vil.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #8 Skrevet 2. februar 2024 Sirah skrev (10 minutter siden): Heller Royal Canin enn Labb for å si det sånn. Fordi? Anonymkode: 3fd81...3d5
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #9 Skrevet 2. februar 2024 Jeg pleier å variere på de ulike merkene og smakene. De blir litt lei maten innimellom har jeg lagt merke til. Anonymkode: 515fe...f14
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #10 Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi? Anonymkode: 3fd81...3d5 Mer kjøtt, mindre korn Anonymkode: dcfc4...b66
Arx Skrevet 2. februar 2024 #11 Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mer kjøtt, mindre korn Anonymkode: dcfc4...b66 Begge merkene har kylling eller "fugleprotein" som første ingrediens, og ingen av merkene oppgir % på ingredienser. Så slik jeg ser det er det ikke nødvendigvis mere kjøtt i RC enn Labb.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #12 Skrevet 3. februar 2024 Jeg har sett merkbar forskjell i pelskvalitet og mengde avføring hos hund som har vært fôret på Labb og deretter på Royal Canin. Mindre (og mer illeluktende, hehe) bæsj på RC og vesentlig finere pels. Har katt nå som får Royal Canin, men vi kjøper det hos veterinæren da hun har sensitiv mage. Med tanke på hvor mye fagfolk som velger RC til sine egne dyr, føler jeg tillit til merket. Kornfritt er kjempebra det også, men flere typer har blitt linket til helseutfordringer og mye av markedsføringen går ut på å svartmale merker som RC til fordel for sitt eget merke og jeg får meg ikke til å tro at det kun er noe de gjør fordi de er gode samaritanere som bryr seg aller mest om dyra. Hadde litt korn vært så ille i kattemat, hadde forskning vært tydelig på det til nå. Anonymkode: 75dae...fa1
Arx Skrevet 3. februar 2024 #13 Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har sett merkbar forskjell i pelskvalitet og mengde avføring hos hund som har vært fôret på Labb og deretter på Royal Canin. Mindre (og mer illeluktende, hehe) bæsj på RC og vesentlig finere pels. Har katt nå som får Royal Canin, men vi kjøper det hos veterinæren da hun har sensitiv mage. Med tanke på hvor mye fagfolk som velger RC til sine egne dyr, føler jeg tillit til merket. Kornfritt er kjempebra det også, men flere typer har blitt linket til helseutfordringer og mye av markedsføringen går ut på å svartmale merker som RC til fordel for sitt eget merke og jeg får meg ikke til å tro at det kun er noe de gjør fordi de er gode samaritanere som bryr seg aller mest om dyra. Hadde litt korn vært så ille i kattemat, hadde forskning vært tydelig på det til nå. Anonymkode: 75dae...fa1 Kan du vise oss kilder på at flere typer er linket til helseutfordringer? Meg bekjent har det kun vært en greie på kornfritt til hund og hjerte, og der ble det vel ingen klare konklusjoner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå