Gå til innhold

Kattemat. Royal canin eller Labb? Evt andre merker du anbefaller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Brukte Royal canin på katten jeg hadde før.
Hvilket kattemat merke er egentlig best for katter?

Skrevet

Vi bruker carnilove 

Anonymkode: 6c544...53b

Skrevet

Orijen

Anonymkode: 3775a...054

• Nyttig 1
Skrevet

Styr unna, royal canin er ikke et bra kattefor. Orijen og vigor & sage er bra.

Skrevet

Heller Royal Canin enn Labb for å si det sånn. 

• Liker 1
Skrevet

Acana!
Mye renere mat, tydelig ingrediensliste og inneholder mye mer kjøtt.

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg tror at når det gjelder så dyre merker, er det for det meste personlige preferanser det går på. Dvs. det finnes sikkert noen som kommer til å si at flere av merkene som blir nevnt her, er djevelens verk. Men de hadde ikke blitt solgt hos veterinærer osv. hvis de hadde vært så forferdelig dårlige.

Jeg bruker Hill's til mine. De har generelt god helse, og jeg (dvs. de, altså😄) har fått mye skryt for at de har fin pels, selv om de går ut og inn som de vil.

Skrevet
Sirah skrev (10 minutter siden):

Heller Royal Canin enn Labb for å si det sånn. 

Fordi?

Anonymkode: 3fd81...3d5

Skrevet

Jeg pleier å variere på de ulike merkene og smakene. De blir litt lei maten innimellom har jeg lagt merke til. 

Anonymkode: 515fe...f14

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi?

Anonymkode: 3fd81...3d5

Mer kjøtt, mindre korn

Anonymkode: dcfc4...b66

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mer kjøtt, mindre korn

Anonymkode: dcfc4...b66

Begge merkene har kylling eller "fugleprotein" som første ingrediens, og ingen av merkene oppgir % på ingredienser. Så slik jeg ser det er det ikke nødvendigvis mere kjøtt i RC enn Labb.

Skrevet

Jeg har sett merkbar forskjell i pelskvalitet og mengde avføring hos hund som har vært fôret på Labb og deretter på Royal Canin. Mindre (og mer illeluktende, hehe) bæsj på RC og vesentlig finere pels. Har katt nå som får Royal Canin, men vi kjøper det hos veterinæren da hun har sensitiv mage.

Med tanke på hvor mye fagfolk som velger RC til sine egne dyr, føler jeg tillit til merket. Kornfritt er kjempebra det også, men flere typer har blitt linket til helseutfordringer og mye av markedsføringen går ut på å svartmale merker som RC til fordel for sitt eget merke og jeg får meg ikke til å tro at det kun er noe de gjør fordi de er gode samaritanere som bryr seg aller mest om dyra. Hadde litt korn vært så ille i kattemat, hadde forskning vært tydelig på det til nå. 

Anonymkode: 75dae...fa1

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har sett merkbar forskjell i pelskvalitet og mengde avføring hos hund som har vært fôret på Labb og deretter på Royal Canin. Mindre (og mer illeluktende, hehe) bæsj på RC og vesentlig finere pels. Har katt nå som får Royal Canin, men vi kjøper det hos veterinæren da hun har sensitiv mage.

Med tanke på hvor mye fagfolk som velger RC til sine egne dyr, føler jeg tillit til merket. Kornfritt er kjempebra det også, men flere typer har blitt linket til helseutfordringer og mye av markedsføringen går ut på å svartmale merker som RC til fordel for sitt eget merke og jeg får meg ikke til å tro at det kun er noe de gjør fordi de er gode samaritanere som bryr seg aller mest om dyra. Hadde litt korn vært så ille i kattemat, hadde forskning vært tydelig på det til nå. 

Anonymkode: 75dae...fa1

Kan du vise oss kilder på at flere typer er linket til helseutfordringer? Meg bekjent har det kun vært en greie på kornfritt til hund og hjerte, og der ble det vel ingen klare konklusjoner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...