Gå til innhold

Angst og nytt jobbtilbud

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle. 

Jeg har fått et jobbtilbud og har fått kalde føtter da jeg er redd for å ikke strekke til og møte de forventningene de har til meg. Jeg strever med angst og er veldig sjenert. Jeg har en trygg jobb nå, men jobben jeg har fått tilbud om passer til utdanninga mi. 

Finnes det bøker, podcast, eller gode råd som kan hjelpe meg å bli litt tøffere og tørre å gutse? Jeg har trekt meg tidligere, allerede før intervju og ved tilbud, pga dette.. 

Anonymkode: 1dabb...885

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Gratulerer så masse med jobbtilbud! Bra jobba!

Det beste rådet jeg kan gi er at du kan tenke at de hadde ikke gitt deg tilbudet hvis de ikke så og hørte at du var kvalifisert. Du sier du har trekt deg flere ganger tidligere, så da tyder det på at du ønsker og er klar for å prøve en ny jobb. Kjør på og kast deg ut i det! Kanskje kan du få perm fra der du er nå? 😊

Anonymkode: b933b...0f8

Skrevet

Jeg har brukt appen Tankevirus tidligere og synes den er god når man trenger hjelp til å sortere tanker. Den er basert på kognitiv terapi. En del av appen handler om nettopp tanker vi har om hva andre tenker om oss.

Akkurat nå bruker jeg Stressportalen på psykologliv.no. Den består bla. av mindfullness meditasjoner (supert for å senke stress med mer) og en podcast. En av podcastepisodene handler om Bedragersyndromet (at vi tviler på egne evner). Kanskje noe for deg. :) 

Anonymkode: d227d...02c

Skrevet

Gratulerer!

Forsøk å tenke litt enklere.

Det har vært mange dyktige og kompetente kandidater på intervju. Arbeidsgiver har møtt alle disse kandidatene kanskje en, to og tre ganger. Arbeidsgiver har altså god kjennskap til alle kandidatene, og har vurdert at du er den beste til jobben.

Ved å tvile på deg selv betviler du jo også rekrutteringskompetansen til arbeidsgiver. Er det noen spesiell grunn til at du tror de ikke har riktig kompetanse til å ta valget de tok? 

Anonymkode: 16bf1...27f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...