Gjest kvenir29 Skrevet 30. januar 2006 #1 Skrevet 30. januar 2006 jeg lurte på en ting. jeg trenger en resept. jeg kan jo bare ringe legekontoret og så henter jeg den neste dag og betaler 35 kr for den, sant? men hvis jeg skaffer meg en legetime (jeg har et par småting jeg kan ta opp da) og i forbifarten sier at jeg trenger en resept også, så betaler jeg bare for legetimen som koster 150 kr? og resepten er da "gratis"? eller må jeg betale 185 kr? syns jeg opplevde det før en gang men er litt usikker på om jeg husker riktig. noen som vet?
Hu i Svingen Skrevet 30. januar 2006 #2 Skrevet 30. januar 2006 Jeg betaler ikke noe ekstra for å få resepter når jeg går til legen, det koster 125,- for en vanlig konsultasjon (med resepter), og 175,-++ hvis jeg i tillegg tar prøver som må sendes inn.
Hu i Svingen Skrevet 30. januar 2006 #3 Skrevet 30. januar 2006 Og når du ringer og får legen til å skrive ut resept betaler du for telefonkonsultasjon, ikke for selve resepten...
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #4 Skrevet 30. januar 2006 hæh? tar kontordama betalt? hun får jo ikke et rødt øre når man ringer og bestiller time?
Hu i Svingen Skrevet 30. januar 2006 #5 Skrevet 30. januar 2006 hæh? tar kontordama betalt? hun får jo ikke et rødt øre når man ringer og bestiller time? ← Nei, jeg må snakke med legen personlig for å få noen resept. Derved honoraret.
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #6 Skrevet 30. januar 2006 jeg snakker bare med kontordama for å få resept...
Hu i Svingen Skrevet 30. januar 2006 #7 Skrevet 30. januar 2006 jeg snakker bare med kontordama for å få resept... ← OK, men jeg tipper at kontordama må spørre legen om h*n kan skrive ut resepten.
Shagya Skrevet 31. januar 2006 #8 Skrevet 31. januar 2006 Jeg betaler 150,- for legetimen uansett hvor mange resepter jeg skal ha. Hadde en stund en lege hvor jeg bestilte resepter via internet, da betalte jeg 62,- tror jeg.
Malama Skrevet 31. januar 2006 #9 Skrevet 31. januar 2006 Det er jo ikke kontordama som skriver ut respeten selv om du bare snakker med henne, resepten skrives ut av legen, selvsagt, og for dette ekstraarbeidet "innimellom timene" tar han betalt, men det er ikke vanligå betale for resepter når man likevel har en legetime, hos min lege i alle fall.
abelille Skrevet 31. januar 2006 #10 Skrevet 31. januar 2006 Kontordama skriver ut resepten, og legen skriver under. Dette kan de gjøre på medisiner du har fått tidligere og som du går fast på. Men som du egentlig spurte om, jeg har aldri betalt noe ekstra når jeg har fått resepter når jeg har vært til konsultasjon.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå