Gå til innhold

Slutte å spise sukker

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har spist mye sukker helt siden jeg var liten, og da snakker vi mye, kan gjerne bytte ut lunsj med en skillingsbolle og kveldsmat med en eller tre is. I det siste har jeg begynt å legge på meg, og nå går det ikke av igjen så lett som før. Dessuten kan jeg bli veldig uvel av sukkeret, bli svimmel og tungpustet. Så jeg skjønner at jeg må slutte. Kan ikke spise bare litt, for da trigges sukkermonsteret. Så jeg tenkte å prøve fra i morgen. Noen som har gjort det samme og klart det / fått et bedre liv? Hva kan man ty til når søtsuget herjer som verst? Huff, jeg grugleder meg 😬

Anonymkode: b40fc...6f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Babybel og gulrøtter. 

Nøtter. 

Spis mer enn nok skikkelig mat. 

Anonymkode: 64ea5...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker stor forskjell når jeg er nøye med å få i meg mye proteiner. Helst fra rent kjøtt og fisk hver dag, de dagene jeg ikke orker spiser jeg en proteinpudding med sjokoladesmak (vet at det ikke er så sunt heller, men funker for meg). 

Anonymkode: 85323...efb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du bytte sukkeret med annen søtning, eller må du bare kutte ut søtning helt? 

Om du kan spise produkter med søtning, er det mange muligheter. For eksempel dadler fylt med (hjemmelagd) peanøttsmør/mandelsmør og dyppet sukkerfri sjokolade. Eller bare så enkelt som eplebiter med kanel og sukrin gold.

Om du kan spise frukt med sukkerinnhold, kan jeg anbefale bananis. Det kan lages i utallige versjoner, feks; plain, sjokolade eller med en eller annen bærsmak. 

Om du må holde deg unna alt med søtning kan det hjelpe med gulrøtter med en eller annen hjemmelagd dipp. Feks. hummus, rømmebaserte eller yoghurtbaserte dipper.

Anonymkode: fadf3...732

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...