AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #1 Skrevet 2. februar 2024 Jeg sorterer foreløpig i mørke og sterke farger sammen, hvit, lyse farger og ull. Er det noe jeg burde gjøre annderledes? Har kjøpt meg fire forskjellige beholdere til å sortere og prøver finne ut hva som er best. Anonymkode: 86609...fd6
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #3 Skrevet 2. februar 2024 Lorieen skrev (Akkurat nå): Jeg sorterer i 60, 40, ull og hvitt. Så du blander alle farger? Har opplevd at noen lysere plagg blir farget av mørkere plagg. De mister gjerne den fine farger og blir grålig. Anonymkode: 86609...fd6
Lorieen Skrevet 2. februar 2024 #4 Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så du blander alle farger? Har opplevd at noen lysere plagg blir farget av mørkere plagg. De mister gjerne den fine farger og blir grålig. Anonymkode: 86609...fd6 Jeg vasker nye plagg med sterke/mørke farger for seg selv de første par gangene. Aldri opplevd misfarging.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #5 Skrevet 2. februar 2024 Ull må sorteres ut. Det samme gjelder andre følsomme plagg (bh-er, strømpebukser, pene bluser). Disse ødelegges av å vaskes med andre klær. Deretter deler jeg i temperatur. Undertøy, sengetøy, kluter og håndduker bør vaskes på 60⁰. Vanlige klær bør vaskes på 40⁰. Når husholdningen har nok klesvask begynner jeg å dele på farger. Jeg startet med å dele opp i lyst og mørkt, fordi jeg som deg opplevde at lyse klær ble grå. Deretter er det i stor grad livsstil som avgjør. Med baby har vi mye hvite kluter, så vi sorterer ut hvit 60⁰. Vi har jente, så rød/rosa/lilla blir en egen kategori. Vi trener mye og mannen bruker skjorter, så vi fyller halve maskiner for både treningsprogram og skjorteprogram. Stor familie gir mye sengetøy, så sengetøy er en egen kategori. Anonymkode: 6f087...0f4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #6 Skrevet 2. februar 2024 60, lys 40, mørk 40 og ull. 60 er bare håndklær, sengetøy og undertøy evnt, og da går alt sammen. Hvis jeg har noe nytt i sterke farger som rødt blir det tatt alene med like farger de første gangene. Anonymkode: ae653...fe5
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #7 Skrevet 2. februar 2024 En tommelfingerregel er at jeg sorterer ut en kategori dersom den vanligvis fyller en maskin i løpet av 2 uker. Anonymkode: 6f087...0f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå