AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #1 Skrevet 2. februar 2024 Har et barn på 9 år som sliter mye på skolen med både lesing, konsentrasjon, uro osv. vi er enige med PPT om at han henvises til BUP for utredning av AD/HD og at han på et senere tidspunkt skal utredes for lese- og skrivevansker. Noen som har gått igjennom en slik prosess før og kan fortelle hvor krevende det er? Synes allerede det er mye styr med telefoner hit og dit, møter i arbeidstiden osv. tar det lang tid, hvem er det som er med å vurderer diagnose, ser blant annet på nettet at barnevernstjenesten ofte er involvert? De er ikke involvert nå og kjenner det går et grøss gjennom kroppen når jeg leser det. Ikke at jeg har noe å bekymre meg for sånn, men føler allerede på at hele PPT- styret tar mye hjernekapasitet og at jeg begynner å bli sliten, så tørr ikke tenke på hvordan det blir hvis den etaten også skal inn i bildet? Gjerne kom med all info dere har rundt en sånn prosess ☺️ Anonymkode: e0b45...7b6
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #2 Skrevet 2. februar 2024 BUP kan sette diagnose, barnevernet har ingenting med dette å gjøre. 5-6 konsultasjoner er det vanlige, noen kun med foreldrene. Skoleobservasjon og utfylling av noen skjemaer. Anonymkode: bc466...278 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #3 Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): BUP kan sette diagnose, barnevernet har ingenting med dette å gjøre. 5-6 konsultasjoner er det vanlige, noen kun med foreldrene. Skoleobservasjon og utfylling av noen skjemaer. Anonymkode: bc466...278 Okei, så ikke så krevende som det jeg så for meg da. Tusen takk for svar Anonymkode: e0b45...7b6
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #4 Skrevet 2. februar 2024 Heisann! Det stemmer det som brukeren over skriver. BV har ingen ting med dette å gjøre. Hvis jeg kan komme med en anbefaling, så er det å uføreforsikre barnet før en diagnose stilles. Det skal svært lite til før man ikke får forsikring som voksen. Selv fikk jeg ikke kun fordi jeg slet med anemi under graviditet og en liten stund etterpå. Adhd er noe som øker risiko for uføre, og kan derfor stikke kjepper i hjulene ved søknad om forsikring senere. Anonymkode: 51193...85c 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #5 Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Heisann! Det stemmer det som brukeren over skriver. BV har ingen ting med dette å gjøre. Hvis jeg kan komme med en anbefaling, så er det å uføreforsikre barnet før en diagnose stilles. Det skal svært lite til før man ikke får forsikring som voksen. Selv fikk jeg ikke kun fordi jeg slet med anemi under graviditet og en liten stund etterpå. Adhd er noe som øker risiko for uføre, og kan derfor stikke kjepper i hjulene ved søknad om forsikring senere. Anonymkode: 51193...85c Enig! Pass på at noen har en karenstid i ettertid. Anonymkode: 16c8e...572
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå