Gå til innhold

Vektnedgang normalvektig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestemt meg for å gå ned 3-4 kg, da jeg har lagt på meg det siste året. Er 168 cm høy og veier 66 kg, men synes det er vanskelig å gå ned i vekt. Trener en del, så er i hovedsak kosten jeg må endre. Noen som har noen gode tips/ råd om hvordan de gikk ned de «siste» kiloene?

Anonymkode: 5ce07...a41

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Viktigste er vel å innse at du må ofre noe. Jeg måtte droppe kveldsmat, kosemat(takeaway) i helgene, og alkohol.

Anonymkode: 6bc6d...fde

• Nyttig 1
Skrevet

Tell kalorier. Jeg irriterte meg hele tiden over hvorfor jeg aldri ble kvitt de fem kg jeg hadde «for mye»(rent utseendemessig, har alltid vært godt innafor normalen på bmi, og trener 14timer i uka). Fikk sjokk da jeg tok grep og begynte med kaloritelling over hvor mange kalorier det var i vanlig sunn mat(hvitost, fløte, havregryn osv), ting jeg spiste hver dag. Så så jo fort at en vanlig skål med havregryn og melk for meg var aaaltfor mye. Raste ned 6kg(fra 60-54kg)på noen få uker etter å ha begynt med tellingen. Men holdt jo på å sulte ihjel for jeg måtte jo krympe porsjonene mine drastisk. Kuttet så og si helt ut smør og fløte(det var to store laster for meg som jeg aldri hadde sett på som «usunt»). 

Anonymkode: 0d24e...b1a

• Nyttig 1
Skrevet

Hva har du prøvd frem til nå da? Og hva sånn konkret er det som er vanskelig?

Anonymkode: 51da6...c3b

Skrevet

Hadde definitivt ikke gått for langt ned på vektskalaen i hvert fall, ikke nærme undervektig. De kiloene forsvinner over natta dersom man går gjennom en runde sykdom. Det er sunnest for kroppen å ha et par kilo å gå på som normalvektig.

Anonymkode: 731ac...a3f

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.2.2024 den 16.45):

Jeg har bestemt meg for å gå ned 3-4 kg, da jeg har lagt på meg det siste året. Er 168 cm høy og veier 66 kg, men synes det er vanskelig å gå ned i vekt. Trener en del, så er i hovedsak kosten jeg må endre. Noen som har noen gode tips/ råd om hvordan de gikk ned de «siste» kiloene?

Ville definitivt hatt siste måltid før klokka 19 om kvelden. 

Anonymkode: 74f57...f3a

Skrevet

Enklere hvis du skriver hva du spiser pr i dag...

Anonymkode: 2d641...4b6

Skrevet

Jeg tror jeg må telle kalorier for en periode for å bli litt bevisst på hva jeg får i meg. Noen dager kan jeg småspise, og det utgjør nok en del unødvendig kalorier. Så er jeg altfor glad i søtt og godt! Så det må kuttes ned på og det som er «hovedproblemet». Har gått ned 15 kg tidligere, men det var på en usunn måte, så ønsker ikke gjøre det igjen..

ts

Skrevet

Siden du trener en del allerede, så blir det å se på maten da. Lurt å loggføre, som en over skriver, så kan man nok få litt sjokk av å se at det er ganske mange kalorier mer i en del matvarer/retter enn man trodde.

Du skriver du har gått ned 15 kg før men på en usunn måte. Hva betyr det? 

Anonymkode: de191...697

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Siden du trener en del allerede, så blir det å se på maten da. Lurt å loggføre, som en over skriver, så kan man nok få litt sjokk av å se at det er ganske mange kalorier mer i en del matvarer/retter enn man trodde.

Du skriver du har gått ned 15 kg før men på en usunn måte. Hva betyr det? 

Anonymkode: de191...697

Ja, begynt å loggføre i dag. Så får jeg en god oversikt over hva jeg faktisk putter i meg.

Jeg overtrent og spiste altfor lite, så det er jo ikke noe bra balanse. Så derfor jeg synes det er greit å heller kanskje bruke litt tid på å gå ned de kiloene jeg ønsker, men på en mer helsefremmede måte.

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...