AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #1 Skrevet 2. februar 2024 Jeg vet selvsagt at jeg er helt irrasjonell, men jeg blir visst sånn av å være langtidssykmeldt, hormonell og alene hjemme på dagtid. Er gravid, snart i tredje trimester. Har visst fått for meg at det skal komme noen på døra med kniv for å ta meg. Reagerer med høy puls på alle lyder jeg hører som er litt utenom det vanlige. I går fikk jeg overraskelsesbesøk av et familiemedlem, og da vedkommende ringte på turte jeg ikke å åpne pga. angsten, jeg så for meg at min siste time var kommet. Åpnet ikke før vedkommende sendte melding, for hvem i all verden ringer på midt på lyse dagen når alle er på jobb? 😅 Klarer ikke å slappe av med musikk på ørene, må ofte slå den av for å "sjekke" at det ikke er skumle lyder utenfor. Hvis katten gjør en brå bevegelse tenker jeg at han 100% må ha hørt noe skummelt. Jeg kan ikke se på TV med lyd uten å snu meg med jevne mellomrom for å sjekke at det ikke står en skumling ute på terrassen. Har mye hjertebank gjennom dagen. Som sagt, jeg vet egentlig at dette er totalt irrasjonelt og helt tullete, men jeg klarer ikke å legge det fra meg. Føler at jeg må være på vakt, hvis ikke går det jeg frykter i oppfyllelse. Når det er sagt er jeg ellers helt oppegående, jobber egentlig 100% og fungerer helt fint utenom dette. Er aldri bekymret når jeg har folk rundt meg. Kan noen prate litt fornuft til meg? Det er tydeligvis ikke nok at jeg gjør det selv. Anonymkode: c7f7d...14c 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #2 Skrevet 2. februar 2024 Prøv å puste på denne måten noen minutter, gjør underverker for meg ihvertfall. https://youtube.com/shorts/9JhTMTksk9s?si=eC0GZ-mb6GJmbn3s Anonymkode: 2bb6f...bbe
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #3 Skrevet 2. februar 2024 Jeg ville tatt en prat med legen. Det er ufattelig slitsomt å ha det sånn, og greit å ta tak i det nå før fødsel slik at det ikke får bli verre! Anonymkode: 702b4...06e 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #4 Skrevet 2. februar 2024 Min anbefaling er å gjøre en av øvelsene til John Loupos somatics på YouTube i 10-20 minutter hver dag. Det virker kanskje rart at disse fysiske øvelsene skal hjelpe på angsten din, men de nedregulerer nervesystemet og grunner deg, helt uten at du trenger å tenke så veldig på det. God bedring, og håper resten av innspurten på svangerskapet går bra. ❤️ Anonymkode: 09597...253 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #5 Skrevet 2. februar 2024 Har du hatt angst før? Hormonene kan kødde noe voldsomt med deg i tredje trimester🙈 jeg var helt på bærtur da jeg skulle få mitt andre barn. Det ga seg heldigvis etter fødsel. Anonymkode: 20015...c1b
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #6 Skrevet 2. februar 2024 Synes du bør oppsøke lege. Anonymkode: bca2d...c94
Becka Skrevet 2. februar 2024 #7 Skrevet 2. februar 2024 Hvis det er noen trøst, så ble jeg å mer paranoid og engstelig som gravid. Plutselig måtte jeg ha lyset på om natten, døren oppe til soverommet osv. Kunne ha mye mareritt, og våknet redd. Mye rart som skjer i kroppen altså. Jeg vet ikke annet enn at du bør finne noe eller noen som gjør at du føler deg trygg/mindre redd. Kanskje du kan ha en tlf avtale med noen, som du kan ringe til evt når du føler det som verst.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #8 Skrevet 2. februar 2024 Har du en diagnose fra før? Eller er dette nytt? Tenker det er litt vesentlig og relevant. Anonymkode: 257b3...9dd
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #9 Skrevet 2. februar 2024 Takk for alle tips! Skal sjekke det ut etter helga når jeg er alene igjen. Var sånn i forrige svangerskap også og vet at det er pga. hormoner og at det går over, men det er så travelt når det står på. AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Har du en diagnose fra før? Eller er dette nytt? Tenker det er litt vesentlig og relevant. Anonymkode: 257b3...9dd Nei, ingen diagnoser fra før. Anonymkode: c7f7d...14c
Honey Dew Skrevet 2. februar 2024 #10 Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Prøv å puste på denne måten noen minutter, gjør underverker for meg ihvertfall. https://youtube.com/shorts/9JhTMTksk9s?si=eC0GZ-mb6GJmbn3s Anonymkode: 2bb6f...bbe Den teknikken har jeg brukt i en del år og den funker. Jeg fikk en slags pipe på hjerteavdelingen. Den pipen blåser jeg luften gjennom og den gir litt motstand. Har fått mye bedre kontroll på pustingen og den teknikken kan en gjøre overalt.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #11 Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Prøv å puste på denne måten noen minutter, gjør underverker for meg ihvertfall. https://youtube.com/shorts/9JhTMTksk9s?si=eC0GZ-mb6GJmbn3s Anonymkode: 2bb6f...bbe Denne funket jo som bare det 🤯 Anonymkode: c7f7d...14c 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #12 Skrevet 2. februar 2024 Dette var som å lese om meg selv når jeg er hjemme alene med PMS. 😅 Pusteøvelser er gull. Anonymkode: 2c69f...50a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå