Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Endret av Stiga
Mottar uønskede direktemeldinger
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt at du ikke ønsker at syke barn skal hoste babyen din i ansiktet. Du er ingen ond stemor av den grunn, du er en helt vanlig mor/stemor. Hadde du latt dine egne barn hoste babyen din i ansiktet? Neppe. Virker som om du ellers lar de kose med baby og være inkludert i baby, og de trenger faktisk ikke hoste baby i ansiktet, uavhengig av hvem sine barn det er.

Anonymkode: 728e5...556

• Liker 2
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Tror ikke du er en ond stemor, men en overbeskyttende mor.

Hadde du insistert på denne adskillelsen om de andre barna var dine egne?

Skrevet

Synes ikke du høres ut som en ond stemor, men jeg synes du høres ganske hysterisk ut på disse tingene.

Anonymkode: b1dc2...840

• Liker 3
Skrevet

Hvordan overlever du ellers i samfunnet hvis du er såpass redd alle bakterier?

• Liker 1
Skrevet

Litt småhysterisk, men er ikke uvanlig det når man har små babyer. Var sånn jeg og, men humrer litt over det nå. 

• Liker 1
Skrevet

Ikke sjans for at noen syke hadde fått være i nærheten av min baby. Mange nok som blir innlagt fordi de ikke kan puste selv pga forkjølelse/rsv. Unødvendig å utsette baby for det.

• Liker 2
Skrevet

Jeg holdt mine to eldste unna min yngste da han var så ny som din da de var forkjølet. Og de er helsøsken. Jeg tenker det er lurt. Han ble likevel syk med RS og måtte ha en natt på Ullevål med oksygen. 

Anonymkode: 5e449...aaa

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Ikke ond stemor, men litt overivrig og smått hysterisk nybakt mor. Det hadde du vært uansett om det var bonusunger eller ei inne i bildet. 

Ungen kommer til å bli forkjølet. Kjøp inn nesesuger og sterilt saltvann. Kanskje en pakke stikkpiller paracet for de minste. Dette går fint. 

Min yngste lå et par dager på barneavdelingen som spedbarn pga rs-virus. Trengte bare litt forstøver en dag eller to, så fikk vi komme hjem igjen. Det gikk så fint, og det var aldri noen fare. 

Å få sitt første barn er litt som når man får sin første, dyre iphone. Man kvier seg litt for å dra av plastikken som beskytter skjermen. 😘

Endret av Ebbeliten
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Da jeg fikk baby husker jeg at gjester uoppfordret gikk og vasket hender før de holdt babyen. Synes derfor det er litt rart at man ikke skulle måtte si noe på at noen hoster baby i ansiktet. Du får spørsmål om du hadde reagert likedan om det var egne barn - vel, jeg tenker man like godt kan spørre andre om de hadde oppført seg slik overfor andres babyer?

Jeg synes uansett ikke du skal måtte spørre samboer om dette. Det er deres felles hjem og deres felles barn. Du skal ikke måtte gå på tå og lure på hva som er greit. Du kan bare gå og hente ditt barn i sengen om du vil. 

Anonymkode: 45856...187

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...