Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mistet ene barnet mitt i uke 23, h*n levde en uke så døde h*n i prematur. Nå rett før jul så mistet jeg min Andre i uke 21-22. Legen har sagt til meg neste gang når jeg er i uke 15 så skal vi sette såkalt cerclage. Noen som har hatt det? Hjelper det hele graviditeten ? Noen som kan gi meg erfaring ? Har veldig lyst på barn i fanget mitt, har lyst å bli gravid  men er så redd også for det som har skjedd med meg 2 ganger er redd at det ikke skjer 3. gang.

Anonymkode: 4bec1...073

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du blitt utredet for hvorfor dette skjer? Har du vært hos en gynekolog? Sykehuset? Sender alle varme tanker, det må være helt fryktelig tøft :klem:

Anonymkode: 2b7a7...bac

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Har du blitt utredet for hvorfor dette skjer? Har du vært hos en gynekolog? Sykehuset? Sender alle varme tanker, det må være helt fryktelig tøft :klem:

Det er pga livmorhalsen min blir åpent ene gangen var det 7cm.

ja var hos gynekolog hun sa det var normalt når jeg hadde 3cm åpent. Fikk kinnene med engang når jeg kom hjem, men viste ikke så mye om det etter 3 uker så var jeg på kontroll igjen så var det meste åpent og posen var nede så alt skjedde innen 3-4 dager. 😥

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Takk❤️

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er pga livmorhalsen min blir åpent ene gangen var det 7cm.

ja var hos gynekolog hun sa det var normalt når jeg hadde 3cm åpent. Fikk kinnene med engang når jeg kom hjem, men viste ikke så mye om det etter 3 uker så var jeg på kontroll igjen så var det meste åpent og posen var nede så alt skjedde innen 3-4 dager. 😥

Jeg forstår det har vært «normalt» (om jeg kan kalle det i denne situasjonen) med hendelsene som har skjedd og at de har funnet ut. Jeg lurte mer på om de har funnet ut hvorfor det skjer. Om de har utredet grunnen til at det skjer, ikke bare en forklaring på hvorfor det har skjedd.

Er det livmorhalssvikt de har påvist? Jeg hadde dette og det var snakk om ekstra hormoner, progesteron, i en lang periode, som kan forhindre tidlig fødsel og livmorhalssvikt i andre svangerskap. Det var også en annen medisin, jeg ikke klarer komme på nå som skulle tas fra tidlig av til sent i svangerskapet. Hvis du har fått rier, så skal de også gi riehemmende midler så tidlig på sykehuset. 

Når det gjelder det faktiske spørsmålet ditt, så har jeg hørt om noen som får dette; og blir bedt om å holde senga ut svangerskapet .

• Hjerte 2
Skrevet

De sa ingenting hvorfor det skjer osv? Fikk bare beskjed om å sette det neste gang om jeg blir gravid rundt uke 15 

Skrevet

+ denne gangen var jeg så sliten og trøtt hadde neste ikke krefter på meg hva legen sa osv med engang etter fødsel så sov jeg men legen snakket i vei skjønte ingenting

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

De sa ingenting hvorfor det skjer osv? Fikk bare beskjed om å sette det neste gang om jeg blir gravid rundt uke 15 

30 minutter siden, AnonymBruker said:

+ denne gangen var jeg så sliten og trøtt hadde neste ikke krefter på meg hva legen sa osv med engang etter fødsel så sov jeg men legen snakket i vei skjønte ingenting

Jeg ville hvertfall prøvd å spørre hvorfor de tror det skjer, så du kan forberede deg mer og spørre om enda flere tiltak som de kan sette inn. Flott med clercage, men er det mer de kan gjøre? Du må være veldig sliten og jeg syns du fortjener å vite mer! :klem:

Skrevet

Har kopi av rapport de dagene jeg var der skal lese gjennom tusen takk❤️

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ville hvertfall prøvd å spørre hvorfor de tror det skjer, så du kan forberede deg mer og spørre om enda flere tiltak som de kan sette inn. Flott med clercage, men er det mer de kan gjøre? Du må være veldig sliten og jeg syns du fortjener å vite mer! :klem:

• Hjerte 1
Skrevet

Først av alt så sender jeg deg en stor klem, da dette er veldig tøft❤️ 

Hvis det hjelper så kan jeg fortelle min historie. Jeg mistet i uke 20 og deretter i uke 22. Skjønte heller ikke hva som skjedde men livmorhalssvikt kom på banen. Jeg ble gravid igjen og planen var lagt for at jeg skulle få cerclage. Jeg tok det i uke 13 av svangerskapet. Med dette fikk jeg medisiner og kontroll på sykehuset hver 2 uke. Lavterskel for å komme inn hvis det var noe. Nå i dag sitter jeg her med en herlig jente på en måned, og det var takket var cerclage❤️ Så for meg fungerte det😍 Jeg hadde ringt sykehuset og sagt at du ville ha svar på hva de hadde funnet ut etter de gangene du hadde mistet. Jeg hadde også mange blodpropper i morkaka fra de forrige graviditetene, så jeg sto på blodfortynnende denne gangen. Dette bidro til et sunnere svangerskap😊

Anonymkode: a914a...d3b

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Først av alt så sender jeg deg en stor klem, da dette er veldig tøft❤️ 

Hvis det hjelper så kan jeg fortelle min historie. Jeg mistet i uke 20 og deretter i uke 22. Skjønte heller ikke hva som skjedde men livmorhalssvikt kom på banen. Jeg ble gravid igjen og planen var lagt for at jeg skulle få cerclage. Jeg tok det i uke 13 av svangerskapet. Med dette fikk jeg medisiner og kontroll på sykehuset hver 2 uke. Lavterskel for å komme inn hvis det var noe. Nå i dag sitter jeg her med en herlig jente på en måned, og det var takket var cerclage❤️ Så for meg fungerte det😍 Jeg hadde ringt sykehuset og sagt at du ville ha svar på hva de hadde funnet ut etter de gangene du hadde mistet. Jeg hadde også mange blodpropper i morkaka fra de forrige graviditetene, så jeg sto på blodfortynnende denne gangen. Dette bidro til et sunnere svangerskap😊

❤️❤️❤️❤️

Fødet du keisersnitt eller vanlig?

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

❤️❤️❤️❤️

Fødet du keisersnitt eller vanlig?

Jeg fødte vanlig🤗 og jeg kom meg til termin🥰

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg fødte vanlig🤗 og jeg kom meg til termin🥰

Så heldig ❤️ 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...