AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #1 Skrevet 2. februar 2024 Ser at det kommer flere og flere som tilbyr praktiske tjenester, der de kommer hjem til deg, hjelper å se praktiske løsninger og hjelper til med å rydde og organisere. jeg vurderer det, men det er jo kostbart… noen som har erfaring med disse tjenestene? Er det verdt det? Anonymkode: 20a45...df7
Gjest ti10 Skrevet 2. februar 2024 #2 Skrevet 2. februar 2024 Jeg skjønner ikke hva disse kan gjøre som man ikke kan gjøre selv. Jeg har ikke erfaring med sånne selv, men jeg har inntrykk av at man skal være veldig hjelpeløs for ikke å kunne gjøre det der på egen hånd. Med mindre man rett og slett vet at man selv eller en partner trenger et kraftig puff / mental støtte for å kunne kaste osv., men til syvende og sist er det jo en selv som betaler og er "sjefen" til ryddeguruen (og også kan kansellere oppdraget), så jeg vet egentlig ikke om det er nyttig på den måten heller. Så har jeg også lurt litt på hvordan det ser ut i disse hjemmene et år eller sånn etter at ryddeguruene har vært der. Klarer folk å holde det ryddig i ettertid?
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #3 Skrevet 2. februar 2024 Jeg har ikke prøvd det men ser for meg at en som kommer utenfra ser løsninger som vi ikke ser når vi går i eget rot selv. Man kan sikkert få en aha-opplevelse; " ja, det var lurt å gjøre det slik!" Ellers er det mye tips å finne på nettet og. Anonymkode: df87b...a1e 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #4 Skrevet 2. februar 2024 Jeg har lyst til dette selv. Rett og slett fordi jeg synes rydding er suuuuperkjedelig, og har ikke lyst til å bruke tid på det 😅 Anonymkode: cd76d...922
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #5 Skrevet 2. februar 2024 Dette er off-topic, men er det noen som vet hvordan man kan komme i gang med slikt, eller hvor man kan legge ut annonse? Jeg synes å rydde, vaske og organisere ting er så gøy! Det er rett og slett en hobby for meg, det er få ting jeg liker så godt som å komme til et nedstøvet rotete rom og rydde opp. Har hjulpet mange i familien og venner med slikt og kunne egentlig godt tenkt meg å jobbe med det. Jeg ser ingen sånne annonser på finn.no, så jeg lurer litt på hvor dere finner sånne ryddeguruer 🙂 Anonymkode: 7f2ba...865 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #6 Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg har lyst til dette selv. Rett og slett fordi jeg synes rydding er suuuuperkjedelig, og har ikke lyst til å bruke tid på det 😅 Anonymkode: cd76d...922 Da vil det jo bli rotete igjen hos deg med en gang denne "rydde-guruen" har reist. Jeg har selv en rotete mann. Jeg kan rydde og organisere alt jeg orker, men det går jo ikke mer enn en uke så ser det like jævlig ut igjen. Anonymkode: e3242...9b6
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #7 Skrevet 3. februar 2024 Jeg har ikke prøvd men jeg ser absolutt poenget! Det er ikke alltid man har overskudd i hverdagen for å ta seg tid til å tenke gjennom små detaljer, og finne bedre løsninger enn de man har. Jeg har engang, en stund siden, spurt min venninne om å se på kjøkkenet mitt (eller dvs hun ville selv og sa hun var god på slikt) og hun kom med egentlig ganske enkle men geniale tips om hva og hvor skal ligge og hvorfor. Og etter det begynte jeg å se kjøkkenet hos andre, se litt med hennes øyne liksom. Og jeg ser at veldig mange gjør den tabben at de plasser tallerkener og kopper slik at det blir litt mer vanskelig å rydde ut av oppvaskmaskin, bare fordi de ikke tenkte over det da de pusset opp kjøkkenet. Veldig mange har ting liggende på kjøkkenet, som absolutt ikke trenger å ligge på kjøkkenet, f.eks brukes en gang i året f.eks. Osv. Det er små detaljer men hver av de gir jo bittelitt mer jobb i hverdagen, bittelitt mer stress. Om noen kan komme og hjelpe til med nettopp organisering, mer enn direkte rydding, det tror jeg er hjelpsomt for mange. Anonymkode: c3850...7ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå