AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #1 Skrevet 2. februar 2024 Jeg har en sak gående med et parkeringselskap, hvor de har gitt en ufortjent bot, og jeg kan bevise det. Uavhengig av sak, jeg leser brukeromtaler, som er flere år gamle, med én stjerne hvor selv en stjerne er en for mye. Kundeservice har de aldri hørt om, folk ringer for å forhøre seg om en bot, rettmessig el urettmessig, og de er frekke de lux, legger på midt i samtalen, avbryter så folk ikke får sagt ferdig hva problemet er en gang. Er det noen som rettmessig har anmeldt for juks, så er sakene henlagt pga kapasitet. Hvorfor er det ingen som reagerer? Politiet? Parkeringsklagenemnda? Hva skal til for at de endelig får noe velfortjent ris? Hvorfor har gårdeiere fortsatt avtale med de, til tross for ting som kommer fram i media. Hvorfor slipper de unna, kun med "tilsnakk"? Hvem ivaretar det juridiske ansvaret? Anonymkode: 6c1a2...ccd
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #2 Skrevet 2. februar 2024 Hvis det er på en slik måte du skriver her som du og andre kunder snakker på så skjønner jeg de legger på. Anonymkode: 0f735...039 5 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #3 Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvis det er på en slik måte du skriver her som du og andre kunder snakker på så skjønner jeg de legger på. Anonymkode: 0f735...039 På hvilken måte snakket jeg med de på? Jeg reagerer fordi DE er frekke, ler hånlig av deg, helt uinteressert i å prate med deg, selv om du er i ferd med å forklare, eller få informasjon. Måten jeg skriver på her er ETTER telefonsamtalen, ikke underveis. Kan ikke skrive detaljert, da vi har en sak gående, men kort sagt så går boten ut på juks fra deres side, og da mener jeg bevisst juks. Det er det som gjør at jeg reagerer. Jeg har googlet dem, og de har brukeromtaler fra flere år siden, og til nå. Folk som ikke har fått forklare ferdig, hvorfor de ringer en gang. Frekke og uinteresserte er benevnelser som går igjen og igjen. Jeg kan godt legge ut mer om saken, når alt er avgjort. Så jeg spør igjen, hvordan har det seg at de slipper unna med juksemakeri, fordi politiet ikke har kapasitet. Anonymkode: 6c1a2...ccd 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #4 Skrevet 2. februar 2024 Vil jo ikke tro det er særlig vanlig at parkeringsselskaper for gode ratinger på f.eks. yelp eller tripadvisor? Har aldri hørt om noen som er kjempefornøyde med og få en bot!? Ehh. hallo!? Litt som at et fengsel skulle få gode anmeldelser på tripadvisor... 🤪 koko Anonymkode: 78bda...0e8 1 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #5 Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Vil jo ikke tro det er særlig vanlig at parkeringsselskaper for gode ratinger på f.eks. yelp eller tripadvisor? Har aldri hørt om noen som er kjempefornøyde med og få en bot!? Ehh. hallo!? Litt som at et fengsel skulle få gode anmeldelser på tripadvisor... 🤪 koko Anonymkode: 78bda...0e8 Hva med de som opplever BEVISST og BEVIST juks? Der du kan bevise at du ikke var i område en gang, og de er fortsatt null interesserte i å snakke med deg, og slenger på røret, er det ok? Poenget mitt er at flere ender nok med å betale en urettmessig bot, fordi parkeringsselskap ikke er interessert i å høre på deg en gang, kanskje eldre mennesker eller andre som av ulike grunner ikke er i stand til å ta kampen videre, og politiet henlegger saken, også der juks er bevist.. Dette er rett og slett ikke greit. Jeg kan ikke skrive mer enn dette, da vi har som sagt en sak gående, men jeg blir rett og slett matt. Har fått 2-3 parkeringsbøter tidligere, som jeg har betalt (med skam), fordi de har vært rettmessige. Da har jeg vært irritert på meg selv, og det vare sure penger... Anonymkode: 6c1a2...ccd 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #6 Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva med de som opplever BEVISST og BEVIST juks? Der du kan bevise at du ikke var i område en gang, og de er fortsatt null interesserte i å snakke med deg, og slenger på røret, er det ok? Poenget mitt er at flere ender nok med å betale en urettmessig bot, fordi parkeringsselskap ikke er interessert i å høre på deg en gang, kanskje eldre mennesker eller andre som av ulike grunner ikke er i stand til å ta kampen videre, og politiet henlegger saken, også der juks er bevist.. Dette er rett og slett ikke greit. Jeg kan ikke skrive mer enn dette, da vi har som sagt en sak gående, men jeg blir rett og slett matt. Har fått 2-3 parkeringsbøter tidligere, som jeg har betalt (med skam), fordi de har vært rettmessige. Da har jeg vært irritert på meg selv, og det vare sure penger... Anonymkode: 6c1a2...ccd Ingen prob å skrive mer om dette, selv om du har en sak gående. Anonymkode: 7c100...62a 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #7 Skrevet 2. februar 2024 Enig med deg TS. Det er som et lite stykke Russland og Putin innenfor Norges grenser. De forhandler ikke. Punktum. Du er ikke en kunde. Du er et bytte de skal suge penger ut i fra. Har faktisk ikke hatt noen opplevelser selv. Men overhørt en del andre saker og alle som har prøvd har sagt at det er bortkastede krefter og følelser i det hele tatt på å forsøke. Du kommer INGEN vei. Rart at et land som har lover på om du kjører med piggdekk ikke har en viss føring med hva disse selskapene holder på med. Terrorisering av mennesker som gjerne er på jobb for å støtte staten blir herset så med av disse «russerene». Anonymkode: 7dd70...2b4 1
nordlending Skrevet 2. februar 2024 #8 Skrevet 2. februar 2024 Hvordan får man en bot om man ikke er i nærheten? Sendes parkeringsbøter i posten nå?
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #9 Skrevet 2. februar 2024 Enig TS! Har lest mange stygge saker i media der parkeringsselskaper bevisst jukser med bilder og tidspunkter for å kunne gi bot. Og det virker som eneste forbrukermakten man har, det er nettopp å gå til mediene med saken. Anonymkode: c9dfc...076 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #10 Skrevet 2. februar 2024 nordlending skrev (6 minutter siden): Hvordan får man en bot om man ikke er i nærheten? Sendes parkeringsbøter i posten nå? Man kan få bot i posten ja. Anonymkode: c9dfc...076 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #11 Skrevet 2. februar 2024 Så klart er de fleste ratinger negative. Ingen som kommer til å rate et parkeringshus med mindre de har noe vondt å si, så dette argumentet skjønner jeg ikke. Dersom du mistenker at de urettmessig gir bøter kan du anmelde til politiet. Om du kan bevise at du ikke var på parkeringsstedet da boten fant sted vil jeg anta noen reagerer. Anonymkode: 3d1bd...10e
moho Skrevet 2. februar 2024 #12 Skrevet 2. februar 2024 Parkeringsselskapene har ikke rom i loven/forskriften til å forhandle. Har de gjort feil får du boten ettergitt. Har du gjort feil må du betale. De må sikkert høre milelange forklaringer/unnskyldninger som ikke har noe med saken å gjøre, ofte. Kan ikke se helt for meg at de skulle orke å jukse bevisst. Ikke noen av de store seriøse hvertfall.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #13 Skrevet 2. februar 2024 moho skrev (26 minutter siden): Parkeringsselskapene har ikke rom i loven/forskriften til å forhandle. Har de gjort feil får du boten ettergitt. Har du gjort feil må du betale. De må sikkert høre milelange forklaringer/unnskyldninger som ikke har noe med saken å gjøre, ofte. Kan ikke se helt for meg at de skulle orke å jukse bevisst. Ikke noen av de store seriøse hvertfall. Kan ikke si for mye, men jeg har fått bot for en natt, jeg kan bevise jeg ikke sto der. Så bevisst, og bevist. På toppen så presterer de å være frekke, når du prøver å forklare. Ikke interesserte i å høre på en gang. Anonymkode: 6c1a2...ccd 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #14 Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan ikke si for mye, men jeg har fått bot for en natt, jeg kan bevise jeg ikke sto der. Så bevisst, og bevist. På toppen så presterer de å være frekke, når du prøver å forklare. Ikke interesserte i å høre på en gang. Anonymkode: 6c1a2...ccd Slutt med dette tullet om at du ikke kan si for mye. Det blir bare fordummende. Anonymkode: 7c100...62a 2
moho Skrevet 2. februar 2024 #15 Skrevet 2. februar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Kan ikke si for mye, men jeg har fått bot for en natt, jeg kan bevise jeg ikke sto der. Så bevisst, og bevist. På toppen så presterer de å være frekke, når du prøver å forklare. Ikke interesserte i å høre på en gang. Anonymkode: 6c1a2...ccd Det er bare å klage, skriftlig, så får du gebyret ettergitt da. Kjedelig, men sånn er det og det tar to minutter. Du trenger ikke bevise at bilen din var et annet sted, det er de som skal bevise at du var der du fikk gebyr. Som regel skanner de skiltene og av og til blir det feil. Det er ikke bevisst å jukse.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #16 Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Slutt med dette tullet om at du ikke kan si for mye. Det blir bare fordummende. Anonymkode: 7c100...62a Du får vente å se...ikke det at jeg ikke kan, det er mer at jeg ikke vil, av ulike årsaker. Jeg blir ikke hengt, men det er grunner. Vent å se, hvis du gidder... moho skrev (8 minutter siden): Det er bare å klage, skriftlig, så får du gebyret ettergitt da. Kjedelig, men sånn er det og det tar to minutter. Du trenger ikke bevise at bilen din var et annet sted, det er de som skal bevise at du var der du fikk gebyr. Som regel skanner de skiltene og av og til blir det feil. Det er ikke bevisst å jukse. Jeg har fått ettergitt. Skulle bare mangle. De har "bevist" at jeg sto der. Photoshop er parkeringsselskaper beste venn. Poenget er uansett at disse selskapene slipper unna med dette. Anonymkode: 6c1a2...ccd 1
moho Skrevet 2. februar 2024 #17 Skrevet 2. februar 2024 Photoshop? Hahahah😂 Var julenissen også med på bildet
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #18 Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du får vente å se...ikke det at jeg ikke kan, det er mer at jeg ikke vil, av ulike årsaker. Jeg blir ikke hengt, men det er grunner. Vent å se, hvis du gidder... Jeg har fått ettergitt. Skulle bare mangle. De har "bevist" at jeg sto der. Photoshop er parkeringsselskaper beste venn. Poenget er uansett at disse selskapene slipper unna med dette. Anonymkode: 6c1a2...ccd Forundrer meg ikke at de bruker photoshop. De fleste er kjeltringer nå til dags, dessverre. Money talks! Anonymkode: 1e883...dc0
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #19 Skrevet 2. februar 2024 moho skrev (3 minutter siden): Photoshop? Hahahah😂 Var julenissen også med på bildet Eller en eller annen lignende program... Anonymkode: 6c1a2...ccd
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #20 Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Eller en eller annen lignende program... Anonymkode: 6c1a2...ccd Herregud. Anonymkode: 7c100...62a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå