Gjest WhisperingWind Skrevet 2. februar 2024 #61 Del Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi gjør det. Vi er ikke alle like, og noen oppfører seg kanskje litt sørt men det er på ingen måter alle, på samme måte som det er med voksne. Fleste av oss oppfører oss. På hvilken måte tenker du vi ikke gjør det?? Anonymkode: 8609c...0d7 Du vil skjønne det når du blir eldre. Sorry ass, men jeg vet det er dritt å høre😅 Men jeg trodde jeg visste «alt» når jeg var 14-16. Så bikker du en viss alder og ser tilbake og bare «Shit! NÅ skjønner jeg hva de mente om tenåringer!» 🤭 I tenårene ER en styrt av hormoner og er i en løsrivelse tid. Dere er midt i mellom barn og voksen og det er en utfordrende fase både for dere og foreldre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #62 Del Skrevet 2. februar 2024 Just now, AnonymBruker said: Hadde ts hatt dysleksi så hadde hun ikke skrevet som hun gjør, hun er en frekk ungdom som tror det å skrive som hun gjør blir møtt med respekt, Du blir ofte behandlet etter oppførsel og væremåte Anonymkode: 08ef5...4d8 For det første er jeg ikke no "hun", lol. Og har jeg vært frekk? Eller har jeg speilet oppførslen til de jeg svarer? Anonymkode: 8609c...0d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
molo80 Skrevet 2. februar 2024 #63 Del Skrevet 2. februar 2024 Jeg er faktisk ikke heilt uenig med ts. Jeg jobber et sted mot både barn, ungdom og voksne. De vi har «problemer» med er bråkete barn og vanskelige voksne. Ungdommer har vi sjeldent problemer med. likevel så har butikken som ligger ned i gata bestemt at ungdommer ikke får komme inn mellom 11:00 og 15:00, fordi en ungdom stjal!? Dette er å skjære alle over en kam. Ingen hadde akseptert at damer på 40 ikke fikk bruke butikken fordi en annen dame på 40 stjal. Jeg tror nok alle foreldre (meg selv inkludert) godt kunne ha sagt unnskyld innimellom. Men når det er sagt, så er det jo også viktig at ungdommer skjønner at det fortsatt er foreldrene som lager reglene, og dette gjelder helt til man forsørger seg selv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #64 Del Skrevet 2. februar 2024 Jeg har ikke lest alle svarene. Mwn er du virkelig sikker på at du vil behandles som en voksen? Man kan si det stilles mye krav til ungdom, men enda fler til voksne. Som voksen har du ansvar for at det går bra med. Får deg selv og de yngre i hustanden. Ansvar for matinnkjøp, husarbeid, økonomi osv. så lenge dere blir forsørget og oppdratt kan dere ikke bli behandlet som voksne. Med noen fler år på baken får man også mer føkelsesmessig kontroll, så det blir lettere å akseptere behandlingen fra andre uten å bryte helt sammen Anonymkode: fc1a6...029 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #65 Del Skrevet 2. februar 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har ikke lest alle svarene. Mwn er du virkelig sikker på at du vil behandles som en voksen? Man kan si det stilles mye krav til ungdom, men enda fler til voksne. Som voksen har du ansvar for at det går bra med. Får deg selv og de yngre i hustanden. Ansvar for matinnkjøp, husarbeid, økonomi osv. så lenge dere blir forsørget og oppdratt kan dere ikke bli behandlet som voksne. Med noen fler år på baken får man også mer føkelsesmessig kontroll, så det blir lettere å akseptere behandlingen fra andre uten å bryte helt sammen Anonymkode: fc1a6...029 Som jeg svarte til noen andre også: "Jeg sier ikke at dere skal behandle oss som voksne, jeg sier at dere skal behandle os som FOLK, stooorr forskjell. Jeg er 16 år, jeg er en ungdom- jeg er ikke voksen og det vet jeg. Jeg kan ikke kjøpe alkohol, jeg kan ikke adoptere, jeg kan ikke kjøpe meg et hus. Jeg går siste året mitt på ungdomskolen. Jeg er ikke voksen, og jeg er ganske sikker på at jeg ikke skrev det i possten min heller. Jeg ber ikke om å bli behandlet som voksen, jeg ber om å bli behandlet som folk." Jeg vil ikke bli behandlet som voksen, siden jeg ikke er en voksen. Men jeg syntes at vi fortjener samme respekt, eller i alle fall like mye respekt som vi gir dem. Anonymkode: 8609c...0d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ebbeliten Skrevet 2. februar 2024 #66 Del Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): er jeg ett "snøfnugg" fordi jeg (og mange andre) føler at de voksne ikke lytter eller tar oss seriøst?? du vet, som du gjør akkuratt nå??? Om du har/hatt en ungdom så er det nokk stor sjans for at de ikke har det helt greit med måten du er på, enten om de sier det eller later som ingen ting, utifra det du skrev nå. Ta deg sammen og lær å lytte til barnet ditt. Anonymkode: 8609c...0d7 Ja, du er et snøfnugg. Det du skriver er slik all ungdom har følt det til enhver tid. Alltid. Faktum er at dere unge har MYE større påvirkning på eget liv, og mye sterkere rettigheter enn ungdom noensinne har hatt til å ta egne avgjørelser. Det ser du blant annet flere eksempler på i denne tråden, og du ser at det faktisk kan være direkte farlig. Vi tar dere ikke alltid seriøst. Det har du rett i. Noen ganger jatter vi med eller bare avviser det dere kommer med. Det er det mange gode grunner til. Blant annet fordi vi har vært akkurat der dere er og vet hva dere snakker om. Du må ikke tro det å være ungdom er veldig nytt og unikt. Og som foreldre har vi plikt til å opptre autoritære eller autoritative når anledningen krever det. Jeg har hatt mange ungdommer. Vår eldste er 28, vår yngste er 9, og vi har 7 barn og er også fosterhjem for tenåringer. Jeg kan garantere deg at våre ungdommer har foreldre som er påkoblet, og som vet når ungdommen skal høres, og når de ikke skal det. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 2. februar 2024 #67 Del Skrevet 2. februar 2024 Jeg har en 18-åring som jeg elsker over alt på denne jord, og som er aldeles ufyselig. Jeg respekterer ham, men han tror ikke på meg. Når jeg spør hvordan han vil jeg skal være, får jeg høre at jeg alltid er sur. Han kan og vet alt, tror han og det er laaaange usaklige diskusjoner om bagateller. Så ja, ts, ungdom skal behandles som folk, men som du sier, det går begge veier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #68 Del Skrevet 2. februar 2024 Hva mener du med ungdom? Jeg så tidligere idag på Nyhetsmorgen at lærere anser 1. Vgs elever like moden som ungdomsskoleelever nå til dags... Hvis du mener disse skal behandles som voksne så nei.. Anonymkode: d1f48...e02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #69 Del Skrevet 2. februar 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hva mener du med ungdom? Jeg så tidligere idag på Nyhetsmorgen at lærere anser 1. Vgs elever like moden som ungdomsskoleelever nå til dags... Hvis du mener disse skal behandles som voksne så nei.. Anonymkode: d1f48...e02 ja 1.vgs oppfører seg ofte som ungdomskole elver...fordi de kommer rett fra 10klasse, man forandrer ikke holding over sommeren. Og som jeg har skrevet en del ganger allerede: "Jeg sier ikke at dere skal behandle oss som voksne, jeg sier at dere skal behandle os som FOLK, stooorr forskjell. Jeg er 16 år, jeg er en ungdom- jeg er ikke voksen og det vet jeg. Jeg kan ikke kjøpe alkohol, jeg kan ikke adoptere, jeg kan ikke kjøpe meg et hus. Jeg går siste året mitt på ungdomskolen. Jeg er ikke voksen, og jeg er ganske sikker på at jeg ikke skrev det i possten min heller. Jeg ber ikke om å bli behandlet som voksen, jeg ber om å bli behandlet som folk." Anonymkode: 8609c...0d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 2. februar 2024 #70 Del Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Folk med skrivefeil og dårlig grammatikk, klarer jeg ikke å ta på alvor. Anonymkode: 1b33b...98e Så flott at du er perfekt da...jeg er 40 og er dyslektiker...du kan tro vi ikke liker slike som deg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 2. februar 2024 #71 Del Skrevet 2. februar 2024 Ts jeg er 40 år og kan si bare med å lese her inne...forbli ungdom .. ikke bli voksen helt ennå... dessverre ser du jo at folk her inne klarer å respektere deg eller svare deg skikkelig..og disse er liksom voksne mennesker. Jeg er selv dyslektiker og får det slengt intrybe hele tiden...folk kaller deg snøfnugg etc... Og dessuten er kg et sted man ikke kan klage på slik...da kg et full av perfekt mennesker og troll 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smurfebuss Skrevet 2. februar 2024 #72 Del Skrevet 2. februar 2024 Dette er ungdommens dilemma, og det er akkurat sånn det skal være. Hjernene deres er på et sted i utviklingen hvor dere SKAL synes at voksne er kjipe. Uten denne utviklingen hadde dere aldri blitt selvstendige, tatt utdanning, fått jobb og flyttet hjemmefra. Men det er jo selvfølgelig vondt å føle at man ikke blir tatt på alvor. Jeg er sikker på at det er mange voksne der ute som har mye forbedringspotensiale der, men istedet går de bare og venter på at neste generasjon skal vokse opp slik at det blir mulig å snakke med dem. Og det er OGSÅ pga hjernens utvikling (eller mangel på sådan, den stivner - litt som gele) og hormonell forandring. Det er derfor kvinner oppi årene får «karen-tendenser». Ungdommer kommuniserer mye med følelsene sine, mens voksne har brukt mange år på å undertrykke sine. Det er klart det blir kræsj. Når vi møtes igjen på den andre sida (når dere er 25 og frontallappene er ferdig utvikla) vil vi se at vi ikke er så verst, noen av oss. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #73 Del Skrevet 2. februar 2024 4 minutter siden, Sofakona said: Ts jeg er 40 år og kan si bare med å lese her inne...forbli ungdom .. ikke bli voksen helt ennå... dessverre ser du jo at folk her inne klarer å respektere deg eller svare deg skikkelig..og disse er liksom voksne mennesker. Jeg er selv dyslektiker og får det slengt intrybe hele tiden...folk kaller deg snøfnugg etc... Og dessuten er kg et sted man ikke kan klage på slik...da kg et full av perfekt mennesker og troll Det er en lettelse å se folk som deg her haha- Ja, mange ignorante svar og argumenter fra voksne som oppfører seg akkurat som det jeg tokk opp. Jeg syntes det er innteresant å se andres meninger og argumenter mot ting, men du har nokk rett med at Kg ikke er helt rett for det ja, men det er ikke de fleste forum på nett heller. Takk for alle svare du har skreve foresten, setter pris på ordentlige tilbakemeldinger:D Anonymkode: 8609c...0d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #74 Del Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kommentarer som dette er totalt unødvendig. Ikke bruk mine innlegg som en måte å spre dritt på. Vil også påpeke viktigheten av stor bokstav i starten av setninger. Kommabruken din er heller ikke korrekt. Anonymkode: 9061e...c37 Skjønner du ikke at TS er et troll? Hele H.I er skrevet helt forskjellig enn svarene fra TS, og på kvinneguiden av alle steder...det er bare oss sure kjerringer her, tja og unger i skoleferien da. Folk med dysleksi skjønner forskjell på skjønn og kjønn. Alle tenåringer føler seg som fuck-ups, det er ikke unikt for TS/deres kull. Det er en del av tenåringsfasen. De sitter jo bare å kaster ut agn til godtroende KG brukere som biter på. Anonymkode: f9b38...c23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #75 Del Skrevet 2. februar 2024 17 minutter siden, AnonymBruker said: Skjønner du ikke at TS er et troll? Hele H.I er skrevet helt forskjellig enn svarene fra TS, og på kvinneguiden av alle steder...det er bare oss sure kjerringer her, tja og unger i skoleferien da. Folk med dysleksi skjønner forskjell på skjønn og kjønn. Alle tenåringer føler seg som fuck-ups, det er ikke unikt for TS/deres kull. Det er en del av tenåringsfasen. De sitter jo bare å kaster ut agn til godtroende KG brukere som biter på. Anonymkode: f9b38...c23 Hei! Dette er ikke no troll innlegg eller no. Jeg vet forskjell på kjønn og skjønn, men ikke alltid jeg registrere at jeg skriver eller bruker ord feil. Posta innlegget fordi jeg tenker det er et problem, og var interessert i andres synspunkt osv. Hva mener du med at jeg skriver anderledes, kjønte ikke det helt:) Anonymkode: 8609c...0d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #76 Del Skrevet 2. februar 2024 Noen må realitetsorientere dagens ungdom om denne illusjonen "alt er mye verre nå" tankegangen. Nei, det er ikke slik at alt er så veldig mye vanskeligere for ungdom nå enn tidligere. Hvor får dere alt dette fra? Anonymkode: 2585b...35c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #77 Del Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Dette er ikke no troll innlegg eller no. Hva mener du med at jeg skriver anderledes, kjønte ikke det helt:) Anonymkode: 8609c...0d7 😅Case closed 👹🔐 Anonymkode: f9b38...c23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #78 Del Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): For det første er jeg ikke no "hun", lol. Og har jeg vært frekk? Eller har jeg speilet oppførslen til de jeg svarer? Anonymkode: 8609c...0d7 "Speilet oppførselen". Ansvarsfraskrivelse heter det. Hvis du vil ha endring, VÆR endringen. Anonymkode: a5350...eb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 2. februar 2024 #79 Del Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hei, please les til slutten, og om noen- både ungom og voksne er uenige eller har noe dere vil si, gjerne kommenter- vil høre deres sider til dette folkens, uansett om dere er enig eller uenig... Jeg er 16 år, og er sjukt lei av det her. Voksene og foreldre behandler ikke ungdommer som folk. Jeg kan selvfølgelig ikke snakke for alle, men jeg vet jeg kan snakke for noen. Jeg har snakket med flere ungdom fra alder 14-18 gjennom nett og sosiale medier, og dette temaet er et problem. Voksne snakker til og om ungdom som om vi er mindre mennesklig en dem, som om vi er vår egen art. Voksne snakker alltid om hvor dramatiske ungdommer er, at vi alltid er sure "for ingen grunn", at vi over reagerer, og at vi bare er irriterte/frustrerte/lei oss pga hormoner. Og det er så jvlig bull. Det er som om dere ikke kjønner at vi stand til å føle ting som ikke bare oppstår av hormoner eller overreagering. Dere kjønner liksom ikke at vi reagerer på ting DERE sier og gjør. Dere oppfører dere som om dere ikke er i stand til å gjøre noe galt, som om VI ikke er i stand til å faktisk føle- at følelsene våre er reelle, og ikke bare oppstår fordi vi er ungom. Personlig så har jeg snille foreldre som hjelper meg gjennom ting og stiller opp for meg når jeg trenger ting osv- men fy fader, de NEKTER å ta skylda for ting, nekter å innse og/eller inrømme at de kanskje ikke gjøre/sa det smarteste, og jeg vet om MANGE andre voksne/foreldre som er helt like. Hva er greia??? Uansett hva hva en krangel eller diskusjon handler om, uansett hva den vokse sier- så blir skylda alltid tvingt over på ungommen sekkunde de diskuterer/snakker tilbake. Om jeg f.eks krangler med enten mamma eller pappa, og jeg gir dem samme tone tilbake, eller behandler de på måten de behandler meg, så blir jeg stempla som drittungen eller den skyldige- har liksom ikke noe å si hva de sa/gjorde. Mange av de ungdommene jeg har chatta med har sakt det samme, relatert til dette og føler seg helt jvlig, fordi vi føler at vi ikke blir hørt eller tatt seriøst. Det har ikke så mye si om dere foreldre bruker argumentene at dere er snille og greie, hjelper oss med skole og hva enn det er dere stiller opp for oss for, om dere ikke er villig til å se hvordan deres handliger ser ut fra vår side. Hjelper ikke å komme med "freds offre", som f.eks å gi oss noe snop vi liker, si "er glade i deg da", osv, om dere aldri sier ordene "beklager", "unskyld" eller noen andre ord for SORRY. Vi går rundt å føler at vi er grusomme mennesker, at vi virkelig er fuck-ups. Vi har nokk å tenke på gjennom disse årene av livet vårt, vi har nokk med å overleve (og det er fuckings vansklig, jeg har mista venner i alder 13-16 til selvmord, pga hvor vansklig denne tia er), og vi trenger absolutt ikke at dere som skal støtte oss, HØRE OG LYTTE til oss, alltid behandler oss som om vi ikke er folk enda, og oppfører dere som om allt som skjer er vår feil og aldri deres. Vi vet at vi kan være store i kjeften å si mye dritt, men det gjør dere også, og det på tide at dere tar dere sammen. Ikke fortell oss at vi overreager, er hormonelle, og IKKE si de stygge orda "Dumt at du følte det sånn" i stedet for å ta det vi sier til dere. Vi vil bare bli behandla med den respekten dere forventer av oss. Vi er like mye folk som det dere er, og føler like mye. Please, om noen har noe de vil si så er det bare å gjøre det. Takk for meg i guess. Anonymkode: 8609c...0d7 Du kanskje blir voksen enn dag. Nyt det at du er ungdom og kan se små problemer som kjempeproblemer. Nyt det fantastiske livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #80 Del Skrevet 2. februar 2024 14 minutter siden, Fremmed fugl said: Du kanskje blir voksen enn dag. Nyt det at du er ungdom og kan se små problemer som kjempeproblemer. Nyt det fantastiske livet. Om du tror ungdoms tia er "det fantastiske livet" så må du ha vært i koma gjennom den tia av livet ditt. Det er et helvete. Anonymkode: 8609c...0d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå