AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #1 Skrevet 2. februar 2024 Hei! (beklager for litt rotete tekst, er litt rotete i hodet akkurat nå😂) Har vært å tatt blodprøver, men fikk beskjed om å ta en til da det var «gråsone» på et av resultatene. Den nye prøven kom også tilbake med samme resultat: gråsone på core antistoff. Blir skremt jeg😂 Både lege, mikrobiologisk og jordmor sier at det ikke er noe, «bare en uspesifikk reaksjon som kan komme av flere faktorer». Mest sannsynlig bare maskinene som ikke greier å gi et spesifikt svar etc, og at hvis jeg hadde vært smitta av det viruset det gjelder så hadde de andre antigenene eller antistoffene slått ut, eller så hadde denne prøven vært positiv. Burde jeg bare slå meg til ro med dette, eller burde jeg undersøke dette nærmere? noen andre som har opplevd det samme? Anonymkode: c7558...3b6
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #2 Skrevet 2. februar 2024 Hva er blodprøven? Anonymkode: 15f72...98b
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #3 Skrevet 2. februar 2024 Hvis både jordmor, lege og mikrobiologen sier det er uspesifikt så er det med høyeste sannsynlighet det. Laboratoriet ser dette ofte, og de foreslår ofte selv andre relevante undersøkelser hvis de tenker det er nødvendig, og det er det lav terskel for hos gravide. Det er gode retningslinjer for hvordan slike svar skal følges opp. Anonymkode: f5c57...06d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå