Hoppetaujenta Skrevet 2. februar 2024 #1 Del Skrevet 2. februar 2024 Jeg har forsøkt i årevis sånn innimellom og er en mester til å finne bombene. Hvordan regne seg frem til gode trekk? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 11. februar 2024 Forfatter #2 Del Skrevet 11. februar 2024 Er det virkelig ingen som husker det tydeligvis eldgamlespillet og som kan det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #3 Del Skrevet 11. februar 2024 Joda! Når du trykker på en rute og får tallet 1, betyr det at det er EN mine som er "borti" denne ruta (dvs 4 muligheter). Får du en rute med tallet 2 betyr det at det er 2 miner som berører denne ruten. Dermed må du forsøke se rutene og gjette hvor bomben ligger (flagge). Ved å for eks se hva ruten med 1 grenser til. Det kan være ting som gjør at du kan eliminere/anse noen ruter som trygge (en 1-er rute nær en mine du allerede har flagget for eks). Håper dette var forklarende! Anonymkode: fa581...98c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldus Skrevet 11. februar 2024 #4 Del Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Joda! Når du trykker på en rute og får tallet 1, betyr det at det er EN mine som er "borti" denne ruta (dvs 4 muligheter). Får du en rute med tallet 2 betyr det at det er 2 miner som berører denne ruten. Dermed må du forsøke se rutene og gjette hvor bomben ligger (flagge). Ved å for eks se hva ruten med 1 grenser til. Det kan være ting som gjør at du kan eliminere/anse noen ruter som trygge (en 1-er rute nær en mine du allerede har flagget for eks). Håper dette var forklarende! Anonymkode: fa581...98c 1 tall har vel 8 muligheter? Skrå gjelder også 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #5 Del Skrevet 11. februar 2024 Eller der er vel 6 muligheter på 1 rute, beklager. For å si det sånn, om 1-ern står i ett hjørne, er det 3 ruter som KAN være en mine. Anonymkode: fa581...98c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #6 Del Skrevet 11. februar 2024 Noldus skrev (Akkurat nå): 1 tall har vel 8 muligheter? Skrå gjelder også Ja...8? Eller 6? 😂 Litt tidlig på morgenen her. Alle ruter som berører ruten i alle fall. 🤭😂 Anonymkode: fa581...98c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldus Skrevet 11. februar 2024 #7 Del Skrevet 11. februar 2024 Se på treeren alene øverst i bilde, der er det lett å se at det er 8 muligheter. så har du den nederste av de to merkede rutene, den må være bombe fordi det ene 1 tallet bare grenser til den. Dermed blir de to rutene over fri fordi et tallene allerede er i nærheten av den første bomben. Merket rute nr to må da være bombe igjen fordi den er eneste mulighet for er et tall. vanskelig å forklare, men gav det mening? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #8 Del Skrevet 11. februar 2024 Firern i det inneklemte hjørnet og enern i det inneklemte hjørne er gode eksempler på...hele spillet. 😁 For der ser du eksakt hvor minene MÅ ligge. Ellers må man bare eliminere så godt man kan. Av og til har man flaks og store deler av kartet er "blokkert ut" slik som de "grå flatene" der. Anonymkode: fa581...98c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #9 Del Skrevet 13. februar 2024 Jeg spilte endel før, noen år siden sist Lastet ned og prøvde på nytt nå Brukte 15 sekunder på easy (8x8), 1:59 på medium (16x16) og 4:00 på expert (30x16) Tips: Merk miner ved å høyreklikke - sier seg selv Klikk begge knapper på et tall (begge musknapper samtidig) for å avsløre alle nærliggende felter, dersom du har nok miner markert - eksempel: Dersom du har 2 av de 8 rutene som ligger rundt et 2-tall markert, klikk med begge knapper på 2-tallet, dette åpner alle andre rundt. Dette er veldig effektivt på 1-tall og 2-tall Ikke stopp og tenkt - dersom noe er vanskelig (eller umulig)- hopp videre til noe enklere og gjør det, åpne og avslør flere felter - muligens åpner det opp en bakvei inn som løser den vanskelige situasjonen Lær deg noen basic scenarioer. Har du to 1-tall mot en vegg som på bildet (de svarte) så vet du at den gule ruten er tom - åpne den og kanskje det åpnes opp mer. Finner du et 1-tall der kan du åpne de 3 rosa innenfor Spill mye slik at klikkingen sitter i fingrene - for å greie gode tider må man nesten jobbe hele tiden Anonymkode: 837e4...f44 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #10 Del Skrevet 13. februar 2024 Jeg hadde 90 sekunder på ekspertnivå for mange år siden. Da fortsatte jeg bare et spill hvis det første trekket åpnet veldig mange tomme ruter. Hvis ikke avsluttet jeg og begynte et nytt. Anonymkode: e0543...fd2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 13. februar 2024 #11 Del Skrevet 13. februar 2024 Tja si det Mann36 som heller ikke kan dette var vanlig det på Windows 95 og 98 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 13. februar 2024 #12 Del Skrevet 13. februar 2024 Hoppetaujenta skrev (På 11.2.2024 den 7.18): Er det virkelig ingen som husker det tydeligvis eldgamlespillet og som kan det? Er vel ingen som glemmer det ? vi gamle kara som hadde Windows 95/98 husker detta 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #13 Del Skrevet 13. februar 2024 jeg klikker helt radom 3-5 ganger. Til jeg har nok med åpne felt til at jeg gidder å spille et spill. Ellers kjører du deg garantert fast. Derfra er det bare å ta det systematisk der du ser hvilke brikker som skal bort da de allerede har en bombe knyttet til seg. Anonymkode: 52d9e...a1d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 13. februar 2024 Forfatter #14 Del Skrevet 13. februar 2024 Jeg har lest alt dere har skrevet og mitt hode ble totalt kaos med en gang. Jeg skal lese og lese igjen og forhåpentlig kommer åpenbaringen nær meg i løpet av...året? Takker for bidragene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Popc0rn Skrevet 13. februar 2024 #15 Del Skrevet 13. februar 2024 Det er jo bare logikk. Tallene sier jo hvor mange bomber det er i de åtte feltene rundt. Så tar du og gjør bare litt og litt. Jeg tok utgangspunkt i bildet over her og fylte inn alt vi vet med informasjonen vi har. Sannsynligvis har vi fått litt mer informasjon når vi merker disse, men her er det en 50/50 og det er ingenting å gjøre med det... Så når jeg ser slike som nederst i midten der, så bare tar jeg det først. Fordi her må man tippe og hvis jeg tipper feil, så er jo hele brettet over likevel. Her har jeg merket grønne som fri og røde som bomber. Se om du klarer å bli litt klokere av det da. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrmica Skrevet 21. februar 2024 #16 Del Skrevet 21. februar 2024 Heh, jeg var helt avhengig av minesveiper da jeg var yngre 😅 Ikke spilt på mange år, men nå måtte jeg prøve igjen. Avansert på 3,5 minutter, jeg har det enda! Fader og TS, nå kommer jeg til å bli hekta igjen 😑 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 21. februar 2024 Forfatter #17 Del Skrevet 21. februar 2024 Myrmica skrev (1 time siden): Heh, jeg var helt avhengig av minesveiper da jeg var yngre 😅 Ikke spilt på mange år, men nå måtte jeg prøve igjen. Avansert på 3,5 minutter, jeg har det enda! Fader og TS, nå kommer jeg til å bli hekta igjen 😑 Det var for din skyld at jeg spurte, for jeg unner deg alt godt vettu. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå