AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #1 Skrevet 2. februar 2024 Hei! Falt og tok meg for med henda på mandag. De første dagene hadde jeg litt vondt mellom tommel og pekefinger i håndflaten, men tenkte det går over. Nå har det (merkelig nok?) flyttet seg til å være mer vondt i håndleddet, på oversiden. Er ikke konstant vondt, men om jeg feks skal gripe noe, som når jeg tar i leverposteiboksen for å smøre frokost kan det komme en så skarp og stikkende smerte som gjør at jeg mister grepet. Ellers om jeg legger vekt på det ved å ta meg for når jeg setter meg ned eller pushups. Dette er jo ikke alvorlig eller akutt slik jeg ser det, men hvor lenge burde jeg se an dette? Anonymkode: 35bfc...298
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #2 Skrevet 2. februar 2024 Spør da jeg ikke har lege her, så må evt ringe legevakt antar jeg? (har ikke råd til privatlege). Skjønner jo at ting kan gjøre vondt uten å være farlig, men tror jeg er litt skada etter jeg som barn alltid fikk høre av foreldrene mine å se det an/det er sikkert ingenting, gikk feks med brukket ankel i to uker og blindtarmbetennelse til blindtarmen sprakk 😅 Anonymkode: 35bfc...298
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #3 Skrevet 2. februar 2024 Det trenger du ikke se an, jeg ville ringt legen med en gang. Jeg vet ikke når legevakten åpner der du bor, men her kommer du ikke inn før på ettermiddagen, ikke i legens åpningstid. Jeg ville ringt legevakten og hørt hva du skal gjøre. Lykke til! Anonymkode: 946ff...de7
Bålkaffe Skrevet 2. februar 2024 #4 Skrevet 2. februar 2024 Heh, var borti noe lignende for en del år siden, smertene kom fra fingrene og håndleddet. Bruddet, som jeg fikk påvist flere år senere fordi jeg ikke trodde det var et brudd, vokste sammen litt skeivt og la press på nervene ut i fingrene, sånn at jeg mista følelsen i fingrene til slutt. Det måtte opereres. Reis nå og få tatt røntgen og utelukk brudd. Heller det enn å måtte ta operasjon for å redde nervene ut i fingrene senere. 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #5 Skrevet 2. februar 2024 Du bør ringe lege. Obs brudd i båtbeinet/skafoid, som gjerne er slik du beskriver, vanskelig å se på røntgen, og kan gi masse problemer hvis det ikke behandles skikkelig. Anonymkode: 0fb4a...dce 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #6 Skrevet 2. februar 2024 Bålkaffe skrev (1 time siden): Heh, var borti noe lignende for en del år siden, smertene kom fra fingrene og håndleddet. Bruddet, som jeg fikk påvist flere år senere fordi jeg ikke trodde det var et brudd, vokste sammen litt skeivt og la press på nervene ut i fingrene, sånn at jeg mista følelsen i fingrene til slutt. Det måtte opereres. Reis nå og få tatt røntgen og utelukk brudd. Heller det enn å måtte ta operasjon for å redde nervene ut i fingrene senere. AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du bør ringe lege. Obs brudd i båtbeinet/skafoid, som gjerne er slik du beskriver, vanskelig å se på røntgen, og kan gi masse problemer hvis det ikke behandles skikkelig. Anonymkode: 0fb4a...dce Hehe ja er mest redd det skal by på problemer etterhvert, da jeg har nok av senvirkninger etter andre ting jeg har tenkt skal gå over men den gang ei. Samtidig så redd for å fremstå overdramatisk! Anonymkode: 35bfc...298 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #7 Skrevet 2. februar 2024 Kontaktet du lege i dag? Hvis ikke, kontakt legevakten, du må få tatt røntgenbilde eller CT av hånd/underarm. Har du et slikt brudd i båtbenet, som en annen nevnte så kan du får problem med hånden resten av livet om du er uheldig. Men det er mulig det også kan være andre knokler i håndroten eller underarmen som har fått skade. Ring! Anonymkode: f16d2...268 2
Bålkaffe Skrevet 2. februar 2024 #8 Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hehe ja er mest redd det skal by på problemer etterhvert, da jeg har nok av senvirkninger etter andre ting jeg har tenkt skal gå over men den gang ei. Samtidig så redd for å fremstå overdramatisk! Anonymkode: 35bfc...298 Når det gjelder hender og føtter, så synes jeg faktisk at folk bør sjekke en gang for mye enn for lite. For det er så mange små bein der som kan få brudd i seg uten at det virker som å være et brudd og det bruddet, om det gror feil, kan lage så fantastisk mye bråk senere. Det er det det gjør for meg idag, jeg har fremdeles problemer med hånda etter det bruddet der. Så ikke tro at det å gå for å få røntgen er å virke overdramatisk, det tror jeg ingen i helsevesenet vil synes heller. Jeg fikk jo faktisk litt lettere kjeft fra fastlegen min på det her, fordi det var snakk om hånda mi. 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #9 Skrevet 3. februar 2024 Tusen takk for svar folkens! Da kontakter jeg lege på mandag, da har jeg sett an en uke også. Greia er at det er ikke veldig vondt. Stille så kjenner jeg det egentlig ikke, men i natt kjente jeg en øm verking, og hvis jeg skal ta nedi bakken feks så gjør det ganske vondt. Men helt stille så går det helt fint.. Men dere har rett i at det er bedre å sjekke en gang for mye enn for lite! Anonymkode: 35bfc...298
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå