AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #1 Skrevet 2. februar 2024 Jeg ammer fortsatt frøkna på 17 mnd. Vi har 3 blastoer på frys, og jeg føler tiden snart er inne for å prøve på et søsken. Jeg fikk mens tilbake for 7 mnd siden, og syklusen er pt. Tilstedeværende, men noe lengre enn før (40-44 dager). Jeg forsto det slik på klinikken at innsett i naturlig syklus er ok selv om man ammer noe, men jeg fikk mange forskjellige beskjeder her. Noen som har satt inn fryseegg og fortsatt ammet? Anonymkode: fd39b...c57
Helene90 Skrevet 2. februar 2024 #2 Skrevet 2. februar 2024 Jeg er ganske sikker på at man må være sluttet med amming før søskenforsøk. Kan være noen klinikker gjør det annerledes, så det beste er nok å basere seg på hva prosedyren på din klinikk er. Kjenner flere som har måttet slutte amming før søskenforsøk offentlig i Norge, samt i Danmark.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #3 Skrevet 2. februar 2024 Det kommer vel an på om du skal bruke medisiner? Men ring og spør. Anonymkode: 94c5c...b00
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #4 Skrevet 2. februar 2024 Her måtte man ha sluttet med amming før man får ny ivf fordi amming kan klusse med syklusen. Anonymkode: a0c0f...85f
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #5 Skrevet 2. februar 2024 Du må nok spørre på klinikken din, men jeg tviler på at de vil anbefale innsett hvis du ammer. Jeg holder til i utlandet, så ikke sikkert at den informasjonen jeg har fått samsvarer godt med det de sier i Norge, men kort fortalt så fikk jeg beskjed om at jeg måtte slutte å amme. Dette på grunn av hormoner i ammingen som demper en del av de naturlige prosessene i kroppen, blant annet så er det vanskelig å oppnå ideell tykkelse på livmorslimhinnen når man ammer. På min klinikk fikk jeg beskjed om at jeg enten måtte vente tre sykluser etter ammeslutt for å få innsett i naturlig syklus eller gå over i styrt syklus. Dette for å maksimere sjansene (kan legge til at av to embryoer som ble satt inn sitter jeg nå og ammer den ene ❤️ ) Anonymkode: 088bf...1f0
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #6 Skrevet 2. februar 2024 Jeg fikk beskjed om å slutte og amme fordi hormonet man produserer (prolaktin(?)) kunne gjøre det litt mindre sannsynlig å bli gravid. Men jeg kjørte rett på med fryseforsøk i styrt syklus på mens nr 2 etter fødsel. Altså kun én full vanlig syklus før vi starta Anonymkode: 29d20...343
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå