Gå til innhold

Hvem har billigst/best strømavtale nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har sjekket dette nå nylig? Utifra hva jeg kan se er vibb billigst, har noen erfaring med dem? Har hatt norgesenergi i 6 år, men ringte kundeservice og snakket med en motbydelig dame så jeg skal bytte nå.

Anonymkode: 2a2d2...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har Vibb, og regninga er eksakt lik estimert pris i nettleverandørappen.

Anonymkode: 9f127...c16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strømavtale er det dyreste man kan ha på strømmen. Har hatt det selv etter ”påtrykk” fra strømleverandør, for ikke å få sjokkpris de kalte det den gangen. Men, det var den dyreste strømmen jeg har betalt mot å stå med spotprisavtale. Det kan være smart å tenke seg om, og ikke følge flokken i alt.

Anonymkode: 75b97...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tibber fungerer bra. Bra app, fin prisoversikt og lavt påslag. Elbillading sammen med Pulse og Easee styrer strømmen og begrenser effekttopp slik at man kan redusere effektleddet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Strømavtale er det dyreste man kan ha på strømmen. Har hatt det selv etter ”påtrykk” fra strømleverandør, for ikke å få sjokkpris de kalte det den gangen. Men, det var den dyreste strømmen jeg har betalt mot å stå med spotprisavtale. Det kan være smart å tenke seg om, og ikke følge flokken i alt.

Anonymkode: 75b97...030

Hva skulle man ellers hatt, solcelleanlegg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en av de som tror på politikerne når de sier at befolkningen må skaffe seg gode strømavtaler?

Det finnes ingen gode strømavtaler. Bare dårlige. Strøm kjøpes på nøyaktig samme sted, til nøyaktig samme pris av absolutt alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A-hunter skrev (4 timer siden):

Enda en av de som tror på politikerne når de sier at befolkningen må skaffe seg gode strømavtaler?

Det finnes ingen gode strømavtaler. Bare dårlige. Strøm kjøpes på nøyaktig samme sted, til nøyaktig samme pris av absolutt alle.

Ja, vi har fått med oss at det er ekstremt dyrt med strøm, men jeg må fortsatt ha det så har ikke noe valg. 

Mener du at det er akkurat samme pris hos alle selskapene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Landet er delt opp i flere strømsoner. Alle steømsoner har sin egen spotpris. 
Tenker du fastpris eller spotpris? Spotpris er spotpris, uansett hvem du velger. Noen selskaper har høyt påslag, andre selger tilleggsprodukter som koster mye og er designet for å flå deg. «Maksprisgaranti», variabel spot osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvor du bor. Her er det fastpris på 40 øre pr kw innad kommunen.

Anonymkode: 70371...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ja, vi har fått med oss at det er ekstremt dyrt med strøm, men jeg må fortsatt ha det så har ikke noe valg. 

Mener du at det er akkurat samme pris hos alle selskapene?

Den "beste" spotavtalen er så lavt påslag som mulig. Alle selskapene har lik innkjøpspris, så de konkurrerer kun på egen fortjeneste. 

Se etter kampanjer. Minuspåslag forekommer nå og da (men varer ikke lenge). 

En "god" strømavtale ser slik ut:

- ingen bindingstid

- ingen forskuddsbetaling

- ingen fakturagebyr

- ingen fast månedsavgift

- så lavt påslag som mulig

De to siste punktene må du se i sammenheng. Fast månedavgift kan lønne seg i noen avtaler dersom påslaget er lavt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg droppet alle ekstraforsikringer, og tar i mot vervelinker(ikke så mye av de lenger, men det skjer). Dermed betaler jeg mindre i strøm. Påslaget utgjør nada, mens de to andre tingene betyr mye. Bor i en liten 2R med vannbåren varme, så vil uansett bruke lite strøm.

Anonymkode: 3f1d0...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Spørs hvor du bor. Her er det fastpris på 40 øre pr kw innad kommunen.

Anonymkode: 70371...bd6

Sørlandet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes nettsider hvor man kan søke opp og sammenligne strømavtaler, f.eks elskling.no eller bytt.no

Anonymkode: 8c479...929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...