AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #1 Skrevet 2. februar 2024 Jeg er nå 50 og har voksne barn. Jeg oppdaget for 5 år siden at min samboer hadde vært utro mot meg. Jeg ble helt knust, men ville vite alt. Brukte nesten to år på å få frem at han hadde vært utro 20 ganger med 20 forskjellige kvinner. Noen flørtet han med over tid, noen møte han på byn og flere var prostituerte. Vi gikk gjennom et mareritt og han angret seg syk. Mye tårer og sinne men vi er virkelig kommet styrket ut av dette. Han har blitt en helt annen mann og vi har det veldig bra. Er mye med hverandre og koser mye. Men sex blir sjeldnere og det på grunn av at han ikke er så kåt. Jeg går med en uro om at han går lei sex, fordi han vil helst ha forskjellige. Er lykkelig og har det bra, men selvbilde sliter jeg med, etter utroskapen. Jeg kunne vært utro mange ganger opp gjennom, men gikk hjem isteden. Men han utnyttet min dumhet . Han gjorde som han ville. Han vil ikke snakke om de 10 årene han var utro og forstår ikke at jeg ikke helt klarer å glemme. Han støtter meg, men kan ikke forstå at jeg innimellom får tanker og føler skam. Vi har jobbet knall hardt og angrer ikke på det, men jeg er blitt svakere menneske og redd for å bli lurt igjen, eller at han er med meg på grunn av samvittighet . Noen som har vært utro selv og vil dele sine tanker. Anonymkode: 1dfbc...703
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #2 Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er nå 50 og har voksne barn. Jeg oppdaget for 5 år siden at min samboer hadde vært utro mot meg. Jeg ble helt knust, men ville vite alt. Brukte nesten to år på å få frem at han hadde vært utro 20 ganger med 20 forskjellige kvinner. Noen flørtet han med over tid, noen møte han på byn og flere var prostituerte. Vi gikk gjennom et mareritt og han angret seg syk. Mye tårer og sinne men vi er virkelig kommet styrket ut av dette. Han har blitt en helt annen mann og vi har det veldig bra. Er mye med hverandre og koser mye. Men sex blir sjeldnere og det på grunn av at han ikke er så kåt. Jeg går med en uro om at han går lei sex, fordi han vil helst ha forskjellige. Er lykkelig og har det bra, men selvbilde sliter jeg med, etter utroskapen. Jeg kunne vært utro mange ganger opp gjennom, men gikk hjem isteden. Men han utnyttet min dumhet . Han gjorde som han ville. Han vil ikke snakke om de 10 årene han var utro og forstår ikke at jeg ikke helt klarer å glemme. Han støtter meg, men kan ikke forstå at jeg innimellom får tanker og føler skam. Vi har jobbet knall hardt og angrer ikke på det, men jeg er blitt svakere menneske og redd for å bli lurt igjen, eller at han er med meg på grunn av samvittighet . Noen som har vært utro selv og vil dele sine tanker. Anonymkode: 1dfbc...703 Her var det mye motstridende. Virker som du forsøker å lure deg selv til å tro at du har det bra, men ingenting av det du skriver her tyder på at du innerst inne har det bra med deg selv eller at han gjør deg godt. Stoler du på ham nå? At han ikke fortsatt er utro bak ryggen din? Du skriver jo selv at du ikke stoler på at han er med deg for at han ønsker å være sammen med deg og det vitner ikke om et styrket og godt forhold. Anonymkode: 61107...cd4 13 1 7
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #3 Skrevet 2. februar 2024 Ja jeg stoler på han men blir redd for at jeg er dum som stoler. Vet og merker at han angrer av hele sitt hjerte. Alle rundt oss merker virkelig en stor forandring på oss og spesielt på han(de vet ikke om utroskapen) Men så kommer styggen på ryggen og forteller meg at du må jo bære helt dum som er med han. De 5 siste årene har vært de værste og de beste. Men er en person som vil vite alt og det vil ikke han Anonymkode: 1dfbc...703
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #4 Skrevet 2. februar 2024 Jeg tenker, ts, at konflikten din handler om det du påstår du gjør, utad og til deg selv, og det du egentlig vet er virkeligheten. For du er nå i et åpent forhold. Det ønsker du ikke innrømme - muligens fordi du tror folk vil se ned på deg, fordi du selv ser ned på åpne forhold etc. Så du later som om du tror din mann som valgte å ha sex utenfor ekteskapet nå velger å la være, heller enn velger å skjule bedre. For, ja, han angrer. På at han ble oppdaget. Vi har alle behov for å skape en historiefortelling rundt eget liv - det er helt normalt og sunt. Men når fortellingen blir ren fiksjon så oppstår konflikter som du føler. I fortellingen om eget liv er du lykkelig. I virkeligheten? Ikke fullt lykkelig, eller kanskje ulykkelig? Om du velger eller ikke velger å fortsette er opp til deg. Men innrøm, i alle fall for deg selv, at han har og vil fortsette å ha flere partnere enn deg. Og at en runde med deg selv på om du ønsker det samme for deg. Anonymkode: 0c661...5e6 2 5
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #5 Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er nå 50 og har voksne barn. Jeg oppdaget for 5 år siden at min samboer hadde vært utro mot meg. Jeg ble helt knust, men ville vite alt. Brukte nesten to år på å få frem at han hadde vært utro 20 ganger med 20 forskjellige kvinner. Noen flørtet han med over tid, noen møte han på byn og flere var prostituerte. Vi gikk gjennom et mareritt og han angret seg syk. Mye tårer og sinne men vi er virkelig kommet styrket ut av dette. Han har blitt en helt annen mann og vi har det veldig bra. Er mye med hverandre og koser mye. Men sex blir sjeldnere og det på grunn av at han ikke er så kåt. Jeg går med en uro om at han går lei sex, fordi han vil helst ha forskjellige. Er lykkelig og har det bra, men selvbilde sliter jeg med, etter utroskapen. Jeg kunne vært utro mange ganger opp gjennom, men gikk hjem isteden. Men han utnyttet min dumhet . Han gjorde som han ville. Han vil ikke snakke om de 10 årene han var utro og forstår ikke at jeg ikke helt klarer å glemme. Han støtter meg, men kan ikke forstå at jeg innimellom får tanker og føler skam. Vi har jobbet knall hardt og angrer ikke på det, men jeg er blitt svakere menneske og redd for å bli lurt igjen, eller at han er med meg på grunn av samvittighet . Noen som har vært utro selv og vil dele sine tanker. Anonymkode: 1dfbc...703 Personlighetsforstyrrelser av denne typen går ikke over - iallfall ikke etter at man har passert 50. Og du er definitivt ikke «lykkelig» i noen betydning av ordet. Anonymkode: d1ed4...b94 5 7
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #6 Skrevet 2. februar 2024 Føler empati med deg🤍 Tenk deg om før du kaster bort dine siste «beste år» til denne luringen. Han er verdens snilleste og beste, slik vi damer liker…. But not. Anonymkode: b5850...197 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #7 Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Vet og merker at han angrer av hele sitt hjerte. Anonymkode: 1dfbc...703 Han "angrer" fordi alle kattene er ute av sekken. Han er oppdaget. Hadde han fortsatt som før, så hadde han ikke angret. Ikke stoppet med oppførselen. En slik mann hadde jeg avsluttet et forhold med. Alt galt han har gjort uten anger i fortid, samtidig med forhold med deg. Ikke til å stoles på. Anonymkode: fe0a8...f25 3 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #8 Skrevet 2. februar 2024 Du skriver dere har gått videre og har det bra nå, men det stemmer vel ikke? Jeg forstår godt at han ikke vil snakke om det mer. Han gjorde store feil (og det i flertall), men du har tatt et valg - tilgi han og bli. Du kan ikke holde dette over han, 5 år senere og fortsette kverne på hvorfor og hva. Det er ikke rettferdig mot deg eller han. Nå må du finne ut av om du kan la dette ligge, eller om det er såpass sårt at du velger å gå. Anonymkode: bd6f0...2b8 2 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #9 Skrevet 2. februar 2024 Så forferdelig vondt. ❤️ Jeg kan ikke si hva som er riktig å gjøre, men slik jeg leser innlegget ditt går det ikke så bra som det du forsøker å tro. Og det er jo fullt forståelig. Mannen har vært utro 20 ganger, og det tok to år før han sa hele sannheten! 20 ganger er ikke en feil, et øyeblikks svakhet, det er systematisk utroskap. Og når han skjuler det i tillegg etter at du vet, sier det mye om hans respekt for deg. Jeg ville gått på dagen. Hvis han ikke har klart å respektere deg på ti år og kunne gjøre noe slikt, da kommer han ikke til å forandre seg nå bare fordi du avslørte ham. Du har mange flotte år igjen av livet, bruk dem med noen som fortjener deg! Anonymkode: 15f47...986 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #10 Skrevet 2. februar 2024 Kom deg unna. Notorisk utro folk endrer seg aldri. Har du sjekket deg for kjønnssykdommer? Å betale for prostituerte bare en gang, hadde vært kroken på døra for min del uansett. Anonymkode: 2c986...698 4 3
Eva-Lena Skrevet 2. februar 2024 #11 Skrevet 2. februar 2024 Hvorfor er han fremdeles din samboer? Kast han på hue og ræva ut nærmeste dør. Er selv blitt bedratt så vet hvordan det føles. Utro folk er siste sort og fortjener ikke forbli i forholdet. 4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #12 Skrevet 2. februar 2024 Før jeg opplevde dette selv ville jeg sagt akkurat det samme som dere alle. Bare gå👍 Men vi har jobbet hardt for å komme oss gjennom dette, min mann ble syk av hele greien. Han ble nok syk på grunn av påkjenning og dårlig samvittighet. Jeg elsker han og vi har hatt 24 år sammen. Men er jeg dum Anonymkode: 1dfbc...703
Andro Skrevet 2. februar 2024 #13 Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Personlighetsforstyrrelser av denne typen går ikke over - iallfall ikke etter at man har passert 50. Personlighetsforstyrrelser? Du har ingen grunnlag for å hevde at mannen har noen diagnose. Det han har gjort er mye mer alvorlig enn utroskap. Å inngå romanser eller seksuelle relasjoner med andre jevnbyrdige mennesker er noe helt annet enn å utnytte prostituerte. Det vitner om et elendig kvinnesyn. Det at han nå ignorerer dine seksuelle behov er et trekk ved ham, ikke ved deg. Du er nyttig for ham, og han trenger en base. Derfor er han innsmigrende. Dersom han hadde vært glad i selve deg, så hadde det også gledet ham å gi deg glede. Han virker egosentrisk og empatisløs, og han bagatelliserer din reaksjon framfor å anerkjenne den. Han har kjøpt falsk selvbekreftelse fra andre kvinner fordi han har et svakt ego, ikke fordi han er en viril fyr med "draget". Når du tilgir og går videre, så kan du ikke lengre gnage med usikkerhet og trekke fram fortiden. Dere skal framover. Det du skal være tydelig på er hva du ønsker og trenger, for å ha det godt sammen med ham. Godt nok til å bli værende. Ikke pga. det som har skjedd, men ut fra det livet dere har nå. Å ha utnyttet prostituerte er en hard grense for min del. Kunne aldri hatt en nær relasjon til et menneske som misbrukte andre på en slik måte. 3 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #14 Skrevet 2. februar 2024 Noen som har vært den utro part som kan kommentere ? Anonymkode: 1dfbc...703
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #15 Skrevet 2. februar 2024 Andro skrev (1 minutt siden): Personlighetsforstyrrelser? Du har ingen grunnlag for å hevde at mannen har noen diagnose. Det han har gjort er mye mer alvorlig enn utroskap. Å inngå romanser eller seksuelle relasjoner med andre jevnbyrdige mennesker er noe helt annet enn å utnytte prostituerte. Det vitner om et elendig kvinnesyn. Det at han nå ignorerer dine seksuelle behov er et trekk ved ham, ikke ved deg. Du er nyttig for ham, og han trenger en base. Derfor er han innsmigrende. Dersom han hadde vært glad i selve deg, så hadde det også gledet ham å gi deg glede. Han virker egosentrisk og empatisløs, og han bagatelliserer din reaksjon framfor å anerkjenne den. Han har kjøpt falsk selvbekreftelse fra andre kvinner fordi han har et svakt ego, ikke fordi han er en viril fyr med "draget". Når du tilgir og går videre, så kan du ikke lengre gnage med usikkerhet og trekke fram fortiden. Dere skal framover. Det du skal være tydelig på er hva du ønsker og trenger, for å ha det godt sammen med ham. Godt nok til å bli værende. Ikke pga. det som har skjedd, men ut fra det livet dere har nå. Å ha utnyttet prostituerte er en hard grense for min del. Kunne aldri hatt en nær relasjon til et menneske som misbrukte andre på en slik måte. Det er for så vidt greit å påpeke den selvfølgelighet at en egentlig og profesjonell «diagnose» krever et solid faktisk og faglig grunnlag. Men det er jo virkelig ingen som kan måle seg med deg når det gjelder å kaste seg ut i spekulative psykologiske/psykiatriske analyser og vurderinger på syltynt grunnlag. Nosce te ipsum. Anonymkode: d1ed4...b94 4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #16 Skrevet 2. februar 2024 Hvorfor vil du fortsette ekteskapet med denne mannen ? Hvilken historie alle andre utro partnere har å fortelle hjelper jo ikke din situasjon. Du må jo forholde deg til din egen historie. Her er jo mange tråder om utroskap og forsøk på tilgivelse, men de fleste handler om 1-2 personer involvert og ikke 20 stk!!! Mannen er jo avhengig av spenning og jakt for å få den boosten som tenner han. Sexen hjemme er han lei av. Hvorfor skaper du deg ikke et nytt liv på dine egne premisser ?? Anonymkode: 35460...c38 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #17 Skrevet 2. februar 2024 Han her vil nok bare forsette, han der elsker en og det er seg selv. Du fortjener bedre, det er nok at du føler du taper ansikt mere en at du vil bli hos han. Så mange års ekteskap er ikke så rart man har det helt forferdelig. Men jeg tror ikke du blir noe mindre vondt av og være i lag med han. Jeg håper du velger og gå, fordi han vil ikke stoppe og tenker nå holdt jeg på og miste henne. Vær ærlig med den nærmeste om du velger og gå, hva han vil si til andre skal ikke du bry deg om, dem er jo ikke der for deg. Lykke til Anonymkode: 8e415...63e 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #18 Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Før jeg opplevde dette selv ville jeg sagt akkurat det samme som dere alle. Bare gå👍 Men vi har jobbet hardt for å komme oss gjennom dette, min mann ble syk av hele greien. Han ble nok syk på grunn av påkjenning og dårlig samvittighet. Jeg elsker han og vi har hatt 24 år sammen. Men er jeg dum Anonymkode: 1dfbc...703 Helt ærlig, ja jeg synes du er dum. Han angrer ikke på utroskapen, da hadde han gitt seg første gangen, og ikke gjort det hele 19 ganger til. Det han angrer på er at han ble tatt i det. En mann som er utro hele 20 ganger mot deg elsker deg ikke. Anonymkode: b21ed...cf9 2 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #19 Skrevet 2. februar 2024 Dere kan da fortsatt ha et helt fint samliv selv om man ikke bruker seksuell eksklusivitet som fundament. Anonymkode: ec7c0...53f
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #20 Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kom deg unna. Notorisk utro folk endrer seg aldri. Har du sjekket deg for kjønnssykdommer? Å betale for prostituerte bare en gang, hadde vært kroken på døra for min del uansett. Anonymkode: 2c986...698 Ja jeg sjekket meg selvfølgelig Anonymkode: 1dfbc...703
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå