AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #1 Del Skrevet 2. februar 2024 Jeg er så redd for at jeg bare er frekk og freidig som lurer på dette, for det er litt inntrykket jeg får av sjefen min… Men, derfor spør jeg anonymt her: Jeg fullførte bachelor i HR og personal i fjor, i tillegg til 4 års jobberfaring innen HR. Fikk etter studiene ny jobb. Jeg jobber som HR-medarbeider i et firma. Jeg lurer på om lønnen min er noe lav, men sjefen ble fornærmet da jeg sa jeg ønsket lønnssamtale etter et halvt år. (Selv om han sa vi kunne diskutere lønnen etter et 6 måneder, da jeg ringte han før jeg aksepterte jobbtilbudet) Vi har ikke tariff, men de er veldig opptatt av å «ligge over tariffavtaler». Jeg har prøvd å sjekke litt hva som gjelder for min type stilling, men har ikke blitt klokere, det står ikke noe spesifikt for min type stilling i den tariffavtalen de tar utgangspunkt i. Sjefen synes lønna mi er mer enn god nok, men jeg er en av få her som faktisk har utdannelse (som er relevant for det jeg jobber med). Jeg har også mye ansvar og tar ofte initiativ, som har virket positivt. Jeg opplever at både ledelse og ansatte er fornøyde med meg. Jeg lurer på om jeg ligger under gjennomsnittet, eller om jeg bare er helt på jordet. Jeg har jo ikke master, f.eks, og jeg er bare 25 år. Jeg snakket med en venninne i samme type stilling i et annet firma, hu tjente veldig mye mer enn meg. Men vanskelig å vite når jeg bare har henne å sammenligne med, kan hende hun er unntaket. Så spørsmålet mitt, er: hvor mye kan jeg forvente i lønn, med 4 års relevant erfaring og utdannelse. Privat sektor. Noen som jobber i HR som vet? Anonymkode: fa5f7...1ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #2 Del Skrevet 2. februar 2024 Riktignok offentlig sektor, men har 650k som HR ansvarlig. Anonymkode: f25f4...f9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #3 Del Skrevet 2. februar 2024 Jeg jobber ikke i hr, men pleier å sjekke hva som er tariffestet for lignende yrker og forhandle utifra det ( selv om man ikke har tariffavtale). Anonymkode: 66471...9ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #4 Del Skrevet 2. februar 2024 Vanskelig å svare på. Enklere hvis du sier hva du har i dag. Hva man tjener er jo også mer enn lønna; det handler om pensjonssparing, forsikringer, om arbeidsgiver dekker telefon, internett osv., en ekstra uke ferie. Anonymkode: 3b0fa...6b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #5 Del Skrevet 2. februar 2024 Hva tjener du nå? Fast? Bonus? Goder? Hva er 4 års relevant erfaring? Jobber du med ren HR? Hva ligger i stillingen? Det er lett å sammenligne på tvers, fordi man tenker HR er HR, men det kan ligge så mye i det. Anonymkode: 55901...840 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #6 Del Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vanskelig å svare på. Enklere hvis du sier hva du har i dag. Hva man tjener er jo også mer enn lønna; det handler om pensjonssparing, forsikringer, om arbeidsgiver dekker telefon, internett osv., en ekstra uke ferie. Anonymkode: 3b0fa...6b0 Ts her. 39000,- i måneden. Ingen forsikringer, de dekker ingenting av det du nevner. 25 feriedager. Anonymkode: fa5f7...1ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #7 Del Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ts her. 39000,- i måneden. Ingen forsikringer, de dekker ingenting av det du nevner. 25 feriedager. Anonymkode: fa5f7...1ab 39000 utbetalt da? Anonymkode: a4ac3...04b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #8 Del Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ts her. 39000,- i måneden. Ingen forsikringer, de dekker ingenting av det du nevner. 25 feriedager. Anonymkode: fa5f7...1ab Hva er brutto årslønn? Anonymkode: 3b0fa...6b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #9 Del Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 39000 utbetalt da? Anonymkode: a4ac3...04b Nei, beklager, det var misvisende. Det er brutto Anonymkode: fa5f7...1ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #10 Del Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ts her. 39000,- i måneden. Ingen forsikringer, de dekker ingenting av det du nevner. 25 feriedager. Anonymkode: fa5f7...1ab Brutto eller netto? HR kan være så mangt. Kan du si noe om hva slags oppgaver du har, og hvor stort ansvar du har? Det er helt avgjørende for om lønnen er god eller ikke. Men for å ta en helt vill gjetting. Det høres ut som dere er fler i feltet, siden du er «medarbieder» og ikke «ansvarlig». Jeg vil tippe størrelsesorden 550k-600k. Men dette draes jo bare ut av en hatt, uten mer info om stillingen. Anonymkode: c6ed7...ab5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #11 Del Skrevet 2. februar 2024 39000 utbetalt er jo veldig bra, har ikke troen på at det er med bare en bachelor. Anonymkode: 0ff4e...72c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
omnitron Skrevet 2. februar 2024 #12 Del Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): men jeg er en av få her som faktisk har utdannelse (som er relevant for det jeg jobber med). Anonymkode: fa5f7...1ab Dette spiller nok mindre rolle. Erfaring veier langt mer enn utdannelse. En utdannelse hjelper nok til for å lande jobben, men utover det spiller ikke utdannelse så stor rolle i de fleste bedrifter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IkkeStudentLenger Skrevet 2. februar 2024 #13 Del Skrevet 2. februar 2024 Fagorganiser deg, og sjekk lønnsstatistikken til fagforeningen. Jeg har Tekna, og jeg kan ikke sjekke for spesifikk stilling, men kan se på statistikken for bransjen generelt for de som har samme antall år i jobb. Og det gir iallefall en pekepinn! Hva er årslønnen din? Det er den man sammenligner med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontorotta Skrevet 2. februar 2024 #14 Del Skrevet 2. februar 2024 omnitron skrev (2 minutter siden): Dette spiller nok mindre rolle. Erfaring veier langt mer enn utdannelse. En utdannelse hjelper nok til for å lande jobben, men utover det spiller ikke utdannelse så stor rolle i de fleste bedrifter. Sant. Og dette kommer mye som en konsekvens over at "alle" skal ha høyere utdannelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #15 Del Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nei, beklager, det var misvisende. Det er brutto Anonymkode: fa5f7...1ab Årslønn, ikke månedslønn. Anonymkode: 3b0fa...6b0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #16 Del Skrevet 2. februar 2024 omnitron skrev (Akkurat nå): Dette spiller nok mindre rolle. Erfaring veier langt mer enn utdannelse. En utdannelse hjelper nok til for å lande jobben, men utover det spiller ikke utdannelse så stor rolle i de fleste bedrifter. Sant det. Men jeg ble ansatt fordi de sårt trengte kompetanse i bedriften. Ansvarlig gjør mye… rart😅 hun kjenner ikke til gjeldende lovverk, hun lager mye rare (og ulovlige) arbeidskontrakter. Sånne dumme feil, ganske enkelt fordi hun ikke kan faget, rett og slett. Hun ble ansatt for flere år siden uten utdannelse. Jeg er dermed ikke ansvarlig, men jeg har mye ansvar likevel, og fungerer i stor grad som rådgiver for henne, og bistår ellers i det daglige arbeidet. (sjefen kommer aldri til å si henne opp, og det gjør meg ikke så mye, så lenge hun er åpen for de endringene jeg gjør og godtar at jeg må «rette» på det hun gjør. Hu er ellers hyggelig, hun kan bare ikke faget). Så, utdannelsen var veldig viktig her, veldig avgjørende. Anonymkode: fa5f7...1ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #17 Del Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hva tjener du nå? Fast? Bonus? Goder? Hva er 4 års relevant erfaring? Jobber du med ren HR? Hva ligger i stillingen? Det er lett å sammenligne på tvers, fordi man tenker HR er HR, men det kan ligge så mye i det. Anonymkode: 55901...840 fast stilling. Med relevant erfaring mener jeg erfaring med HR og personalarbeid. Dvs jeg var ikke nyutdannet uten noen erfaring. Jeg hadde erfaring og tok utdannelse i tillegg. Jobba fult under hele studiet. Fikk denne jobben etter studiet da jeg ønsker arbeidsplass nærmere. De dekker trening. Arbeidsoppgaver er: lager rutiner, bemanning, oppfølgning av sykefravær, ansettelser, on og off-boarding, lønn… veldig mye forskjellig! Fungerer også som «rådgiver» til personalansvarlig. Anonymkode: fa5f7...1ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #18 Del Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Årslønn, ikke månedslønn. Anonymkode: 3b0fa...6b0 Klarer du ikke å gange med 12? Anonymkode: 00706...b59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #19 Del Skrevet 2. februar 2024 Så 468000 I året! Anonymkode: dab84...234 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #20 Del Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): fast stilling. Med relevant erfaring mener jeg erfaring med HR og personalarbeid. Dvs jeg var ikke nyutdannet uten noen erfaring. Jeg hadde erfaring og tok utdannelse i tillegg. Jobba fult under hele studiet. Fikk denne jobben etter studiet da jeg ønsker arbeidsplass nærmere. De dekker trening. Arbeidsoppgaver er: lager rutiner, bemanning, oppfølgning av sykefravær, ansettelser, on og off-boarding, lønn… veldig mye forskjellig! Fungerer også som «rådgiver» til personalansvarlig. Anonymkode: fa5f7...1ab Ut fra det du beskriver vil jeg si at brutto årslønn på ca 600.000,- er passende. Anonymkode: c6ed7...ab5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå