Gå til innhold

Setter man inn dusjnisje selv, eller bestiller rørlegger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal montere opp en dusjnisje fra vegg til vegg hos meg. Jeg har trodd jeg trenger rørlegger ettersom dette er våtrom, men ser ut som de fleste monterer disse selv, og at det beskrives som en relativt enkel oppgave? Er det helt ok å få en handy person jeg kjenner til å sette det opp, eller er det mer risky enn det fremstår? Takker på forhånd for all hjelp

Anonymkode: d1d7c...f99

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du helt helt sikker på at det er membran der du vil ha dusjen? Jeg synes det høres ut som om du enten bør velge dusjkabinett eller totalrenovere badet. For å koble vannet trenger du uansett rørlegger. Og rørleggere gjør ganske ofte gratis befaring.

Anonymkode: 236bc...ca4

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er du helt helt sikker på at det er membran der du vil ha dusjen? Jeg synes det høres ut som om du enten bør velge dusjkabinett eller totalrenovere badet. For å koble vannet trenger du uansett rørlegger. Og rørleggere gjør ganske ofte gratis befaring.

Jeg tror det, de fleste naboene her har en dusjnisje på akkurat samme sted som jeg tenkte å sette den. Dette er litt lange og smale bad, med dusjen stående helt innerst. Så det blir penest med en nisje som går fra vegg til vegg. Vannet et allerede påkoblet, så det er bare veggen jeg trenger montert :) 

Skrevet

At «naboene har gjort det» er en veldig svak grunn til å tro at det er membran, når konsekvensen av å gjette feil blir så veldig stor… Hvor gammel er boligen? Har du hørt med naboene hva de gjorde når de pusset opp? Hvilken dusjløsning var det før?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

At «naboene har gjort det» er en veldig svak grunn til å tro at det er membran, når konsekvensen av å gjette feil blir så veldig stor… Hvor gammel er boligen? Har du hørt med naboene hva de gjorde når de pusset opp? Hvilken dusjløsning var det før?

Sant. Boligen er 16 år. De naboene jeg har sett har nisje har satt den opp selv. Akkurat her inne har det ikke vært noe dusjløsning før tror jeg, kan i hvert fall ikke se spor etter det. Enkelte naboer bruker dusjforheng, mens andre har laget nisje med skyvedører. 

Hadde en rørlegger innom for å sette opp servantskap. Vi diskuterte så vidt at jeg tenker på en nisje, og han hadde  ingen innvendinger mot å sette det opp, så jeg tror det skal være trygt

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Sant. Boligen er 16 år. De naboene jeg har sett har nisje har satt den opp selv. Akkurat her inne har det ikke vært noe dusjløsning før tror jeg, kan i hvert fall ikke se spor etter det. Enkelte naboer bruker dusjforheng, mens andre har laget nisje med skyvedører. 

Hadde en rørlegger innom for å sette opp servantskap. Vi diskuterte så vidt at jeg tenker på en nisje, og han hadde  ingen innvendinger mot å sette det opp, så jeg tror det skal være trygt

Er boligen 16 år, var det allerede krav om membran på våtrom da det ble bygget.

Anonymkode: 1f017...b10

• Nyttig 1
Skrevet

Ville aldri begynt å dusje rett på flis på et 16 år gammelt bad hvor det ikke har vært dusj tidligere... Det høres også ut som dette er i en leilighet, siden det er et avlangt smalt bad og flere naboer har helt likt bad? Hva gjør du da om vannet plutselig renner ned gjennom taket til naboen, eller eventuelt gir fuktskader inn mot leiligheten ved siden av? 

Dusjkabinett er mye tryggere, om du da ikke går for totalrenovering og kan ordne med en ny, trygg membran og riktig fall mot sluk osv. 

Anonymkode: 2d562...c0a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...