AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #1 Skrevet 2. februar 2024 Hei Jeg har blitt bestemor og skal bestille babyseng og utstyr til feriestedet vårt. Det er litt begrenset med både leveringsmuligheter og lagring der, og lurer derfor på om det er ok med babyseng på 60 x 120, og at jeg kjøper kun dyne og sengesett i str 110 x 125 cm Anonymkode: 7a351...93c
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #2 Skrevet 2. februar 2024 Babyer trenger ikke dyne. Sovepose kan de ha. Anonymkode: 3a26b...931
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #3 Skrevet 2. februar 2024 Dynen blir alt for stor ja, det sier seg selv når målene på dynen er større enn sengen. Anonymkode: baf7e...ce4
Sofakona Skrevet 2. februar 2024 #4 Skrevet 2. februar 2024 Ofte vil baby bare sparke de av seg. Pysj og eventuelt sove pose er der beste
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #5 Skrevet 2. februar 2024 60x120-seng er fint, den kan de ha fra de er baby og i noen år fremover. Husk at de skal ha fast madrass de første månedene. Så stor dyne du har sett på kan ikke baby ha når den er veldig liten, da må de ha en liten lett babydyne. Men skal baby til feriestedet når den er veldig liten? Det letteste er jo at foreldrene tar med babydynen eller sovepose til baby (det de bruker) i bagasjen hvis de skal dit når baby er for liten til dynen Det tar ikke stor plass i bagen. Eventuelt kan de bare kle på baby litt ekstra på natten. Vår byttet fra minste babydynen til stor barnedyne (100x140) når hun var litt over 1 år. Bruker sovepose først og fremst men iblant bruker vi dyne i tillegg (ikke så tykk sovepose) og iblant bare dyne når feks soveposen vaskes. 100x140-dyne (barnedyne) passer fint i 60x120 sprinkelseng. Husk at barn skal ha veldig flat pute. Før 1 år skal de ikke ha pute. Anonymkode: b08ea...8ea 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #6 Skrevet 2. februar 2024 Det går forresten fint å sove i reiseseng på ferie, så det kan være greit å kjøpe det om det er litt begrenset plass istedet for å kjøpe og bygge en hel sprinkelseng som kanskje ikke blir brukt. Også lettere å frakte dit. Vi endte opp med baby som hatet sengen sin og måtte samsove det første året så vi brukte ikke hverken reiseseng eller sprinkelseng på hytta første sommeren. Da var vel vår rundt 5 mnd. Anonymkode: b08ea...8ea
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #7 Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei Jeg har blitt bestemor og skal bestille babyseng og utstyr til feriestedet vårt. Det er litt begrenset med både leveringsmuligheter og lagring der, og lurer derfor på om det er ok med babyseng på 60 x 120, og at jeg kjøper kun dyne og sengesett i str 110 x 125 cm Anonymkode: 7a351...93c Ikke juniordyne til så små. Du må kjøpe den som er hakket mindre. Men babysengen har fin størrelse. Anonymkode: cc299...bce
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #8 Skrevet 2. februar 2024 Er det mulig for foreldrene å ta med dyne? Vi gjorde alltid det når de brukte små dyner, de tar virkelig ikke stor plass. Det kan uansett være greit å ha en egen dyne når man er ute på reise. Noen sprinkelsenger kan man ta av en side, så de også funker til større småbarn. Anonymkode: 9e583...460
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #9 Skrevet 2. februar 2024 6 hours ago, AnonymBruker said: Er det mulig for foreldrene å ta med dyne? Vi gjorde alltid det når de brukte små dyner, de tar virkelig ikke stor plass. Det kan uansett være greit å ha en egen dyne når man er ute på reise. Noen sprinkelsenger kan man ta av en side, så de også funker til større småbarn. Anonymkode: 9e583...460 Godt poeng, jeg tok egentlig for gitt at TS så på en slik seng. Men om du kjøper sprinkelseng TS må du kjøpe en sånn for at den skal holde i noen år som jeg sa 60x120 kan 😄 Anonymkode: b08ea...8ea
minister-mio Skrevet 3. februar 2024 #10 Skrevet 3. februar 2024 Den korte tiden de er babyer kan de ikke ha så stor dyne. Hva med å ta med dyne hjemmefra den perioden? En babydyne tar ikke mye plass.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #11 Skrevet 3. februar 2024 Tusen takk for alle svar, da bestiller jeg grindseng , og juniordamer til babyen(e) blir større. Reiseseng er ikke aktuelt da de nybakte foreldre skal tilbringe deler av permisjonen sin der. Og tar med oss liten babydyne og sengesett fra Norge 🌞 Anonymkode: 7a351...93c
Cottontail Skrevet 3. februar 2024 #12 Skrevet 3. februar 2024 Jeg ville kjøpt seng, madrass og laken, og ventet med dyne og pute til neste år. Så tar foreldrene med dyne, evt pose/ det de allikevel har med til vognen denne første sesongen. Skjønner du har lyst til å re opp og gjøre det koselig, men den større barnedynen må de allikevel legge bort når de skal legge baby i sengen. 1
kjærring Skrevet 3. februar 2024 #13 Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 2.2.2024 den 10.03): Hei Jeg har blitt bestemor og skal bestille babyseng og utstyr til feriestedet vårt. Det er litt begrenset med både leveringsmuligheter og lagring der, og lurer derfor på om det er ok med babyseng på 60 x 120, og at jeg kjøper kun dyne og sengesett i str 110 x 125 cm Anonymkode: 7a351...93c baby skal ikke ha dyne, pledd, pute , bamse etc i seng
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå