AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #1 Skrevet 2. februar 2024 Skifter klær på min 3 åring hverdag. Alt ifra sokker, truse, tshirte Osv. Dette synes venninnen min er unødvendig og kan la barne sitt få med samme klær 2 ganger i barnehagen før hun skifter nytt. Jeg har ikke tenkt på om andre Skifter så ofte på klærene til barna sine. For meg er det naturlig å skifte hverdag. Hva gjør dere ? Anonymkode: 518ca...ab8
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #2 Skrevet 2. februar 2024 Stort sett ja. Det varierer litt om det er skittent, om vi har vært hjemme hele dagen eller hva enn. Sokker syns jeg er unødvendig. Truser er en selvfølge syns jeg. Bukser også blir mer skittent enn en genser. Så jeg ser det an. Anonymkode: 41274...2a6 4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #3 Skrevet 2. februar 2024 Skifter alt hver dag på min 1,5-åring når han er i barnehagen, selv om det ikke er synlig søl. Mye sykdom og bakterier der, snørr, sikkel, de ruller på gulvet, ligger på stellebordet osv. I helgene kan han bruke de samme klærne to dager på rad om det ikke er synlig skitt på. Anonymkode: be7aa...ee1 9
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #4 Skrevet 2. februar 2024 Hovedsakelig ja og hvertfall det som har vært i barnehagen. Har han dusjet på ettermiddagen og klærne jeg tok på ikke er blitt skitten til kvelden tar jeg de kanskje på neste dag også. Anonymkode: 08c1d...715 4 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #5 Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Skifter klær på min 3 åring hverdag. Alt ifra sokker, truse, tshirte Osv. Dette synes venninnen min er unødvendig og kan la barne sitt få med samme klær 2 ganger i barnehagen før hun skifter nytt. Jeg har ikke tenkt på om andre Skifter så ofte på klærene til barna sine. For meg er det naturlig å skifte hverdag. Hva gjør dere ? Anonymkode: 518ca...ab8 Hun risikerer at de lager bråk pga det så tips henne at bhg kan lage sjau av det. Anonymkode: a395d...f69 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #6 Skrevet 2. februar 2024 Sokker og understøy skiftes hver dag - det andre er avhengig av at det er skittent. Anonymkode: f7062...879 18
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #7 Skrevet 2. februar 2024 Ja,måtte det. Om han ikke ble innklint i olje eller fett,så var det gjørme eller bare våt av snø/regn. Anonymkode: 67873...94d 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #8 Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Skifter alt hver dag på min 1,5-åring når han er i barnehagen, selv om det ikke er synlig søl. Mye sykdom og bakterier der, snørr, sikkel, de ruller på gulvet, ligger på stellebordet osv. I helgene kan han bruke de samme klærne to dager på rad om det ikke er synlig skitt på. Anonymkode: be7aa...ee1 Snørr og sikkel🤣 Er så koselig atte.. Anonymkode: 67873...94d
Arkana Skrevet 2. februar 2024 #9 Skrevet 2. februar 2024 Sokker og undertøy ble skiftet hver dag, men ellers ren og flekkfri bukse og genser kan brukes mer enn bare én dag. 13
Gjest Jentamedtekopp Skrevet 2. februar 2024 #10 Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Skifter klær på min 3 åring hverdag. Alt ifra sokker, truse, tshirte Osv. Dette synes venninnen min er unødvendig og kan la barne sitt få med samme klær 2 ganger i barnehagen før hun skifter nytt. Jeg har ikke tenkt på om andre Skifter så ofte på klærene til barna sine. For meg er det naturlig å skifte hverdag. Hva gjør dere ? Anonymkode: 518ca...ab8 Jeg skifter alt på barnet hver dag ja. Så snart vi kommer inn døra, for jeg synes barnehagen sin mat lukter. Og det sitter i klærna til barnet 😂 Det serveres varmmat hver dag.
Gjest Jentamedtekopp Skrevet 2. februar 2024 #11 Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hun risikerer at de lager bråk pga det så tips henne at bhg kan lage sjau av det. Anonymkode: a395d...f69 Hva mener du? Jeg har fått «tips» av barnehagen at man ikke måååå bytte klær hver dag 😂😅
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #12 Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hun risikerer at de lager bråk pga det så tips henne at bhg kan lage sjau av det. Anonymkode: a395d...f69 Hva mener du, melder de deg til barnevernet om barnet hår med samme klær to dager på rad? Jeg skifter klær stort sett hver dag på min 2,5-åring, men det er mest fordi klærne alltid blir sølete av mat og skitt😅 hvis klærne for en gang skyld ikke er møkkete ser jeg ikke noe problem i å bruke en genser to dager på rad. Når det etterhvert blir truser istedet for bleier må de selvsagt skiftes hver dag da Anonymkode: 7f077...30c 7
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #13 Skrevet 2. februar 2024 Jentamedtekopp skrev (2 minutter siden): Jeg skifter alt på barnet hver dag ja. Så snart vi kommer inn døra, for jeg synes barnehagen sin mat lukter. Og det sitter i klærna til barnet 😂 Det serveres varmmat hver dag. Varm mat hverdag! Heldig!! 🤩 Anonymkode: 518ca...ab8
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #14 Skrevet 2. februar 2024 Ja, er så mye på gulvet, at det er et must. Anonymkode: fca93...ba3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #15 Skrevet 2. februar 2024 Gidder ikke vaske rene klær, så vi bytter bare undertøy og det som er møkkete. Rene klær brukes selvsagt om igjen. Anonymkode: c800f...155 7 1
Goodtimes Skrevet 2. februar 2024 #16 Skrevet 2. februar 2024 Undertøy og sokker skiftes hver dag. Hvis bukser og gensere er flekkfrie, kan de fint brukes mer enn en dag. Gidder ikke vaske rene klær, for å si det sånn. 4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #17 Skrevet 2. februar 2024 Skifter alltid sokker og truse hver eneste dag. Om barnet er hjemme, ser jeg an om tøyet er skittent eller om det kan brukes en dag til. Bukser brukt i barnehagen skiftes alltid hver dag siden barnet sitter mye på gulvet. Gensere byttes stort sett hver dag, men ser an litt om det er ullgensere feks. Mye vask med to barn! Anonymkode: b7083...175
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #18 Skrevet 2. februar 2024 Ingen klær er rene etter en dag i barnehagen. Anonymkode: b25bf...981 3 6
tussi84 Skrevet 2. februar 2024 #19 Skrevet 2. februar 2024 (endret) Ull innerst skiftes ikke hver dag, men de klærne som er utenfor der igjen skiftes hver dag. Bukse og genser. Dette fordi klærne som regel har blitt sølt på i løpet av dagen, så fulle av matflekker eller noe annet. Hender at han må skifte i løpet av dagen også til nye klær. Om klærne derimot er rene så kunne han hatt på seg det samme dagen etter, men det høres til sjeldenhetene. Endret 2. februar 2024 av tussi84
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #20 Skrevet 2. februar 2024 Jobber i barnehage og ser at barna der (2 år) gjerne bruker samme klær flere dager. Da mine var små ble alt av undertøy byttet, altså sokker og body/t-skjorte. Ull ble brukt to dager om det ikke var flekkete eller luktet. Helt rene og luktfrie klær ble brukt to dager. Barnehagen legger seg ikke opp i hvor lenge barna har samme klær på så lenge det er rent, passer og er funksjonelle klær.. Vi har reagert når barnet går med det samme i ukevis, eller de kom neste dag med samme genser fra i går med snørr opp etter armene og diverse. Anonymkode: 98b1f...432 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå