AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #1 Skrevet 2. februar 2024 Ref debatten som har kommet etter Stina Bakkens uttalelser på Snapchat: er de som er fiksert på å få ett bestemt kjønn litt enkle? Lever de i en drømmeverden hvor de vil bringe et barn til verden for å få en liten kloning av seg selv eller evt venninne/kompis? Anonymkode: c0dc3...d62 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #2 Skrevet 2. februar 2024 JA, det tenker jeg absolutt. Anonymkode: 155ee...6f5 8 2
Satansopp Skrevet 2. februar 2024 #3 Skrevet 2. februar 2024 Ja, disse menneskene er åpenbart ikke de skarpeste og mest reflekterte av dem som vandrer rundt på kloden vår. 2 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #4 Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ref debatten som har kommet etter Stina Bakkens uttalelser på Snapchat: er de som er fiksert på å få ett bestemt kjønn litt enkle? Lever de i en drømmeverden hvor de vil bringe et barn til verden for å få en liten kloning av seg selv eller evt venninne/kompis? Anonymkode: c0dc3...d62 Ja! Anonymkode: 56063...f73 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #6 Skrevet 2. februar 2024 Tenk å bruke 1,5 år på å bli gravid, og ikke engang komme seg til dato for forventet mensen før man sier man håper det ikke blir gutt. Litt av et fokus. Anonymkode: c0dc3...d62 6 5
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #7 Skrevet 2. februar 2024 Jeg tenker vi er alle mennesker, og vi har lov å ha følelser og tanker. Jeg dømmer ingen for noen umiddelbare tanker man kan ha om preferanser. Det forundrer meg likevel like mye hver gang at man håper på et kjønn såpass sterkt at kjønnet er viktigere enn at man bringer et barn til verden. Et barn er et eget menneske, en egen personlighet, med egne interesser, meninger og følelser. Man er aldri garantert hvem man får, og de kan, uavhengig av kjønn, bli helt forskjellige enn den du er. Hvis man har såpass sterke forventninger og håp for et annet menneske, basert på eget liv, tenker jeg man burde revurdere om barn er riktig for en, for da blir fallhøyden og skuffelsen stor når man innser at det ikke blir slik man drømte om i en rosenrød verden. Anonymkode: 3d6c9...c05 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #8 Skrevet 2. februar 2024 Jeg synes det er en veldig tilfeldig ting å henge seg opp i. Ja, jeg føler folk ofte er veldig grunne. De klarer ikke å tenke komplekse tanker, og det får seg slike rare utslag. Anonymkode: f9f20...c99 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #9 Skrevet 2. februar 2024 Helt normalt og ønske seg det motsatte kjønnet av det man har. Hva er galt med det? Anonymkode: 3c87b...c97
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #10 Skrevet 2. februar 2024 Ja, de er enkle og selvopptatte. Ofte veldig opptatt av utseende, interiør, klær..... Vil ofte ha en jente for å pynte og vise frem. Anonymkode: 6ee53...61b 6
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #11 Skrevet 2. februar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Helt normalt og ønske seg det motsatte kjønnet av det man har. Hva er galt med det? Anonymkode: 3c87b...c97 Det er noe feil hvis man har prøvd å få barn i nesten to år, og klare å si «Jeg blir mest glad for å få jente». Da lurer jeg på hvor fokuset ligger. Anonymkode: 3d6c9...c05 9
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #12 Skrevet 2. februar 2024 Gud forby - men om hun mistet nå. Da håper jeg hun spiser ordene sine. og hun kommer garantert til å angre på den uttalelsen. Anonymkode: 155ee...6f5 1 4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #13 Skrevet 2. februar 2024 Just now, AnonymBruker said: Det er noe feil hvis man har prøvd å få barn i nesten to år, og klare å si «Jeg blir mest glad for å få jente». Da lurer jeg på hvor fokuset ligger. Anonymkode: 3d6c9...c05 Og la meg legge til: å si at partneren din blir på en måte bortkastet potensial om han blir guttepappa. Etter å ha sett det - endrer jeg litt mening: Ja, folk er enkle som er så besatt av kjønn. Anonymkode: 3d6c9...c05 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #14 Skrevet 2. februar 2024 Tja, jeg tenker at de som tenker dette er enkle. For meg ligger det dypere. Jeg har jenter og det var det jeg ønskte meg. De er overhode ikke rolige som liker stille aktiviteter. De er høyt og lavt hele dagen. Grunnen til at jeg ikke ønsker gutter ligger ikke i klær eller å ha en mini meg, men pga dårlige erfaringer jeg har med gutter. Jeg opplevde mye grenseoverskridende atferd fra gutter da jeg selv var barn og ungdom, og selv om jeg har mange menn i livet mitt som jeg er glad i så har det vært episoder med de også. F.eks storebroren min kunne få sinneutbrudd i tenårene hvor han nektet moren min inn i huset og knuste alt på kjøkkenet. Sånn i utgangspuntet var han en veldig pliktoppfyllende og rolig gutt, men en veldig sjelden gang så ble det for mye og atferden ble veldig utagerende. Jeg har aldri opplevd jenter truende på denne måten. Såklart kan jenter bli sinte, sure og ha sine problemer, men den skremmende atferden har jeg kun opplevd fra gutter i livet. Så kan man si at det blir noe helt annet med sine egne barn, og det er det nok, men det er ikke til å stikke under en stol at gutter kan ha mer problematisk atferd enn jenter og spesielt når de blir fysisk større enn deg selv så er ikke det så gøy. Anonymkode: b63f1...590
missLynch Skrevet 2. februar 2024 #15 Skrevet 2. februar 2024 (endret) Ja. Veldig. Man ønsker seg et frisk og velskapt barn; ikke et kjønn for å si det på den måten. Endret 2. februar 2024 av missLynch 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #16 Skrevet 2. februar 2024 Kanskje? Etter å ha vokst opp som gutt på 2000 tallet så ønsker jeg meg jenter framfor gutter, jeg vet av personlig erfaring hvor vanskelig det er å være gutt i dagens samfunn. Anonymkode: 67b08...451
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #17 Skrevet 2. februar 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Kanskje? Etter å ha vokst opp som gutt på 2000 tallet så ønsker jeg meg jenter framfor gutter, jeg vet av personlig erfaring hvor vanskelig det er å være gutt i dagens samfunn. Anonymkode: 67b08...451 Det er dessverre tøft for begge kjønn. Jeg ble nesten ødelagt av jentemobben i oppveksten. Jenter er utrolig brutale. Det var beintøft å vokse opp som jente, og det preger meg fortsatt i dag som voksen kvinne i 30-årene. Anonymkode: f9f20...c99 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #18 Skrevet 2. februar 2024 Ikke direkte "enkle" men ligger i mange tilfeller andre ting bak. Anonymkode: 71d8a...14b 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #19 Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kanskje? Etter å ha vokst opp som gutt på 2000 tallet så ønsker jeg meg jenter framfor gutter, jeg vet av personlig erfaring hvor vanskelig det er å være gutt i dagens samfunn. Anonymkode: 67b08...451 Som dame kan jeg bekrefte at det ikke er lett å vokse opp som jente heller😅 men sa stina virkelig disse tingene? Fy f. Ja, da vil jeg virkelig si at hun er enkel. Så håper jeg virkelig hun får en gutt så hun kan lære hvor fantastiske små gutter er (jeg har en av hver🥰) Anonymkode: 08b02...0a6 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #20 Skrevet 2. februar 2024 8 minutter siden, AnonymBruker said: Som dame kan jeg bekrefte at det ikke er lett å vokse opp som jente heller😅 men sa stina virkelig disse tingene? Fy f. Ja, da vil jeg virkelig si at hun er enkel. Så håper jeg virkelig hun får en gutt så hun kan lære hvor fantastiske små gutter er (jeg har en av hver🥰) Anonymkode: 08b02...0a6 Det ligger ute på snap fremdeles, så du kan se det. Anonymkode: 3d6c9...c05
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå