Gå til innhold

Gravid og lenket til sofaen... hva skal jeg finne på!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bekkenløsning og tåler veldig lite før jeg knapt klarer å gå. Ryddet og vasket det jeg klarte igår, og har hatt fryktelig vondt siden. I dag blir det nok bare sofatid, men hva i alle dager skal jeg finne på? Venter på strikketøy i posten, så har ikke noe å strikke ennå. Har Playstation, men det blir jo så kjedelig i lengden. Hva mer kan jeg gjøre, bortsett fra å se TV, scrolle og spille hjernetrimspill på mobilen?

Anonymkode: 5736a...669

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lese eller høre lydbøker.

Anonymkode: 894c2...5ee

Skrevet

Hvilken uke er du i? Først og fremst: du skal ikke vaske og rydde. Å støvsuge, bøye og drive på slikt kan gjøre ting verre. Det er derfor du har mer vondt. Du skal heller bruke den energien til å bevege deg ut eller gå litt; det er mye bedre for kroppen din. Å kun hvile er ikke nødvendigvis noe du blir bedre av. Variasjon pleier å være det mest riktige for flest, selv om det også varierer. Går du til fysioterapeut og får øvelser? Ellers, serier, filmer, pusle med babyklær osv. Bekkenløsning kan komme og gå, og det kan bli bedre utover i svangerskapet. Fokuser på her og nå, og ikke tenk så mye på 

Anonymkode: edc9e...110

• Liker 3
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvilken uke er du i? Først og fremst: du skal ikke vaske og rydde. Å støvsuge, bøye og drive på slikt kan gjøre ting verre. Det er derfor du har mer vondt. Du skal heller bruke den energien til å bevege deg ut eller gå litt; det er mye bedre for kroppen din. Å kun hvile er ikke nødvendigvis noe du blir bedre av. Variasjon pleier å være det mest riktige for flest, selv om det også varierer. Går du til fysioterapeut og får øvelser? Ellers, serier, filmer, pusle med babyklær osv. Bekkenløsning kan komme og gå, og det kan bli bedre utover i svangerskapet. Fokuser på her og nå, og ikke tenk så mye på 

* ikke tenk så mye på hele svangerskapet :)

Skrevet

Les masse bøker. Hør på podcast. Legg kabal på mobil.

Anonymkode: 2dcee...9da

Skrevet

Hør på lydbøker/podcast, spille på mobilen f.eks

Anonymkode: ec1b0...7ab

Skrevet

Lage fotobøker?

Mine barn elsker å se på bilder fra livet vårt før barn samt bilder fra da vi foreldrene var barn.

Har du noe faglig du ønsker å lære mer om kan du se om du finner nettkurs?

Anonymkode: 2eaf4...eb6

Skrevet

Puslespill? Mange fine, og man kan ramme de inn å henge de på veggen senere. 

Anonymkode: 2e7a6...27a

Skrevet

Finn tilbake til barndommens tegneglede. Tegn noe bare fordi det er gøy, ikke tenk på om det blir "fint" eller ikke.

Fargelegg i fargeleggingsbok mens du hører på podcast.

Skriv dagbok, for hånd, om hvordan du har det og hvordan det føles å være gravid, hva du er spent på med å bli mor og hvordan du ser for deg at det blir.

Lån bøker på biblioteket (få partneren din til å hente dem) om spedbarnstiden og hvordan det er å bli mor. Anbefaler f.eks. Mammasjokket av Helena Brodtkorb og Bare vent av Tegnehanne, det er lettleste og morsomme bøker.

Pusle puslespill.

Bruk det du har av energi på bevegelse som gjør godt, f.eks. gå tur, svømme, yoga, øvelser. Du kan gjøre øvelser for armer, rygg, skuldre osv selv om du sitter stille i sofaen.

Hvis du kjenner noen som er hjemme på dagtid (i permisjon, pensjonist, sykmeldt, turnus), kan du invitere dem på besøk så du får litt selskap (dritt i at leiligheten ikke er shinet, server noe ferdigbakst og la gjesten sette på kaffe). 

Anonymkode: c9e18...78a

• Liker 1
Skrevet

Lag deg en god kopp Te/Kakao og sett det ned og hvil deg det fortjener du 😉

Skrevet

Sov. Masse. Det kan hende det blir lenge til neste gang 😅

Anonymkode: 2e7a6...27a

Skrevet

Bruk tiden til å lære noe kanskje? Og være kreativ på noe vis? Skrive? Male? Tegne?

Personlig brukte jeg 2 timer hver dag på å lære meg om sosiale medier og digital markedsføring, og innen 3 måneder begynte jeg å kunne tjene penger på det! Veldig verdt det (viser ikke meg selv engang, så det er ikke influencerstil altså)

Anonymkode: 5a02d...288

• Nyttig 1
Skrevet

Anbefaler deg å kjøpe switch og Zelda Breath of the wild🤓

Anonymkode: 69f52...868

• Liker 1
Skrevet

Om du blir utålmodig av å vente på hobbyutstyr, hva med origami? Finnes masse brettevideoer på youtube og passer utmerket fra sofaen! Du har vel papir liggende; magasiner, reklame, regninger...

Anonymkode: a0f9a...7ba

Skrevet

Lær deg et nytt språk eller frisk opp et du kunne før med duolingo

Anonymkode: 57477...e4c

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.2.2024 den 8.41):

Har bekkenløsning og tåler veldig lite før jeg knapt klarer å gå. Ryddet og vasket det jeg klarte igår, og har hatt fryktelig vondt siden. I dag blir det nok bare sofatid, men hva i alle dager skal jeg finne på? Venter på strikketøy i posten, så har ikke noe å strikke ennå. Har Playstation, men det blir jo så kjedelig i lengden. Hva mer kan jeg gjøre, bortsett fra å se TV, scrolle og spille hjernetrimspill på mobilen?

Anonymkode: 5736a...669

Vet her jeg bor går noen som er gravide i basseng i som fysio.

Vi har et basseng som brukes te det, deilig og varmt.

Anonymkode: 487c5...982

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...