AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #1 Skrevet 2. februar 2024 Far er siktet for familievold, han har vært voldelig mot meg og barna, politiet har 19 timer med politiavhør fra barna, jeg har kranglet barna inn på bup for oppfølging. Inne på bup fikk jeg vite at vi har en foreldrekonflikt, jeg sa vi har ingen konflikt, jeg lever etter en voldelig ex. Bup ønsket at barna hadde mer samvær med far tross store traumer etter livet med far, det er selv egen diagnose p det, men di mener far må få ny sjanse for han møtte opp på en behandlig på et år, vi har tre barn sammen, å bup mente det viste tegn på sammarbeid. kan man banke barna så mye man vil å få livet tilrettelagt etterpå, hvorfor mener bup jeg er problemet her, blir gal, for å skåne barna får ikke far mer samvær tross anbefalinger, for jeg må skåne barna nå, ikke 10 år frem Anonymkode: e07ba...25c 1 8
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #2 Skrevet 2. februar 2024 Der er det verste jeg har lest på lenge. Men jeg vet at dette er kjent for flere. Du er med andre ord ikke alene. Hvis det var meg ville jeg kontaktet en advokat, gått til sak og fått fastsatt samvær og foreldreansvar ved dom. Jeg tror og håper retten ville dømt i din favør og at far mister sine rettigheter. Hvis ikke, ville jeg rømt med barna. Når deg gjelder BUP ville jeg kontaktet media og lokalavis og fått laget en sak på det. Da får nok pipa en annen lyd. Men pass på å ikke stå fram med navn og bilde. Anonymkode: 3c7bb...2ab 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #3 Skrevet 2. februar 2024 Har du bevis for at far har vært voldelig mot deg og barna? Hva sier barna i avhør med politiet og samtaler med BUP? Har du advokat hvis ikke så må du få en. Ellers så hadde jeg nok byttet kommune, flyttet til et større sted der det er mer kompetanse på slikt. Anonymkode: 93e0d...f50 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #4 Skrevet 2. februar 2024 Det er en kjent sak at familievernkontoret kaller vold i nære relasjoner for konflikt, men det er veldig feil! Konflikt er mellom to likeverdige partnere, mens voldelige forhold har stor asymmetri i favør av voldsutøver. Du skriver ikke hvor mye samvær far faktisk har men jeg tror jeg ville skaffet meg en advokat. I tillegg vil jeg anbefale denne boken, står en del om foreldresamvær den den ene forelderen er voldelig også: https://www.ark.no/produkt/boker/fagboker/veien-ut-av-vold-overgrep-og-utnyttelse-9788215046174?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI0qS0sqCMhAMVphiiAx1UrwqNEAQYASABEgI0_fD_BwE Anonymkode: 1f9f8...620 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #5 Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Far er siktet for familievold, han har vært voldelig mot meg og barna, politiet har 19 timer med politiavhør fra barna, jeg har kranglet barna inn på bup for oppfølging. Inne på bup fikk jeg vite at vi har en foreldrekonflikt, jeg sa vi har ingen konflikt, jeg lever etter en voldelig ex. Bup ønsket at barna hadde mer samvær med far tross store traumer etter livet med far, det er selv egen diagnose p det, men di mener far må få ny sjanse for han møtte opp på en behandlig på et år, vi har tre barn sammen, å bup mente det viste tegn på sammarbeid. kan man banke barna så mye man vil å få livet tilrettelagt etterpå, hvorfor mener bup jeg er problemet her, blir gal, for å skåne barna får ikke far mer samvær tross anbefalinger, for jeg må skåne barna nå, ikke 10 år frem Anonymkode: e07ba...25c BUP har ingen myndighet til å fastsette samvær. De har gitt deg elendige råd og har en fullstendig manglende forståelse for din situasjon, men det er fortsatt du som har myndighet til å verne dine barn mot deres far. BUP har ingenting med det å gjøre. Du kan rett og slett gi dem beskjed om at samvær ikke er oppe til diskusjon så lenge far er siktet for å ha utøvet vold mot barna. Anonymkode: 42b3c...4d1 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #6 Skrevet 2. februar 2024 Kanskje BUP mener dette fordi ønsket kommer fra barna? De har ingen myndighet til å bestemme over samvær. Men de kanskje hører at barna forteller noe annet enn det du forteller om faren. Anonymkode: ff888...fa8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå