AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #1 Skrevet 1. februar 2024 Et par timer eller dager passer meg perfekt innimellom. Nå har det gått tre uker og det føles helt merkelig ut. Det er første gang vi har vært så lenge borte fra hverandre? Hvor lang tid synes du er helt greit innimellom og hvor mye tid er for mye for deg? Anonymkode: 13cf2...c29
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #2 Skrevet 1. februar 2024 Kommer an på forholdet, kjærester, samboere, gift i x antall år, barn, osv. Vi er "bare" kjærester, nærmer oss 11 mnd sammen. Har barn og hverdag i hver sin skolekrets. Vi møtes hver helg, og minst en ettermiddag i uka. Kjenner at jeg ikke synes det er nok. Jeg er nok mer typen til å være under samme tak, med en mer naturlig dynamikk. Nå blir helgene kun brukt på han/oss fordi jeg da ikke får nok tid i ukedagene. Dette tærer på meg.. Men om vi er fra hverandre pga fotballcup med barna eller ferie, så savner jeg han raskt.. vil helst dele hverdagen med han og barna våre. Anonymkode: f3954...e99
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #3 Skrevet 1. februar 2024 Etter 7-10 dager synes jeg også at det begynner å bli «rart». Ei lang helg er bare godt innimellom. Vært sammen ett år, ingen barn Anonymkode: df6d2...3b7
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #4 Skrevet 1. februar 2024 3 dager er mer enn nok. Anonymkode: 73cc4...947
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #5 Skrevet 2. februar 2024 Vi har vært sammen i 13år. Det lengste vi har vært fra hverandre er 6 dager. Dette gjelder fra første gang vi møttes. Synes alt over 3-4 dager er i lengste laget, men det går jo greit. Grunnen til at vi aldri har vært lengre fra hverandre er at vi aldri har vært i noen situasjon hvor det har vært aktuelt. Vi hadde selvfølgelig overlevd ett par uker fra hverandre, men ser ingen grunn til å legge opp til det med vilje. Trives sammen. Anonymkode: 3d754...5a9
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #6 Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Kommer an på forholdet, kjærester, samboere, gift i x antall år, barn, osv. Vi er "bare" kjærester, nærmer oss 11 mnd sammen. Har barn og hverdag i hver sin skolekrets. Vi møtes hver helg, og minst en ettermiddag i uka. Kjenner at jeg ikke synes det er nok. Jeg er nok mer typen til å være under samme tak, med en mer naturlig dynamikk. Nå blir helgene kun brukt på han/oss fordi jeg da ikke får nok tid i ukedagene. Dette tærer på meg.. Men om vi er fra hverandre pga fotballcup med barna eller ferie, så savner jeg han raskt.. vil helst dele hverdagen med han og barna våre. Anonymkode: f3954...e99 Hva gjør dere sammen hele tiden da? En helg f.eks? Anonymkode: 83f8f...681 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #7 Skrevet 2. februar 2024 Maks 3 dager. Hadde gått på veggen av savn om vi måtte vært fra hverandre lenger enn det. Anonymkode: 3b98b...9a2
Trolltunge Skrevet 2. februar 2024 #8 Skrevet 2. februar 2024 De siste årene har vi hatt 3-4 uker i strekk fra hverandre en gang i året. Det virket lenge i starten, men det har egentlig gått fort hver gang. Vi snakkes daglig, og det har egentlig vært godt å ha en sammenhengende periode å gjøre sine prioriteringer på. 3-4 uker er likevel hva jeg føler er maks som føles ok. I år er det jeg som er hjemme mens han er borte tre uker, og jeg gleder meg til det. Så blir det også veldig deilig å få ham hjem igjen. 😊
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #9 Skrevet 2. februar 2024 Det lengste vi har vært fra hverandre var 4-5 uker. I sommer skal vi være fra hverandre 2 uker. Anonymkode: 62a1c...dd5
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #10 Skrevet 2. februar 2024 Vi har vært sammen i ti år og har barn. Nå er jeg på reisejobb på tredje uka mens han er hjemme med barn og hund. Det går helt fint Anonymkode: 04107...fcf
Gjest WhisperingWind Skrevet 2. februar 2024 #11 Skrevet 2. februar 2024 Vi er kjærester og vi vil helst se hverandre daglig, men funker dårlig pga barn på hver vår kant og vi ikke bor så nært hverandre. Så blir alt fra 1-3 ganger i uka. En gang ble det 1 uke. Da begynte vi å få abstinenser😅
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #12 Skrevet 2. februar 2024 En helg er nok for oss begge. Vi har vært sammen i over 15 år og eneste gangene vi har vært fra hverandre over flere dager har vært ifm. jobbreiser. Da har vi snakket sammen flere ganger om dagen. Nå jobber vi begge slik at vi aldri må reise gjennom jobb og da er det ytterst sjeldent vi er en natt fra hverandre. Snakker også på telefonen hyppig i løpet av arbeidsdagen hvis vi begge har mulighet. Har tre små barn og fulltidsjobber, så den lille fritiden vi har bruker vi på å dyrke forholdet i tillegg til trening og ting vi må gjøre. Anonymkode: 26762...bf3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #13 Skrevet 2. februar 2024 Vi har vært sammen 13 år, og har ikke vært fra hverandre mer enn 4 døgn sammenhengende. En helg her og et døgn der er godt, men ellers trives vi begge best med å være sammen. Anonymkode: 7f29e...229
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #14 Skrevet 2. februar 2024 Det kommer jo helt an på hvor lenge man har vært sammen, og om man bor sammen. Og om det er noen spesielle årsaker til at man ikke sees oftere. Jeg og typen bor ikke sammen, vi møtes vanligvis 2-3 ganger i uka. Jeg hadde ikke akseptert flere uker med mindre det var noe spesiell grunn til det. Jeg har en ferietur planlagt i år, og startet planleggingen før jeg ble sammen med typen, så da blir det noen uker vi ikke møtes. Han har også hatt en ferietur på noen uker, og reiser også en del med jobb. Det tenker jeg er helt greit. Vi er i allefall enig om at uansett hvor travelt man har det med jobb, så har man alltid tid til en middag i løpet av uken, eller å kunne møtes omså bare for å sove sammen. Anonymkode: 6e86d...604
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #15 Skrevet 2. februar 2024 Gift i 25 år. Er som regel alene 2 - 5 dager i mnd. Deilig det 🙂. Når det blir over en uke, er det litt lenge. Mann i Forsvaret. Anonymkode: f6f33...227
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #16 Skrevet 2. februar 2024 Med kjæreste (felles barn) som jobber i nord synes jeg 3 uker er smertegrense for oss, men det har skjedd at vi ikke sees på 5-6 måneder og vi er vant til at vi er lange perioder borte fra hverandre. Ikke ideelt og vi håper på sikt et jobbytte letter dette. Vært sammen i 7 år Anonymkode: 931e2...d50
Mardina Skrevet 2. februar 2024 #17 Skrevet 2. februar 2024 Har vært sammen i 9 år 😊 Tror nok jeg hadde begynt å savne samboer litt etter 1 ukes tid borte fra hverandre. Jeg var bortreist i 5 dager i fjor sommer og da begynte jeg å kjenne på at jeg gledet meg til å komme hjem 😊
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #18 Skrevet 2. februar 2024 Nå jobber min offshore, og det lengste han har vært bortreist er fire uker. Normalen er to uker (pluss to dager i reising) men stadig overtid og utsatte helikopterflyvninger grunnet dårlig vær gjør at det ofte går tre uker (+\-) før han kommer hjem. Det var tøft i begynnelsen av forholdet, nå er jeg vant til det. Er faktisk verst for ungene, de savner han veldig. Anonymkode: ff36d...ead
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #19 Skrevet 2. februar 2024 12 hours ago, AnonymBruker said: Etter 7-10 dager synes jeg også at det begynner å bli «rart». Ei lang helg er bare godt innimellom. Vært sammen ett år, ingen barn Anonymkode: df6d2...3b7 Det føles rart ut å komme hjem ja. Men det er likevel ekstremt befriende å være borte og kunne godt vært det i ukesvis. Grunnen til at man synes det er rart å komme hjem er fordi det blir en dissonans mellom hvor bra man har det når man er bortreist og hvor tilbake i boksen du blir når du kommer hjem. Anonymkode: 3489c...de5
SPOCA Skrevet 2. februar 2024 #20 Skrevet 2. februar 2024 (endret) Samboer og jeg elsker å være sammen hele tiden, vi er hverandres bestevenner. Å gjøre egne ting med venner en dag er selvfølgelig helt greit, men vi synes begge det er skikkelig kjipt og uutholdelig når han f.eks er på jobbreiser og er borte fra hverandre 2 netter osv. Da er det stort savn og vi snakker sammen i maaange timer på kvelden. Det er rart med det, vi er jo begge egentlig veldig introverte og vil ha mye egentid. Så fant vi hverandre, og vi får liksom ikke nok. Han er liksom "min person", den jeg elsker å være sammen med og ikke får nok av. Og man skulle jo tro at det ville dabbe av med tiden, men den følelsen blir bare sterkere. Å skulle dra på f.eks venninnetur en uke uten samboer føles bare utenkelig. Det sagt, vi kan reise på tur med venner en helg eller langweekend, og det går greit. Men merker at savnet da er veeeldig stort mot slutten. Og det er ikke det at vi må gjøre alle ting sammen hele tiden, men vi liker å gjøre hver våre ting i samme rom, f.eks game hvert vårt spill på hver vår pc. Det er en tosomhet som er helt spesiell, som jeg aldri har opplevd før. Endret 2. februar 2024 av SPOCA
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå