AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #1 Skrevet 1. februar 2024 Jeg kom meg ut av et voldelig forhold etter 20 år. min ex har ingen diagnose, men i ettertid ser jeg at han hadde mange narsissistiske trekk. Han ønsket å leve et liv i luksus, men ønsket ikke å jobbe. Når han jobbet hadde han store ideologiske syn på seg selv. Han utførte en jobb som mange andre hadde kompetanse til, men mente selv at han var drivhjulet for at bedriftens tannhjul gikk frem. Hjemme fikk jeg vite at jeg kunne ikke noe, alt jeg gjorde var feil å han kunne gå dagesvis å ikke snakke til meg for jeg hadde gjort noe som gjorde han sint. jeg har nå begynt å date en fyr, han virker interessert når vi snakker, men kan plutselig bli helt stille, hører ikke noe fra han en hel dag før jeg tar kontakt. Jeg har sagt at jeg trekker meg inn når han gjør dette, men han har alltid en unnskyldning hvorfor han blir stille, selv om han svarer meg med en gang jeg sender melding. I dag dro han ut, jeg sa vi snakkes senere, hvor han svarte ja. Men har ikke hørt mer fra han, selv om jeg vet han er hjemme. Når jeg drar ut, gir jeg alltid beskjed når jeg er hjemme igjen å praten fortsetter. Virker som jeg alltid må ta første kontakt. Har ikke hørt noe fra tidlig ettermiddag, å har ingen intensjon om å ta kontakt. er dette normalt for menn? Anonymkode: 25919...e1c
Trolltunge Skrevet 1. februar 2024 #2 Skrevet 1. februar 2024 Jeg vet ikke om man egentlig kan si om noe slikt er normalt for menn eller ikke. Mennesker er ulike, og jeg hadde ikke blitt gift om min mann hadde et krav om å alltid melde/ringe. Jeg blir så opptatt med det jeg driver med, følte vi nettopp hadde snakket/meldet, og så glemte jeg det til jeg mente det var vel sent. Tar det i morgen, ble det da fort. Jeg glemte jo ikke ham av den grunn. Skjønner at du er usikker på mye etter å ha vært i et slikt forhold. Gi ting tid, vær ærlig om dine behov, og vurder om han prøver å ta hensyn eller ikke bryr seg, men ikke krisemaksimer og overtenk på absolutt alt. Han kan ha rette følelser og intensjoner selv om han tenker litt annerledes enn deg angående hyppighet på å ringe/melde. Det er ikke naturlig for alle å gjøre det hele tiden, selv om man er interessert. Du må mer vurdere hele pakken. Hvilken innsats og interesse han viser deg generelt. Spesielt når dere er sammen, og når du ikke tar kontakt på en stund. Ikke bare hvor hyppig han melder.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #3 Skrevet 1. februar 2024 Trolltunge skrev (6 minutter siden): Jeg vet ikke om man egentlig kan si om noe slikt er normalt for menn eller ikke. Mennesker er ulike, og jeg hadde ikke blitt gift om min mann hadde et krav om å alltid melde/ringe. Jeg blir så opptatt med det jeg driver med, følte vi nettopp hadde snakket/meldet, og så glemte jeg det til jeg mente det var vel sent. Tar det i morgen, ble det da fort. Jeg glemte jo ikke ham av den grunn. Skjønner at du er usikker på mye etter å ha vært i et slikt forhold. Gi ting tid, vær ærlig om dine behov, og vurder om han prøver å ta hensyn eller ikke bryr seg, men ikke krisemaksimer og overtenk på absolutt alt. Han kan ha rette følelser og intensjoner selv om han tenker litt annerledes enn deg angående hyppighet på å ringe/melde. Det er ikke naturlig for alle å gjøre det hele tiden, selv om man er interessert. Du må mer vurdere hele pakken. Hvilken innsats og interesse han viser deg generelt. Spesielt når dere er sammen, og når du ikke tar kontakt på en stund. Ikke bare hvor hyppig han melder. Takk☺️Vi snakker, melder og snapper jevnlig gjennom dagen for vi bor ikke i samme by. Vi begge har små barn, så vi er hjemme hver kveld. Blir bare så lei meg, for jeg sa senest i dag at det er vanskelig når han blir stille. Jeg har spurt om han ikke bare kan si at han vil se en film å slapoe av enkelte dager istede for å la vær å ta kontakt men han sier han vil snakke med meg, men gjør det ikke🙃 Anonymkode: 25919...e1c
Trolltunge Skrevet 1. februar 2024 #4 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk☺️Vi snakker, melder og snapper jevnlig gjennom dagen for vi bor ikke i samme by. Vi begge har små barn, så vi er hjemme hver kveld. Blir bare så lei meg, for jeg sa senest i dag at det er vanskelig når han blir stille. Jeg har spurt om han ikke bare kan si at han vil se en film å slapoe av enkelte dager istede for å la vær å ta kontakt men han sier han vil snakke med meg, men gjør det ikke🙃 Anonymkode: 25919...e1c Jeg synes det høres mye ut jeg. Høres ikke ut som en mann som ikke er interessert tilbake, selv om du skulle ønske mer. Kan være at ditt behov er litt stort? Om dere snakker/meldes flere ganger daglig så gjør han jo det, selv om han er stille noen timer.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #5 Skrevet 1. februar 2024 Har du bearbeidet sårene fra det forrige forholdet? Anonymkode: 2aac0...e3c
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #6 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg kom meg ut av et voldelig forhold etter 20 år. min ex har ingen diagnose, men i ettertid ser jeg at han hadde mange narsissistiske trekk. Han ønsket å leve et liv i luksus, men ønsket ikke å jobbe. Når han jobbet hadde han store ideologiske syn på seg selv. Han utførte en jobb som mange andre hadde kompetanse til, men mente selv at han var drivhjulet for at bedriftens tannhjul gikk frem. Hjemme fikk jeg vite at jeg kunne ikke noe, alt jeg gjorde var feil å han kunne gå dagesvis å ikke snakke til meg for jeg hadde gjort noe som gjorde han sint. jeg har nå begynt å date en fyr, han virker interessert når vi snakker, men kan plutselig bli helt stille, hører ikke noe fra han en hel dag før jeg tar kontakt. Jeg har sagt at jeg trekker meg inn når han gjør dette, men han har alltid en unnskyldning hvorfor han blir stille, selv om han svarer meg med en gang jeg sender melding. I dag dro han ut, jeg sa vi snakkes senere, hvor han svarte ja. Men har ikke hørt mer fra han, selv om jeg vet han er hjemme. Når jeg drar ut, gir jeg alltid beskjed når jeg er hjemme igjen å praten fortsetter. Virker som jeg alltid må ta første kontakt. Har ikke hørt noe fra tidlig ettermiddag, å har ingen intensjon om å ta kontakt. er dette normalt for menn? Anonymkode: 25919...e1c Har ikke så mange råd å komme med når det gjelder han du dater nå. Men vil bare si at beskrivelsen av din eks høres prikk likt ut som min eks. Jeg har også konkludert med narsissistiske trekk, egentlig har jeg landet på at han er nokså klassisk narsissist. Man skal ikke sette diagnoser på andre osv men i enkelte tilfeller er det innafor å være ganske så sikker. Det som har hjulpet meg for å komme videre er rett og slett bare å snakke mye med mange rundt meg, samt en profesjonell, om hvor sykt dette er (i forstand av et menneske som ikke er friskt) og at det handler om HAN, ikke deg/meg. Viktig å vite at ingenting av det der var din eller min feil. Og ta det med seg for resten av livet. Ellers blir vi offer og søker forhold hvor vi havner i offer-rolle. Vi må adressere det syke for å kunne se de røde flaggene senere. Klem til deg❤️ Anonymkode: 6f079...4f7 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #7 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du bearbeidet sårene fra det forrige forholdet? Anonymkode: 2aac0...e3c Di følelsene har jeg bearbeidet i flere år, men da var jeg jo alene, nå skal jo erfaringer mikses inn i et nytt forhold, å det er jo likt for alle, selv om jeg kanskje har litt mer ballast, men det har jeg vært ærlig om fra ganske tidlig. Det er en sterk forelskelse ute, han offrer mye for at vi skal møtes, vi har det fantastisk når vi er sammen, men så blir han stille. jeg vet at han hadde svart om jeg sendte han en melding, men jeg takler stillhet dårlig, han vet det, men gjør det Anonymkode: 25919...e1c
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #8 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Di følelsene har jeg bearbeidet i flere år, men da var jeg jo alene, nå skal jo erfaringer mikses inn i et nytt forhold, å det er jo likt for alle, selv om jeg kanskje har litt mer ballast, men det har jeg vært ærlig om fra ganske tidlig. Det er en sterk forelskelse ute, han offrer mye for at vi skal møtes, vi har det fantastisk når vi er sammen, men så blir han stille. jeg vet at han hadde svart om jeg sendte han en melding, men jeg takler stillhet dårlig, han vet det, men gjør det Anonymkode: 25919...e1c Kanskje han bare ikke er en tekster? Anonymkode: 6f079...4f7
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #9 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kanskje han bare ikke er en tekster? Anonymkode: 6f079...4f7 Vi tekstet lenge før vi møttes, vi tekster enda mye for barna har ikke møtt hverandre, det er liksom livet vårt nå, foruten om barnefri helg når vi møtes Anonymkode: 25919...e1c
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #10 Skrevet 1. februar 2024 Om du har sagt ifra til han du dater om dette og han ikke gjør noe med det, er det enten med vilje eller så er han ikke helt klar over hvordan du føler det rundt dette. Anbefaler deg om å ta en ordentlig prat med han, og at du faktisk vurderer å bryte kontakt da slikt er viktig for deg. Det skal ikke påvirke din psyke negativt, noe det gjør etter din tidligere relasjon. Hadde det ganske likt selv. Gikk ut av ett dårlig forhold og neste jeg datet måtte jeg ta en slik prat med for at jeg skulle bli trygg i vår relasjon. Han måtte faktisk ta hensyn og det ville han gjøre. Dette bedret seg betraktelig da jeg ble trygg på han og jeg trenger ikke I nærheten av like mye kontakt nå i dag. Anonymkode: 66153...fb0
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #11 Skrevet 2. februar 2024 Det er naturlig å tekste før man møtes. Det er eneste måten å kommunisere på da. Etter at man har møttes er det mer naturlig å være sammen fysisk. Og ringes når man ikke er sammen. Tekstmeldinger for å gi beskjeder. Anonymkode: 8cf7e...ebb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå