AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #1 Skrevet 1. februar 2024 Hei! Jeg er ei dame på 27 år og sliter med angst. Men de 2 siste månedene har jeg bare mistet livsgleden. Alt føles så meningsløst. Altså jeg klarer å være med familen og venner og ha det hyggelig med de å le og smile, men den følelsen av å være glad kjenner jeg ikke noe særlig på lenger, selvom jeg ler av morsomheter. Det er som noe mangler på en måte. Og har en veldig urolig kropp. Jeg har begynt med ufrivillige rykninger slik som at jeg lager klikkelyd med munn. En del leamus som jeg blir vettskremt av, og jeg har mye ritualer jeg må gjøre type OCD. Jeg merker at jeg er veldig stressa kroppslig. Jeg snakker med en samtalepartner der jeg studerer mens jeg venter på hjelp. Og han føler at jeg virker veldig lukka. At jeg er reservert. Jeg er veldig enig i det, og det er kanksje ikke så rart sånn egentlig da jeg gikk gjennom mye sterke følelser for noen år siden som jeg syntes var ufattelig vondt, så jeg drakk alkohol for å døyve det. Og jeg har syntes følelser er veldig ubehagelig, så jeg har nok også underbevisst tatt avstand. Jeg merker når jeg snakker med familie om at jeg har det vanskelig, så holder jeg pusten fordi da klarer jeg å holde tårene tilbake. Og det har jeg egentlig ikke vært bevisst over før jeg tok til meg det han sa. Så det jeg lurer på nå er hva kan jeg gjøre for å åpne meg mer følelsesmessig annet enn å tenke på pusten? Og hvordan snakker jeg om følelser? Jeg snakker mye om hendelser, slik som det skjedde da og da, og da ble jeg redd. Så stopper det opp der med følelser at jeg ble redd. Men hvordan åpner jeg meg opp følelsesmessig ved slippe han inn? Jeg får litt dårlig samvittighet også for at jeg gjør jobben hans vanskelig og han kanskje tror jeg ikke stoler på han, men det gjør jeg virkelig. Men den muren min er så stor og jeg vil bryte den før jeg skal til han igjen. Anonymkode: 2a1a6...f4e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå