AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #1 Del Skrevet 1. februar 2024 Hei alle sammen! Jeg ønsker å leie min egen leilighet i Oslo. Jeg har hørt at det er noe slikt som depositum lån? Har du noen gang brukt det? I så fall, hvilken bank anbefaler du? Finnes det også møbellån eller er det bare et rykte? Takk skal du ha! Anonymkode: eeb71...44d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 2. februar 2024 #2 Del Skrevet 2. februar 2024 Vurdert å spare penger før du kjøper noe? Å låne penger til møbler er galskap. Spesielt når du skal møblere et hjem du ikke eier. Hva gjør du med møblene om leieforholdet opphører? lei møblert, få tak i resten gratis eller billig på Finn.no 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #3 Del Skrevet 2. februar 2024 Ja, flere banker tilbyr depositumslån. No problem. Men det er dyrt, fort 13-16% eff. rente.... Med andre ord er det et lån du bør bestrebe å betale lynkjapt tilbake, med så store ekstra innbetalinger du klarer! Lån til møbler er det vi kaller forbrukslån.... Det er jo for mange strake veien til et økonomisk hel...te. Heller hadde jeg sittet i en campingstol og hørt på reiseradio i noen måneder mens jeg sparte penger og trålte gratisannonsene til Finn. Bygg fremtiden din sten på sten. Anonymkode: 82bea...134 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #4 Del Skrevet 2. februar 2024 Med litt innsats får du nesten alt gratis på finn Anonymkode: 4e306...d5c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #5 Del Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, flere banker tilbyr depositumslån. No problem. Men det er dyrt, fort 13-16% eff. rente.... Med andre ord er det et lån du bør bestrebe å betale lynkjapt tilbake, med så store ekstra innbetalinger du klarer! Lån til møbler er det vi kaller forbrukslån.... Det er jo for mange strake veien til et økonomisk hel...te. Heller hadde jeg sittet i en campingstol og hørt på reiseradio i noen måneder mens jeg sparte penger og trålte gratisannonsene til Finn. Bygg fremtiden din sten på sten. Anonymkode: 82bea...134 Du har misforstått hva et depositumslån er. Anonymkode: 28ba8...30e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #6 Del Skrevet 2. februar 2024 Ja, det finnes noe som heter depositumslån. Det lånet utbetales av lånegiver til en depositumskonto mellom leietaker og utleier. Hvilken rente det lånet har, vet jeg ikke, men det er jo bare sjekke ulike banker. Siden det er Oslo du skal bo så finner du mye både gratis og til billig sum både møbler og det du evt trenger på Finn. Blir fort dyrt å ta opp forbrukslån til innkjøp av møbler, så spar heller opp til det og bytt ut det du har betalt noen hundrelapper eller hentet gratis litt etter litt. Anonymkode: c2040...417 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 2. februar 2024 #7 Del Skrevet 2. februar 2024 (endret) 15 minutter siden, AnonymBruker said: Du har misforstått hva et depositumslån er. Anonymkode: 28ba8...30e På hvilken måte har den personen misforstått depositumlån? Man låner 30-50'000 usikret, til en høy rente og en maksimal tilbakebetalingstid på 5 år. Med rundt 15% rente lønner det seg å betale tilbake så fort som overhodet mulig. Blander du depositumlån med depositumsgaranti? Og så klarte du å få en "nyttig-like" i tillegg... Endret 2. februar 2024 av newman01 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #8 Del Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Du har misforstått hva et depositumslån er. Anonymkode: 28ba8...30e Eeeh...Nei. Jeg hadde ikke giddet å svare hvis jeg ikke visste hva jeg uttalte meg om. 😉 Malapropos: Har et par sentrale leiligheter jeg leier ut, og kan forstå at ikke alle har 50-60' disponibelt til å låse på en depositumskonto. Men jeg må si at økonomhjertet mitt blør litt for leieboerne mine som blir avspist med 1,05% rente på depositumskontoene (DNB i dette tilfellet). Det synes jeg er ganske grådig av DNB. 😕 Anonymkode: 82bea...134 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 2. februar 2024 #9 Del Skrevet 2. februar 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Eeeh...Nei. Jeg hadde ikke giddet å svare hvis jeg ikke visste hva jeg uttalte meg om. 😉 Malapropos: Har et par sentrale leiligheter jeg leier ut, og kan forstå at ikke alle har 50-60' disponibelt til å låse på en depositumskonto. Men jeg må si at økonomhjertet mitt blør litt for leieboerne mine som blir avspist med 1,05% rente på depositumskontoene (DNB i dette tilfellet). Det synes jeg er ganske grådig av DNB. 😕 Anonymkode: 82bea...134 Noe må man gjøre som bank hvis man har som mål å gå med 12 milliarder i overskudd i kvartalet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #10 Del Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Eeeh...Nei. Jeg hadde ikke giddet å svare hvis jeg ikke visste hva jeg uttalte meg om. 😉 Malapropos: Har et par sentrale leiligheter jeg leier ut, og kan forstå at ikke alle har 50-60' disponibelt til å låse på en depositumskonto. Men jeg må si at økonomhjertet mitt blør litt for leieboerne mine som blir avspist med 1,05% rente på depositumskontoene (DNB i dette tilfellet). Det synes jeg er ganske grådig av DNB. 😕 Anonymkode: 82bea...134 Ingen som er vel bevarte er kunde hos DNB. Anonymkode: 9bba6...773 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #11 Del Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ingen som er vel bevarte er kunde hos DNB. Anonymkode: 9bba6...773 For å kaste ut en brannfakkel her: Jeg bruker DNB og er svært godt fornøyd, og det har jeg vært i alle år. Nettløsningene deres er veldig fine, og jeg har en håndfull private kontoer der til ymse bruk, samt at jeg bruker banken til tre forretningsvirksomheter. MEN: Jeg er fullstendig gjeldfri. Fond har jeg i Nordnet, og sparepenger har jeg selvsagt i andre banker. For ja: DNB er en kjip bank å ha sparepenger og lån i. En skikkelig kjip bank som skor seg godt på rentedifferanse mellom innskudd og utlån. Men som bruksbank: trolig en av de beste. Anonymkode: 82bea...134 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå