AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #1 Skrevet 1. februar 2024 Hadde en time hos ortoped i dag. Har vært i MR og legen sier at bildene viser at jeg har betennelse i leggmusklene. Bildene tyder på væske mellom musklene på et vis. Jeg har ingen infeksjon i kroppen ifølge legen. Han sa at dette var svært uvanlig og ønsket å konferere med revmatolog i den forbindelse. Jeg har en positiv test fra 3-4 år tilbake som tydet på revmatisme av noe slag, men de kom ikke videre i diagnostiseringen da. Ingen andre tester viste tegn på revmatisme, men fikk avdekket lipødem. Ortopeden mente at dette ikke hadde sammenheng med min lipødem diagnose. Han mente at det ikke ville hjelpe å spalte opp muskel/muskelhinne, og visste ikke helt på nåværende tidspunkt hvordan dette skulle tas videre. Jeg har mye smerter i tykkleggen som ikke gir seg ved tøying, og det har vart over flere år. Dette var bakgrunnen for MR. Er det noen som har opplevd det samme? Hva ble løsningen? Anonymkode: 12ecf...228 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #2 Skrevet 1. februar 2024 I alle muskler fra midjen og ned har jeg væske inni musklene, godt synlig på MR. Jeg har ikke blitt tatt på alvor, har gitt opp det norske helsevesenet. Eneste som hjelper meg er å spise ekstremt sunt, mye grønnsaker, ikke overtrene (overtrene har en latterlig lav list hos meg, da det er lite jeg kan gjøre uten å bli for dårlig), og ta en del kosttilskudd som er tilpasset mine behov. Gjør jeg dette er det bare plagsomt, men jeg slipper unna de verste smertene, men det hemmer jo fysisk trening da jeg tåler så lite før jeg får tegn på overtrening. Håper du er heldigere enn meg Anonymkode: 89e88...73f 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #3 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): I alle muskler fra midjen og ned har jeg væske inni musklene, godt synlig på MR. Jeg har ikke blitt tatt på alvor, har gitt opp det norske helsevesenet. Eneste som hjelper meg er å spise ekstremt sunt, mye grønnsaker, ikke overtrene (overtrene har en latterlig lav list hos meg, da det er lite jeg kan gjøre uten å bli for dårlig), og ta en del kosttilskudd som er tilpasset mine behov. Gjør jeg dette er det bare plagsomt, men jeg slipper unna de verste smertene, men det hemmer jo fysisk trening da jeg tåler så lite før jeg får tegn på overtrening. Håper du er heldigere enn meg Anonymkode: 89e88...73f Men har du prøvd akupunktur? Jeg fikk det uendelig mye bedre etter det. Hadde det i armene, da. Kunne nesten ikke bruke dem eller løfte dem. Måtte ha hendene i jakkelomma når jeg gikk, ellers ble smertene for intense. Anonymkode: 7fc48...31c
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #4 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men har du prøvd akupunktur? Jeg fikk det uendelig mye bedre etter det. Hadde det i armene, da. Kunne nesten ikke bruke dem eller løfte dem. Måtte ha hendene i jakkelomma når jeg gikk, ellers ble smertene for intense. Anonymkode: 7fc48...31c Vanskelig å legge beina i jakkelomma når jeg går Jeg er bedre med akupunktur enn uten, men væskeproblemet er fremdeles så stort problem at det kommer tydelig frem på MR-bildene. Anonymkode: 89e88...73f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå