AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #1 Skrevet 1. februar 2024 Jeg går bare hjemme så ferie har ingenting å si. Men det er en valp som er ledig nå som jeg har lyst på. Men jeg vil heller ha en valp fra en kombinasjon som blir født på sommer eller høst. Hadde dere venta da? Jeg vet ikke om den får valp, om den får mange nok valper, om den får det kjønnet jeg ønsker. Anonymkode: 8993b...561
ToneVie Skrevet 1. februar 2024 #2 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg går bare hjemme så ferie har ingenting å si. Men det er en valp som er ledig nå som jeg har lyst på. Men jeg vil heller ha en valp fra en kombinasjon som blir født på sommer eller høst. Hadde dere venta da? Jeg vet ikke om den får valp, om den får mange nok valper, om den får det kjønnet jeg ønsker. Anonymkode: 8993b...561 Det er mye enklere med valp på vår og sommerhalvåret synes jeg. Man er mer ute og det er enklere å unngå «uhell» inne. 4
Purple_Pixiedust Skrevet 2. februar 2024 #3 Skrevet 2. februar 2024 Jeg har en valp på 12 uker nå. Ja det er litt tungvint å drive med hustrening i vinterværet. Nå mens stormen herjet så måtte jeg la henne tisse og bæsje på plattingen for hun kunne ikke gå ut på veien. Jeg blir veldig opptatt av været for hvor enkelt det er å få henne til å gjøre fra seg ute kommer an på været. Hun kniper igjen når hun synes været er ekkelt. Dessuten vil hun ikke gå noe turer. Vi er kun ute fram til hun gjør det hun skal. Men det er ikke så ille at jeg ville droppet å få en bra valp. Det er bare en periode dette med å få den stuerein. Og det går jo mot vår. Om noen måneder. 1
Tingelling Skrevet 3. februar 2024 #4 Skrevet 3. februar 2024 Trudde jeg ville ha på sommeren, men drømmehunden ble ledig før jul. Rensligheten var ingen problem, bare å kle seg. Men fikk en tilnærmet renslig valp i hus. Veldig bra jobb av oppdretter. Bare uhell når vi glemmer. Tenker nå det er en fordel med vintervalp, så er vi klar for fjellturer til sommeren. Kontra å kaste bort sommeren med å kun gå rundt huset med fersk valp.
Purple_Pixiedust Skrevet 3. februar 2024 #5 Skrevet 3. februar 2024 Tingelling skrev (56 minutter siden): Trudde jeg ville ha på sommeren, men drømmehunden ble ledig før jul. Rensligheten var ingen problem, bare å kle seg. Men fikk en tilnærmet renslig valp i hus. Veldig bra jobb av oppdretter. Bare uhell når vi glemmer. Tenker nå det er en fordel med vintervalp, så er vi klar for fjellturer til sommeren. Kontra å kaste bort sommeren med å kun gå rundt huset med fersk valp. Ja det er veldig greit. Mi gikk hele 150 meter unna huset i dag. 😅 Så flott med nesten husrein valp. Det var ikke mi, men har nå etter 3 uker kun uhell noen dager. Har brukt mye tid på å gå ut med henne. Men hun sier ikke ifra om at hun må på do, så jeg må passe på. Sier din ifra?
Sofakona Skrevet 3. februar 2024 #6 Skrevet 3. februar 2024 Vi fikk valp i slutten av september. Ikke noe problem:)
Tingelling Skrevet 3. februar 2024 #7 Skrevet 3. februar 2024 Purple_Pixiedust skrev (1 time siden): Ja det er veldig greit. Mi gikk hele 150 meter unna huset i dag. 😅 Så flott med nesten husrein valp. Det var ikke mi, men har nå etter 3 uker kun uhell noen dager. Har brukt mye tid på å gå ut med henne. Men hun sier ikke ifra om at hun må på do, så jeg må passe på. Sier din ifra? Nå kjenner vi henne så godt at vi ser tegnene, men i starten var det bare å gå ut etter lek, soving, spising etc etc. 😅 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #8 Skrevet 4. februar 2024 Fikk valp i desember. Ikke noe problem. Ble uansett veldig korte turer ut, og det var hyggelig å kunne ta henne med på litt lengre turer om sommeren istedenfor å kaste bort det fine været på tisseturer på 5-10 minutter. Anonymkode: a8bdf...7e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå