Gå til innhold

Lyst på kjøtt etter trening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt helt normal matlyst i lang tid, men begynte å trene for 3 uker siden. Etter trening idag har jeg ikke klart å tenke på noe annet enn et saftig stykke biff 😅 har bare spist normalt resten av dagen men nå klarer jeg altså ikke å dy meg lengre og steker meg koteletter nå da det var det jeg hadde i kjøleskapet av kjøtt.

Er det normalt å plutselig få lyst på kjøtt etter man begynner å trene? Jeg er normalvektig med en bmi på 21.

Anonymkode: ace00...850

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kroppen trenger proteiner. 

Anonymkode: 327a3...b12

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Hva trener du på? Å lære å sykle eller å uttale bokstaven R?

Skrevet

BMI på 21?? Da må du spise mye kjøtt så du får muskler😅

• Nyttig 3
Skrevet

Ja man blir sulten av å trene/aktivitet, så det er ikke rart! 

Skrevet

Ble bare litt stressa over å plutselig få en sånn trang på mat/kjøtt, da jeg vanligvis har en normal og stabil matlyst 😅 så måtte høre om det er vanlig 

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva trener du på? Å lære å sykle eller å uttale bokstaven R?

Har begynt å trene på treningssenter, vektøftning

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har begynt å trene på treningssenter, vektøftning

Aah,bli muskelmor ja.

Nei,er normal reaksjon å hige etter kjøtt/proteiner. Kroppen sier i fra når den trenger næringsstoffer.

Et orakel fortalte meg en gang at man kan spise så mye fett og flesk man bare orker uten å legge på seg.

Melk,egg og kjøtt er naturlig og næringsrikt.

Er det ikke dyrt å drive å øve på et slikt senter da? Du skulle heller kjøpt deg motorsag og hugget ved i stedet. Da styrker du hele kroppen, penger tjener du også....

Skrevet

Så mye rare svar det er å få.

TS, det kan jo være du du har lavt jernnivå også, og trenger jern. Men det kan jo også hende at ingenting er galt og du bare har litt cravings etter kalorier 😄

Anonymkode: bb977...1fd

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ble bare litt stressa over å plutselig få en sånn trang på mat/kjøtt, da jeg vanligvis har en normal og stabil matlyst 😅 så måtte høre om det er vanlig 

Ts

Du har hatt stabil matlyst, men har du justert matinntaket med tanke på økt aktivitet?  Eller spiser du tilsvarende det du gjorde før du begynte trene?

Anonymkode: 1e2e4...7af

Skrevet

Høres helt normalt ut. Finnes ikke kraftigere stimuli for appetitten enn styrketrening.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Aah,bli muskelmor ja.

Nei,er normal reaksjon å hige etter kjøtt/proteiner. Kroppen sier i fra når den trenger næringsstoffer.

Et orakel fortalte meg en gang at man kan spise så mye fett og flesk man bare orker uten å legge på seg.

Melk,egg og kjøtt er naturlig og næringsrikt.

Er det ikke dyrt å drive å øve på et slikt senter da? Du skulle heller kjøpt deg motorsag og hugget ved i stedet. Da styrker du hele kroppen, penger tjener du også....

Man hugger ikke ved med en sag, øks egner seg bedre, og gir bedre trening;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...