AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #1 Skrevet 1. februar 2024 Mange tråder om utroskap her. Jeg undrer meg og håper på svar fra dere som har opplevd utroskap. Når noen velger å være utro er det et symptom på at alt ikke er bra hjemme? Et symptom på at man i bunn og grunn ikke er lykkelig? De færreste er vel utro, gir av seg selv til en annen over tid hvis man ikke savner noe i forholdet man er i? Anonymkode: 6d061...3ff
ennivk Skrevet 1. februar 2024 #2 Skrevet 1. februar 2024 (endret) Når noen velger å være utro, kan det være ulike årsaker. Den utro kan: - være konfliktsky og unnvikende - mangle empati og skyldfølelse - ha manglende evne til å knytte seg til partner - ha manglende grenser - ha hevntanker Endret 1. februar 2024 av ennivk 1 5
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #3 Skrevet 1. februar 2024 I et forhold går det opp å ned. Foreks sykdom, død i nær familie, småbarnsperioder og annet, gjør at man gir mindre oppmerksomhet til partneren. En svak partner kan da søke oppmerksomhet utenfor forholdet. Typisk er menn som er utro i småbarnstiden. Forholdet kan være helt greit, men noen klarer ikke normale påkjenninger. Anonymkode: 76e58...871
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #4 Skrevet 1. februar 2024 Det er mange ulike grunner til at man er utro, og selvfølgelig har det noe med at man ikke har alt man trenger hjemme med sin partner. Ingen er vel utro for moro skyld. Det kan være at man har familie og en partner hjemme som man ikke ønsker å såre, rasere familien, barna må flytte osv. Samtidig lever man i et forhold der man bare er venner. Man kan også ende opp med å forelske seg i en annen og likevel elske partneren sin. Utroskap er definitivt galt, men det betyr ikke at alle grunner til det er onde og folk som er utro er grusomme mennesker. Det er faktisk ikke alltid så enkelt å rive opp et samliv med barn, men samtidig har man et behov for et forhold til en person som ser en, lytter og engasjerer seg når man hjemme bare krangler over hvem som skal gå på foreldremøter, ta ut av vaskemaskinen eller rydde... Anonymkode: a9a88...82e 4 1 1
ennivk Skrevet 1. februar 2024 #5 Skrevet 1. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Utroskap er definitivt galt, men det betyr ikke at alle grunner til det er onde og folk som er utro er grusomme mennesker. Det er faktisk ikke alltid så enkelt å rive opp et samliv med barn, men samtidig har man et behov for et forhold til en person som ser en, lytter og engasjerer seg når man hjemme bare krangler over hvem som skal gå på foreldremøter, ta ut av vaskemaskinen eller rydde... Den utro er ikke et grusomt menneske, men handlingene er umodne og grusomme. Selv om ikke alle situasjoner er enkle i et forhold, så er det aldri noen unnskyldning for å være utro. Har man valgt å få barn med noen, så bør man velge empati for familien og kommunikasjon fremfor egoisme og bekreftelse utenfor forholdet. Endret 1. februar 2024 av ennivk 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #6 Skrevet 1. februar 2024 Utroskap er et symptom på lav moral. Om man ikke har det bra i heimen, så hjelper det ikke å ligge med andre. Anonymkode: 43457...e3c 4 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #7 Skrevet 1. februar 2024 Jeg har vært utro en gang i livet for snart 20 år siden. Den helgen gjorde jeg det slutt med x, skulle egentlig ha gått lenge før. For meg var det noe alvorlig galt med forholdet bår jeg gikk til det punktet og gjøre noe så dumt. Jeg var ærlig med x, og han lekte offer lenge, helt til en venn av en venn sa, bra du gikk fordi han bar utro mot deg med en av mine venniner 😅 konfrontere han med det, og han mente han hadde vært så full så det telte ikke. Men han stoppet og gå rundt og si jeg var skylden for at det var slutt. Men aldri mere, da er det bedre og gå. Anonymkode: cb943...981
Motelvibes Skrevet 2. februar 2024 #8 Skrevet 2. februar 2024 Utroskap kommer av manglende moralsk kompass, og mangel på kjærlighet og samvittighet ovenfor den man er utro mot. Er han utro, er det hans egen karakterbrist som ligger til grunn, ikke ytre faktorers skyld. 2 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #9 Skrevet 2. februar 2024 Jeg har vært utro som en slags vei ut av forhold. Jeg er konfliktsky og synes det har vært vanskelig å avslutte det jeg har stått i. Dette er selvfølgelig ingen unnskyldning og svært dårlig stil, men det har bare blitt sånn. Jeg håper jeg nå er i et forhold som varer livet ut og at jeg ikke skal rote meg borti noe sånt tull igjen. Anonymkode: c3570...efb
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #10 Skrevet 2. februar 2024 KGere vil ofte komme med det utrolig banale svaret at det bare handler om å eie moral eller ikke. Virkeligheten er selvsagt mye mer kompleks enn som så. Dette er ikke et sort/hvitt-spørsmål. Jeg tror ikke det må være noe galt hjemme for at noen skal være utro. Noen gjør det faktisk bare "for moro skyld".. Jeg kjenner notorisk utro menn som hadde bedratt hvem som helst. Heldigivs føler jeg de er litt i mindretall. Vanligvis så ja, det kan være et symptom på et dårlig forhold, eller i det minste at man ikke har det helt bra. Mangler du noe der hjemme, å bli begjært for eksempel, så tror jeg du går rundt med et savn og et behov, og da er det en åpning der som andre kan steppe inn og fylle. Anonymkode: 4459b...51b 2 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #11 Skrevet 2. februar 2024 Vel, ofte er man også bare utro fordi en bra mulighet åpner seg. Om en eksepsjonelt attraktiv person tilbyr deg sex så takker man jo veldig ofte ja. Spesielt kvinner. Anonymkode: f68a3...20e 1 1
Satansopp Skrevet 2. februar 2024 #12 Skrevet 2. februar 2024 Vet ikke hvor sant dette er, men: Jeg leste en gang at kvinner er utro fordi de savner noe i forholdet sitt, mens menn er utro fordi sjansen rett og slett bød seg🤷♀️ 2
Adrenalina1 Skrevet 2. februar 2024 #13 Skrevet 2. februar 2024 Satansopp skrev (1 minutt siden): Vet ikke hvor sant dette er, men: Jeg leste en gang at kvinner er utro fordi de savner noe i forholdet sitt, mens menn er utro fordi sjansen rett og slett bød seg🤷♀️ Det er nok noe i det. 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #14 Skrevet 2. februar 2024 Det alle utro har til felles er at de mangler moral. Så er det individuelle forskjeller for hvorfor de gjør det der og da. Noen fordi det er spennende, noen fordi de fikk sjansen, noen fordi kona er gravid, noen fordi de er lei sexen hjemme, noen fordi de kjeder seg, noen fordi de er mentalt ferdig i forholdet de har, noen fordi de ikke har vett til å trekke seg unna andre de er tiltrukket av når de er i forhold. Mange fordi de har et dårlig selvbilde, og trenger «bekreftelse» fra andre enn partneren. Mange hevder de ikke ville vært utro om det ikke hadde vært for at forholdet hjemme var dårlig. Det er en elendig unnskyldning. Jeg hadde aldri blitt sammen med en person som hadde vært utro i tidligere forhold. På samme måte som jeg ikke spiller russisk rulett. Jeg ønsker en mann med høyere moral enn som så. Anonymkode: 985d6...444 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #15 Skrevet 2. februar 2024 Vært utro en gang. Da var forholdet long overdue, men spesielle forhold gjorde at jeg ikke kunne gå enda (ble ikke for min skyld, men for andre). Forholdet var helt dødt mht nærhet og sex, jeg følte meg stygg og verdiløs, og da en mann fikk meg til å føle meg attraktiv igjen, grep jeg sjansen med begge hendene. Angrer ikke et sekund. Gjorde det slutt umiddelbart etter at det som måtte fikses var fikset, og fortalte aldri noen om utroskapen (jeg gikk ikke inn i et forhold med han jeg var utro med). Har som sagt aldri angret et sekund. Jeg trengte desperat at noen så meg og begjærte meg, og ingen tok skade av det. Stolt av det er jeg imidlertid ikke, så det er ikke noe jeg forteller til folk. Jeg kunne aldri vært utro i et fungerende forhold jeg ønsker å forbli i. Ellers? Noen er kronisk utro fordi de gir f og liker spenningen. Men i mange forhold er det nok et symptom på noe som mangler. Anonymkode: 43f11...244 4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #16 Skrevet 2. februar 2024 Satansopp skrev (7 minutter siden): Vet ikke hvor sant dette er, men: Jeg leste en gang at kvinner er utro fordi de savner noe i forholdet sitt, mens menn er utro fordi sjansen rett og slett bød seg🤷♀️ Utroskap gjennom et langt liv tror jeg er mer vanlig enn mange tenker og årsakene er like varierende som det finnes mennesker. Min ektefelle var utro mot meg helt i begynnelsen av forholdet, noe som for meg var grusomt og utenkelig, da vi var nyforelsket og ingen andre i verden var så vidunderlig som han, for meg. For han tror jeg det handlet om at han hadde hatt en «glow up» og fikk plutselig mye oppmerksomhet fra mange kvinner på samme tid. Så han ønsket vel både å leve i et forhold med noen han så på som en kjæreste, og kjenne på hvordan det var å være singel og attraktiv mann, til samme tid. Jeg var senere utro lengre ut i forholdet, rett og slett fordi jeg utviklet forelskelsesfølelser for en annen mann. Jeg hadde nok behov for å føle meg attraktiv og begjært, og savnet spenningen som føler med en nyforelskelse. Vi går nå inn i 20 års samliv sammen, og har full tillit til hverandre. Vi har to nydelig barn og et harmonisk og godt ekteskap. Jevnlig sex og er tiltrukket av hverandre. Vi var begge ganske unge da vi ble sammen (20 år) og er nå 40. Jeg tror ikke vi er spesielt unike eller annerledes enn mange andre par. Anonymkode: d1f12...45a 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #17 Skrevet 2. februar 2024 Jeg var utro fordi jeg var sexavhengig. Jeg elsket dama mi over alt på jord og har aldri hatt så mye og deilig sex som med henne. Hun var perfekt i mine øyne. Likevel hadde jeg et enormt behov for å bli sett av alle andre damer for å få styrket egoet mitt, og dette eskalerte da jeg kom på sosiale medier faktisk. En periode under nedstengning /covid var jeg og dama fra hverandre et halvt år, og da knullet jeg naboen to ganger i fylla, og jeg gjorde det fordi jeg var kåt. Naboen var ikke attraktiv og sexen var elendig, men jeg fikk oppmerksomheten jeg trengte, selv om jeg snakket og meldte dama mi 10 ganger daglig og alt var fint mellom oss den perioden vi var borte fra hverandre. Det at jeg var utro ødela forholdet med verdens beste menneske, og jeg hater meg selv for at jeg var sånn. Nå er jeg helt forandret. Anonymkode: 043f0...8aa 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #18 Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Mange tråder om utroskap her. Jeg undrer meg og håper på svar fra dere som har opplevd utroskap. Når noen velger å være utro er det et symptom på at alt ikke er bra hjemme? Et symptom på at man i bunn og grunn ikke er lykkelig? De færreste er vel utro, gir av seg selv til en annen over tid hvis man ikke savner noe i forholdet man er i? Anonymkode: 6d061...3ff Men da kan man ta det opp med partner eller forlate forholdet. Å pule andre er som å tisse i buksa - fint og varmt først, kaldt og jævlig etterpå. Anonymkode: 828b8...abe 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #19 Skrevet 2. februar 2024 Min eks var utro fordi han "tok til takke" med meg som partner, uten at jeg visste det. Han klarte ikke å ha sex med meg fordi det var motbydelig, men behovet var jo der. Så kom en gammel flamme forbi ... Anonymkode: 828b8...abe
Bagnus Skrevet 2. februar 2024 #20 Skrevet 2. februar 2024 Leste et sted at menn ofte går til noe "mer" at menn ofte er lykke jegere som trur gresset er grønnere på andre siden og at det er grunnen til at mange er utro. Damer går ofte fra noe. Altså er utro fordi ting ikke er i orden hjemme. Damer er mer følelses styrt Også har du jo den som er kronisk utro🤣
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå