AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #1 Skrevet 1. februar 2024 Helst litt lett tjente penger. Bør generere noen få lapper i måneden. (4000kr+) Utleie er uaktuelt da jeg ikke har nok EK. Noen ideer? Anonymkode: 9ac05...554
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #2 Skrevet 1. februar 2024 Ja. Få deg nok EK til at du kan skaffe deg kapitalinntekter. Anonymkode: 53b4a...11c 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #3 Skrevet 1. februar 2024 Er du sikker på at du mener kapitalinntekter? Anonymkode: 72018...4b6 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #4 Skrevet 1. februar 2024 Hvis du ikke har kapital så har du jo ingenting som kan generere kapitalinntekter. Anonymkode: 2e814...a6c 5
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #5 Skrevet 1. februar 2024 Velg deg ut noen utbytteaksjer. Men du må ha litt EK for å få 4000 i mnd. Anonymkode: 1d8f3...903
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #6 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis du ikke har kapital så har du jo ingenting som kan generere kapitalinntekter. Anonymkode: 2e814...a6c Kvinneguiden altså... HEhe... TS er på bærtur. "Hva er best av og ha 10 kr på konto vs 20kr?". Spør for en venn. Anonymkode: a6216...9e9 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #7 Skrevet 1. februar 2024 Det kan være du ser etter en ekstra inntekt som ikke gir trekk i stønader, uten kapital vil du måtte se etter tjenester for inntil 6000 i privat hjem, eller hobbyinntekt. Anonymkode: 72018...4b6 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #8 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Velg deg ut noen utbytteaksjer. Men du må ha litt EK for å få 4000 i mnd. Anonymkode: 1d8f3...903 Ja ca 1,2 mill Anonymkode: ecdc8...c13
Portia Catonis Skrevet 1. februar 2024 #9 Skrevet 1. februar 2024 Utbytteaksjer (selvfølgelig) Litt rart om du har 1,2 mill og ikke har kapitalinntekter per i dag… Selv høyrentekonto i banken gir jo mer enn 4000 kr i måneden.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #10 Skrevet 2. februar 2024 Portia Catonis skrev (8 timer siden): Utbytteaksjer (selvfølgelig) Litt rart om du har 1,2 mill og ikke har kapitalinntekter per i dag… Selv høyrentekonto i banken gir jo mer enn 4000 kr i måneden. TS har da ikke 1,2 mill Anonymkode: 2e814...a6c
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #11 Skrevet 2. februar 2024 Tror nok at Onlyfans er mer tingen for deg.. Anonymkode: 5d621...937
Schmuhu Skrevet 2. februar 2024 #12 Skrevet 2. februar 2024 (endret) Jeg er enig med Ts at ordet kapitalinntekt kan være vanskelig å forstå. Store norske leksikon definerer det slik: "Kapitalinntekt, i skatterettslig sammenheng et fellesbegrep for kapitalavkastning og kapitalgevinst" Les mer her: https://snl.no/kapitalinntekt 12 hours ago, AnonymBruker said: Helst litt lett tjente penger. Bør generere noen få lapper i måneden. (4000kr+) Jeg tolker det slik at Ts ønsker en ekstra nettoinntekt på rundt 4k per måned. Hva som kan tolkes som lett tjente penger i denne sammenhengen, er vanskelig å spå. Er det snakk om en passiv avkastning, så handler det om å plassere penger. 12 hours ago, AnonymBruker said: Utleie er uaktuelt da jeg ikke har nok EK. Noen ideer? Jeg tolker det slik at Ts ikke har nok EK til å kjøpe en utleiebolig. Det er mye egenkapital som kreves til det, så det er forståelig nok. Dessuten betyr utleie også en viss risiko og at en må håndtere en leietaker. Jeg tar utgangspunktet i at Ts har noe egenkapital. Spørsmålet da er om dette er nok for passiv inntekt. Om vi antar 5% avkastning per år etter skatt og at det bør tilsvare ts sin passiv inntekt, så snakker vi om 4'000 kroner x 12 måneder som er hele 48'000 per år. 48'000 kr / 0,05 = 960'000 kr Med andre ord så trenges det en million kroner for å ha en passiv avkastning på rundt 4'000 kr. Nb! Regnestykket er romantisert og tar ikke hensyn til f.eks. inflasjon. Har du så mye egenkapital, Ts? Godt mulig at det er lettere å få seg en 20% stilling i helgene om du ønsker ekstra inntekt. Schmuhju Endret 2. februar 2024 av Schmuhu 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #13 Skrevet 2. februar 2024 7 hours ago, Schmuhu said: Jeg er enig med Ts at ordet kapitalinntekt kan være vanskelig å forstå. Store norske leksikon definerer det slik: "Kapitalinntekt, i skatterettslig sammenheng et fellesbegrep for kapitalavkastning og kapitalgevinst" Les mer her: https://snl.no/kapitalinntekt Jeg tolker det slik at Ts ønsker en ekstra nettoinntekt på rundt 4k per måned. Hva som kan tolkes som lett tjente penger i denne sammenhengen, er vanskelig å spå. Er det snakk om en passiv avkastning, så handler det om å plassere penger. Jeg tolker det slik at Ts ikke har nok EK til å kjøpe en utleiebolig. Det er mye egenkapital som kreves til det, så det er forståelig nok. Dessuten betyr utleie også en viss risiko og at en må håndtere en leietaker. Jeg tar utgangspunktet i at Ts har noe egenkapital. Spørsmålet da er om dette er nok for passiv inntekt. Om vi antar 5% avkastning per år etter skatt og at det bør tilsvare ts sin passiv inntekt, så snakker vi om 4'000 kroner x 12 måneder som er hele 48'000 per år. 48'000 kr / 0,05 = 960'000 kr Med andre ord så trenges det en million kroner for å ha en passiv avkastning på rundt 4'000 kr. Nb! Regnestykket er romantisert og tar ikke hensyn til f.eks. inflasjon. Har du så mye egenkapital, Ts? Godt mulig at det er lettere å få seg en 20% stilling i helgene om du ønsker ekstra inntekt. Schmuhju Hei, Schmuhu. Du har alltid gode innlegg! Takk for det. Enig at HI var litt rotete og kanskje litt misvisende. Beklager det. Jeg har 300 000kr disponibelt. Eier allerede bolig. Det er alt for liten EK til å kjøpe en utleiebolig. Var litt innom tanken om å leie ut bil eller lignende. Men skal selvsagt noe til å tjene så "fett" på det. Mulig jeg bare tar meg en liten stilling i helgene, heller TS. Anonymkode: 9ac05...554 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #14 Skrevet 2. februar 2024 18 hours ago, AnonymBruker said: Velg deg ut noen utbytteaksjer. Men du må ha litt EK for å få 4000 i mnd. Anonymkode: 1d8f3...903 Syntes det høres litt skummelt og vanskelig ut men skal sjekke det opp! Jeg har litt over 300k i EK. Tusen takk. TS Anonymkode: 9ac05...554
Schmuhu Skrevet 3. februar 2024 #15 Skrevet 3. februar 2024 17 hours ago, AnonymBruker said: Syntes det høres litt skummelt og vanskelig ut men skal sjekke det opp! Jeg har litt over 300k i EK. Tusen takk. TS Anonymkode: 9ac05...554 Vi kan finne en god måte å investere disse pengene på dersom det er målet ditt. Jeg noterer meg at du har forstått noe vesentlig når det gjelder å investere penger. Økt risiko kan bety økt avkastning. Det gjelder dog ikke alltid i alle sammenheng. Hvor mye risikoevne har du? Hvor mye risikovilje har du? Det er vanskelige spørsmål som mange bommer på. La oss undersøke det litt. Vi kan begynne med følgende spørsmål. Hvor lenge kan pengene investeres? Når ønsker du å få pengene tilbake igjen? Schmuhu
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #16 Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Syntes det høres litt skummelt og vanskelig ut men skal sjekke det opp! Jeg har litt over 300k i EK. Tusen takk. TS Anonymkode: 9ac05...554 Du kan låne de ut til feks 16% rente hos perx. Sjekk det ut. Anonymkode: ecdc8...c13
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #17 Skrevet 3. februar 2024 Crowdlending Anonymkode: 2e814...a6c
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #18 Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hei, Schmuhu. Du har alltid gode innlegg! Takk for det. Enig at HI var litt rotete og kanskje litt misvisende. Beklager det. Jeg har 300 000kr disponibelt. Eier allerede bolig. Det er alt for liten EK til å kjøpe en utleiebolig. Var litt innom tanken om å leie ut bil eller lignende. Men skal selvsagt noe til å tjene så "fett" på det. Mulig jeg bare tar meg en liten stilling i helgene, heller TS. Anonymkode: 9ac05...554 Hvor mye egenkapital har du evt i primærboligen? Uansett, dersom du lånefinansierer en utleiebolig vil det ta tid før du har positiv cashflow, så kanskje ikke deg du ser etter uansett. Anonymkode: 9d475...112
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå