Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kjæreste har såret meg i noen krangler. Forholdet var egentlig skranglete men toppet seg i den krangelen. Jeg klarer ikke å gå videre mer. Skal avslutte forholdet, men bør jeg si til han at under den krangelen og den perioden såret du meg og nevne de tinga? Eller skal jeg bare avslutte uten å si noe. Vet ikke om han kommer til å forstå når jeg forklarer meg! Det gjorde han ikke den gangen i alle fall… 

Noen ganger trenger en å forklare seg så en ikke blir misforstått. Men med han vet jeg ikke om det hjelper. Kanskje innser han på sikt at det han gjorde er dumt eller kanskje ikke. 

Anonymkode: 5bc7f...74b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Min kjæreste har såret meg i noen krangler. Forholdet var egentlig skranglete men toppet seg i den krangelen. Jeg klarer ikke å gå videre mer. Skal avslutte forholdet, men bør jeg si til han at under den krangelen og den perioden såret du meg og nevne de tinga? Eller skal jeg bare avslutte uten å si noe. Vet ikke om han kommer til å forstå når jeg forklarer meg! Det gjorde han ikke den gangen i alle fall… 

Noen ganger trenger en å forklare seg så en ikke blir misforstått. Men med han vet jeg ikke om det hjelper. Kanskje innser han på sikt at det han gjorde er dumt eller kanskje ikke. 

Slik du forklarer han, så tror jeg du gjør deg selv en tjeneste med å ikke si noe. Bare bli borte fra livet hans og lev ditt beste liv, da kommer han ikke til å skjønne en dritt. Gjort det selv og føltes helt fantastisk. 

Anonymkode: 1e39a...5b0

• Liker 2
Skrevet

Bare si at det er slutt. Ingen vits å begrunne det 

Anonymkode: 7f43e...d4e

Skrevet

Hvorfor er du sammen med en som sårer deg? Ikke vær det! Bare gå videre😘

Anonymkode: e20f4...de0

Skrevet

Bare gi faen og gå videre.

Skrevet

Bare si det er på tide å avslutte. 

Anonymkode: 738b9...9b4

Skrevet

Ingen vits i å begrunne, da havner dere bare i en ny krangel, som er totalt meningsløst om det uansett er slutt.

Anonymkode: 36c75...a2d

• Liker 1
Skrevet

Du har allerede forklart det. Han skjønner ikke. Det hjelper ikke å forklare det én gang til.

Bruker du det som grunn til å slå opp, så blir det bare en diskusjon, som du kanskje taper. Hva gjør du da? Fortsette å være sammen med han? Du vil ut. Slå opp. Si du ikke elsker han lenger. Det kan han ikke krangle på.

Anonymkode: a0077...146

• Liker 1
Skrevet

Noen ganger er man bare lei av å ta opp samme problemet/temaet gjentatte ganger. Man vet det blir krangling eller silent treatment av det, du kjenner han best så velg dine kamper med omhu.

Man når ikke inn til døve ører, så da får man bare leve med å være "skurken" i historiene deres. 

Anonymkode: 2eb2a...eae

Skrevet

Dere er snille! Har ikke tatt steget enda, men leser her om og om igjen for å «manne» meg opp! 

Skrevet

Når man slår opp handler det ofte om en rekke hendelser, eller ulikheter, som sammen blir for mye. Å da gå ned i detaljene igjen, eller akkurat når breaking point var for deg, er bare støy. Og det kan fremstå veldig nærtagende. Tenk om hans historie videre er "hun slo opp fordi jeg sa hun var masete i en krangel, en gang". 

Man forklarer at det ikke fungerer lengre, og at man vil ut. Spør personen om hvorfor så er det "flere ting over tid som gjør at vi ikke passer sammen", eller "antall krangler og tonen i de er for krevende for meg over tid". 

Anonymkode: e5417...278

• Liker 1
Skrevet

«Petter. Jeg har reflektert litt over situasjonen, og er nådd frem til at jeg ikke vil fortsette i dette forholdet.»

Dropp å diskutere følelser. 

Anonymkode: f65b8...332

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...