Gå til innhold

Fortelle psykolog at jeg er trans?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var ikke helt sikker på hvor jeg skulle post denne, skravler kanskje litt mye her- men uansett...

Har psycholog pga barneskole traumer, adhd osv, via BUP, og vurderer å fortelle hu om identitet greiene mine, men er usikker på om det er en god idé.

Er redd for at hu ikke er støttende, eller bare generelt ikke er helt der. Er det vert det?? Skal jeg vente til jeg er voksen? Jeg tenker på kroppen min, og hvordan andre ser meg (de ser meg som jente), og har nå i flere år vurdert å håpe på å bli gjenfødt eller no, å bli gutt, men det er ikke aktuelt.

Ekstra info??:

Jeg er ute til hele familien, men bare søstra mi (som jeg ikke har særlig kontakt med) kaller meg faktisk "han". Mamma er "ally" men er liksom litt i "denial". Jeg vil få hjelp med prosessen til å evt starte hormoner osv, men foreldrene mine er ikke der at de kommer til å hjelpe med det (de diskriminerer ikke, men de "drøyer")

Jeg er 15 år, og har visst at jeg ikke er ei jente siden jeg var sånn ca 11år. Har ikke alltid vist at trans var en ting, men alltid vist at jeg ikke har forstått, eller vært fornøyd med det at jeg er ei jente, at jeg ikke er en gutt- som jeg vet jeg er, og ikke trenger noen til å si imot om, takk.

Takk for evt svar.

Anonymkode: 8fead...069

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

JA! Sei det. Det kan vere godt for deg å ha ein upartisk sparringspartnar på desse tinga. ❤️ 

Anonymkode: bb3c5...92a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde absolutt si det til psykologen ja❤️ 

Anonymkode: 2e699...a12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Du burde absolutt si det til psykologen ja❤️ 

Anonymkode: 2e699...a12

Har du noen forslag på hvordan jeg evt kan si det? Sliter veldig med å ordlegge meg når jeg er nervøs:]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde si det til psykologen og hvis psykologen ikke støtter deg kan du kanskje få en annen. 

Lykke til med å nå målene dine. Jeg ønsker deg det livet du ønsker. 

Si det sånn det står i siste avsnitt på hovedinnlegget ditt. 

Anonymkode: 72bb1...fca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Du burde si det til psykologen og hvis psykologen ikke støtter deg kan du kanskje få en annen. 

Lykke til med å nå målene dine. Jeg ønsker deg det livet du ønsker. 

Si det sånn det står i siste avsnitt på hovedinnlegget ditt. 

Anonymkode: 72bb1...fca

Tusen takk, betyr mye<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! 

Dette kommer til å gå kjempebra! Om det blir slik eller sånn.. Du sier at det er vanskelig å sette ord på/si høyt det du ønsker å prate om. Hva med å skrive det ned? Jeg er mor, og begynner å bli «eldre»- men når barnet mitt var tenåring gjorde vi det slik: 

Hvis hun ville fortelle meg noe, sendte hun en sms. Da fant jeg rett tidspunkt og tok det opp med henne, så slapp hun å kvinne seg opp. Vi kommuniserte MYE via sms i perioder. Det tror jeg reddet hele opplegget. Det var lett å være ærlig, og vi fant gode løsninger. Så ikke lås deg til tanken om at alt må sies høyt. Skriv et brev/mail/notat hvor du skriver det du skrev her (som du viser psykologen), så er sykt mye gjort. 🫶🏻 Det får du til! 🩷

Jeg har jobbet med flere unge trans-gutter, og det går 10/10 ganger bra! Bare vær deg selv, og ikke pass inn! 

Hilsen pedagog med skeiv unge og trans svigerbarn 🌸

Anonymkode: 000b5...f2a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei! 

Dette kommer til å gå kjempebra! Om det blir slik eller sånn.. Du sier at det er vanskelig å sette ord på/si høyt det du ønsker å prate om. Hva med å skrive det ned? Jeg er mor, og begynner å bli «eldre»- men når barnet mitt var tenåring gjorde vi det slik: 

Hvis hun ville fortelle meg noe, sendte hun en sms. Da fant jeg rett tidspunkt og tok det opp med henne, så slapp hun å kvinne seg opp. Vi kommuniserte MYE via sms i perioder. Det tror jeg reddet hele opplegget. Det var lett å være ærlig, og vi fant gode løsninger. Så ikke lås deg til tanken om at alt må sies høyt. Skriv et brev/mail/notat hvor du skriver det du skrev her (som du viser psykologen), så er sykt mye gjort. 🫶🏻 Det får du til! 🩷

Jeg har jobbet med flere unge trans-gutter, og det går 10/10 ganger bra! Bare vær deg selv, og ikke pass inn! 

Hilsen pedagog med skeiv unge og trans svigerbarn 🌸

Anonymkode: 000b5...f2a

Tusen takk for råd og positive/snille ord, betyr mye. God idé å forsøke med brev/notat (har ikke nummeret hennes) , og tror jeg skal prøve det når jeg møter ho neste uke. Takk!<3

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...