Gå til innhold

Sonefri BluRay

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skulle bestille en BluRay, og så stod at den var sonefri. Betyr det at man kan se den uansett om det er sone 1 eller sone 2?

Ble usikker, og bestiller ikke før jeg vet sikkert at jeg kan bruke den.

Anonymkode: 74545...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg husker jeg gjorde min DVD-spiller sonefri ved hjelp av et triks jeg fant på nettet, og da kunne jeg spille av DVD'er fra alle soner. Sonefri burde bety det samme for BluRay-spillere og -plater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pringle skrev (11 timer siden):

Jeg husker jeg gjorde min DVD-spiller sonefri ved hjelp av et triks jeg fant på nettet, og da kunne jeg spille av DVD'er fra alle soner. Sonefri burde bety det samme for BluRay-spillere og -plater.

Men det er en bluray-plate jeg skal kjøpe og ikke en spiller. Jeg har en bluray-spiller sone B som er i våres region.

Men blurayen jeg skal kjøpe står det sonefri på, og jeg vet ikke om det betyr at den kan spilles av på min? Det er en norsk film, så er jo rart om ikke det skulle gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Men det er en bluray-plate jeg skal kjøpe og ikke en spiller. Jeg har en bluray-spiller sone B som er i våres region.

Men blurayen jeg skal kjøpe står det sonefri på, og jeg vet ikke om det betyr at den kan spilles av på min? Det er en norsk film, så er jo rart om ikke det skulle gå.

Jeg trodde jeg leste "spiller" 😄Men det virker helt ulogisk at en plate skal (angis å) være sonefri! 

Jeg prøvde å lese meg opp, men ble bare mer forvirret:

Blu-ray Disc – Wikipedia

I 2016 begynte de første filmene i det nye formatet, 4K Ultra HD Blu-ray, å komme på markedet. Disse 4K-filmene trenger en egen spiller, men kan i tillegg også spille av gamle DVD og Blu-ray disker. I motsetning til de to sistnevnte er det nye 4K-formatet også sonefritt.

Jeg vet ikke noe mer. Kan du høre med butikken, fortelle hva slags spiller du har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både avspillere og plater kan være låst til en bestemt sone. Når en Blu-Ray-plate er sonefri betyr det at den kan spiller av i en hvilken som helst Blu-Ray-spiller.

Anonymkode: 0eb86...a11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet er det ikke soner på Blue-Ray, det er kun DVD som hadde soner. Og som du måtte ha riktig spiller for å spille av. 

Anonymkode: 6847e...83c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...