AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #1 Skrevet 1. februar 2024 Hva er det beste for barna ? Vi har bestemt oss at jeg skal flytte ut, men litt usikker om det er best gradvis et par netter først eller bare å flytte ut helt ? De er 1 og 4 år. Anonymkode: 40f38...c37 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #2 Skrevet 1. februar 2024 Hva er planen for samvær osv videre da? Anonymkode: 81c7c...ce5
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #3 Skrevet 1. februar 2024 50/50 så klart. Anonymkode: ca82c...105 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #4 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): 50/50 så klart. Anonymkode: ca82c...105 Det er vel ikke «så klart» med et så lite barn. Stakkars. Anonymkode: aaf0e...ea6 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #5 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hva er planen for samvær osv videre da? Anonymkode: 81c7c...ce5 Vi er helt ferdig med hverandre, emosjonelt. Yngste er for liten for annenhver uke og datteren min er veldig knyttet til mamma. Derfor er vi litt usikker hvordan gå frem. Noen med erfaringer med små barn ? Anonymkode: 40f38...c37
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #6 Skrevet 1. februar 2024 Du bør absolutt ikke under noen omstendigheter flytte ut uten barna dine, det kan du få problemer med i ettertid. Anonymkode: 2da9e...0f9
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #7 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi er helt ferdig med hverandre, emosjonelt. Yngste er for liten for annenhver uke og datteren min er veldig knyttet til mamma. Derfor er vi litt usikker hvordan gå frem. Noen med erfaringer med små barn ? Anonymkode: 40f38...c37 Mest tid hos mamma, til de blir større. Lytt til hva eldste ønsker. Kanskje vil hun feks besøke uten å sove over. Det er en fin start. 50/50 er ikke alltid best for små barn. Anonymkode: c1f90...d2f 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #8 Skrevet 1. februar 2024 Spørs hvordan samarbeid er tenker jeg Et vennepar har hat 50/50 fra dag 1. Yngste var litt over året og eldste var 3år. For dem fungerte det helt supert. Første 2 årene var det mor og far som byttet hjem. Som de sa for dem passet dette veldig greit siden mor jobbet skift og at da var barna hos far den uka ho hadde kvelds og nattevakt, og den uka ho hadde unga hadde ho fri eller dagvakt. Nå er en på ungdomskolen og en videregående. Ene bor nå fast mor og andre fast far. Men er annen hver helg mor/far da sammen Så lenge barna har tett kontakt med begge så ta 50/50 hvis dere føler for det passer dere. Jeg føler ofte en del faktisk ikke klarer å se at far klarer små barn Anonymkode: d6343...932 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #9 Skrevet 1. februar 2024 Det anbefales ikke 50/50 for så små barn som 1åringer selv om noen sier de har hatt gode erfaringer med det. Det kan potensielt gi barnet separasjonsangst og relasjonsskader å være separert fra 1 forelder så lenge av gangen, spesielt om ene forelderen har vært primær omsorgsperson. Trist at dere går fra hverandre TS. Jeg ville i starten forsøkt å se barna ofte iallfall, så de ikke føler at pappa plutselig har forsvunnet. Hyppige kortere samvær er nok det beste. Sikkert greit å bare flytte ut med en gang men feks komme ofte på besøk på ettermiddagen en periode? Hente i barnhagen og ta dem med hjem og så dra når de er lagt feks.. Anonymkode: 81c7c...ce5 5
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #10 Skrevet 1. februar 2024 Kan være lurt å kontakte FVK med en gang så dere får satt opp time (man må ha det til mekling osv uannsett?). Så kan dere jo vurdere å vente med flytting til det er unnagjort og de kan gi litt råd også. Med mindre det feks er vold inne i bildet så kan man jo bo sammen litt selv om man har avsluttet forholdet. Anonymkode: 81c7c...ce5 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #11 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Vi er helt ferdig med hverandre, emosjonelt. Yngste er for liten for annenhver uke og datteren min er veldig knyttet til mamma. Derfor er vi litt usikker hvordan gå frem. Noen med erfaringer med små barn ? Anonymkode: 40f38...c37 Har dere jobbet med forholdet? Gått i parterapi? Gjort en innsats i forhold til kvalitetstid sammen, fokus på hverandres kjærlighetsspråk, tid til noen gode samtaler? Småbarnsårene er slitsomme og hektiske. Mange par sliter i den perioden fordi man ikke får tid til/prioriterer vekk å være kjærester. Synes du ikke dere skylder ungene å prøve, i det minste? (Beklager hvis dere allerede har gjort alt dette- følte det måtte nevnes). Anonymkode: 79fd3...ef2 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå