AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #1 Skrevet 1. februar 2024 Jeg er 37 år gammel og har aldri hatt eggløsningssmerter før, men begynte plutselig å få det i sommer. Ikke hver gang, men nå hyppigere og hyppigere. Det er så EKSTREMT vondt. Jeg er vant med mensensmerter, jeg har brukt p-piller og har nå hormonspiral, så mensensmerter har jeg ikke noe veldig lenger, men disse eggløsningssmertene er virkelig noe av det verste. Jeg har vært til gyno undersøkelse og han så ingenting galt, sa at det er sånn jenter kan ha. Sinnsykt frustrerende. Jeg blir helt satt ut, noen ganger er det så vondt at jeg gråter. Har tatt 3 Paracet i kveld uten at det hjelper i det hele tatt. Det stråler alltid ned i venstre ben. Noen andre som har opplevd det samme? 😪 Anonymkode: ef0ed...97b
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #2 Skrevet 1. februar 2024 Har ikke tanken slått deg at det er spiral som gir deg dette? Anonymkode: a6789...6e7 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #3 Skrevet 1. februar 2024 Jeg har det i noen sykluser. Vent grusomt!! Så innmari vondt!! Anonymkode: 3f500...558
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #4 Skrevet 1. februar 2024 Man skal jo ikke få eggløsning på hormonspiral, så kanskje det er på tide å bytte? Hvor mange år har du hatt den i? Spiralen mister også mye av effekten etter noen år. Anonymkode: 53afa...b59 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #5 Skrevet 1. februar 2024 Jeg har også det, men ibux hjelper, få sjekket spiralen din! Anonymkode: e9c43...099
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #6 Skrevet 1. februar 2024 Jeg har det som deg og her har det og blitt verre med alderen, når jeg var 20 merket jeg ikke noe som helst og nå når jeg nesten er 40 kjenner jeg ALT. Føler jeg går mesteparten av tiden med menssmerter eller eggløsningssmerter, helt jævlig, her stråler det både opp i ryggen og ned i beina. Bruker dog ikke prevensjon da det ikke er nødvendig her i hus. Typisk legesvar da, sånn er det noen som har... Anonymkode: e505d...1c8 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #7 Skrevet 1. februar 2024 35 minutter siden, AnonymBruker said: Har ikke tanken slått deg at det er spiral som gir deg dette? Anonymkode: a6789...6e7 Det var derfor jeg gikk til legen først, tenkte at det kunne være den. Det var liksom det eneste "nye". Men dette skjedde halvannet år etter jeg fikk den satt inn. Og gynekologen så at den satt helt fint. Jeg kan ikke bruke p-piller fordi jeg har forhøyet risk for blodpropp, jeg fikk blodpropp i lungene for to år siden og fikk påvist Leiden mutasjon etterpå. Anonymkode: ef0ed...97b
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #8 Skrevet 2. februar 2024 Jeg har alltid hatt vond eggløsning, men det ble bare verre og verre med årene. Men har alltid hatt det grusomt med selve menstruasjonen også. Viste seg å være endometriose. Bruker prevensjon for å ikke ha menstruasjon. Skal etter hvert operere. Har gynekologen din vurdert å sjekke om du kan ha det? Har du sterke mensensmerter når du ikke bruker spiral? Blør du mye? Verdt å sjekke ut. Det er bedre hjelp å få med dette nå enn før. Ellers må man jo bare bruke smertestillende, det gjorde jeg i alle år før jeg skjønte hva problemet var. Håper uansett at du blir bedre. Anonymkode: 0d325...741
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå