Gå til innhold

Spørsmål om influensa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har fått influensa for første gang på mange år. Og har nå etter fire dager begynt å hoste opp tykt, oransje farget slim. Noen som vet om dette er normalt? Ifølge internett betyr det at det er noe som er bakterielt som krever antibiotika behandling. Så ønsker bare å høre om noen vet noe om dette. Sliter med helseangst så derfor jeg stresser litt, så håper på litt råd og visdom☺️

Anonymkode: e8493...882

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei, jeg har fått influensa for første gang på mange år. Og har nå etter fire dager begynt å hoste opp tykt, oransje farget slim. Noen som vet om dette er normalt? Ifølge internett betyr det at det er noe som er bakterielt som krever antibiotika behandling. Så ønsker bare å høre om noen vet noe om dette. Sliter med helseangst så derfor jeg stresser litt, så håper på litt råd og visdom☺️

Anonymkode: e8493...882

Jeg hadde ikke akkurat oransje slim, men hadde gulgrønt, skikkelig sinnsyk farge tidligere ifjor. Å hoste opp slim er ikke farlig i seg selv. Influensa er virus, og da funker vel ikke antibiotika. Gult og grønt kan tyde på bakterie, men jeg hadde bare influensa når jeg hadde det. Vi var mange som ble smitta samme tiden i familien. Rosa/rødt/brunt slim kan tyde på litt blod i slimet, men er nok sjeldent farlig. Man får jo litt såre slimhinner så er nok ikke så uvanlig. Oransje hørtes litt rart ut, står ingenting om det på nett, du har ikke spist noe som har rødlig/oransje farge da? Som kan blande seg med slimet og skape denne fargen? Er det mer rosa/rødt så kan det jo være det er litt blod blandet i slimet. Med mindre du røyker eller har lungesykdom (det ville du merka), så er det nok ikke noe å bekymre seg for.

Jeg og samboer er selv syke nå, men uten luftveissymptomer. Vi har dårlig mage, utmattelse, litt kvalme og ekstremt trøtte begge to. Er nok covid eller annet virus, utarter seg så forskjellig fra person til person.

Skrevet

Ikke unormalt. Trolig litt blod etter rift eller såre slimhinner. Kan skje både oralt og rektalt som midlertig symtom ved sykdom. Om det vedvarer kan du kontakte legekontoret. 

Anonymkode: a441d...b73

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...