AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #1 Skrevet 1. februar 2024 Er i en liten pengeknipe og tenkte jeg skulle senke skattekortet ned til 20% trekk av lønna (vanlig er 26% på min lønn) i to mnd, og deretter øke det tilbake til 26% etter disse to mnd. Tror dere det går greit å gjøre det slik? (er klar over at jeg kan få et lite baksmell året etter pga de to mnd med mindre trekk). Anonymkode: 945b3...a0a
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #2 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er i en liten pengeknipe og tenkte jeg skulle senke skattekortet ned til 20% trekk av lønna (vanlig er 26% på min lønn) i to mnd, og deretter øke det tilbake til 26% etter disse to mnd. Tror dere det går greit å gjøre det slik? (er klar over at jeg kan få et lite baksmell året etter pga de to mnd med mindre trekk). Anonymkode: 945b3...a0a Legg av litt til sparing eller ha høyere trekk resten av året. Anonymkode: ed5d3...7c6
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #3 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Legg av litt til sparing eller ha høyere trekk resten av året. Anonymkode: ed5d3...7c6 Ja, det kan jeg jo gjøre. Så da kan jeg bare gjøre prosentrekket litt høyere etter de to mnd? Er litt nervøs for å tiltrekke meg oppmerksomhet fra Skattetaten når jeg justerer på trekket to ganger iløpet av noen mnd… 😓 Anonymkode: 945b3...a0a
applestories Skrevet 1. februar 2024 #4 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Ja, det kan jeg jo gjøre. Så da kan jeg bare gjøre prosentrekket litt høyere etter de to mnd? Er litt nervøs for å tiltrekke meg oppmerksomhet fra Skattetaten når jeg justerer på trekket to ganger iløpet av noen mnd… 😓 Anonymkode: 945b3...a0a Folk som har uoversiktlig inntekt og arbeidstimer bør jo gjøre akkurat dette. Skatteetaten ville hatt mer enn nok å henge fingrene i om de skulle følge opp alle som tok ansvar for å justere eget skattetrekk med jevne og ujevne mellomrom. 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #5 Skrevet 1. februar 2024 De bryr seg selvsagt ikke om slikt. Men du bør bare gjøre det hvis du har råd til å betale restskatten i den rentefrie perioden. Anonymkode: 84402...4bc 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #6 Skrevet 1. februar 2024 Jeg har satt skattetrekket mitt til 5 % hele året. Null stress. Bare sett av det som trengs til restskatten før den skal betales. Anonymkode: a1d2c...d0a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå