Gå til innhold

Senke skattekortet til prosentrekk med 20 % for noen måneder - noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i en liten pengeknipe og tenkte jeg skulle senke skattekortet ned til 20% trekk av lønna (vanlig er 26% på min lønn) i to mnd, og deretter øke det tilbake til 26% etter disse to mnd.

Tror dere det går greit å gjøre det slik? 

(er klar over at jeg kan få et lite baksmell året etter pga de to mnd med mindre trekk).

Anonymkode: 945b3...a0a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er i en liten pengeknipe og tenkte jeg skulle senke skattekortet ned til 20% trekk av lønna (vanlig er 26% på min lønn) i to mnd, og deretter øke det tilbake til 26% etter disse to mnd.

Tror dere det går greit å gjøre det slik? 

(er klar over at jeg kan få et lite baksmell året etter pga de to mnd med mindre trekk).

Legg av litt til sparing eller ha høyere trekk resten av året. 

Anonymkode: ed5d3...7c6

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Legg av litt til sparing eller ha høyere trekk resten av året. 

Anonymkode: ed5d3...7c6

Ja, det kan jeg jo gjøre. Så da kan jeg bare gjøre prosentrekket litt høyere etter de to mnd? 

Er litt nervøs for å tiltrekke meg oppmerksomhet fra Skattetaten når jeg justerer på trekket to ganger iløpet av noen mnd… 😓

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ja, det kan jeg jo gjøre. Så da kan jeg bare gjøre prosentrekket litt høyere etter de to mnd? 

Er litt nervøs for å tiltrekke meg oppmerksomhet fra Skattetaten når jeg justerer på trekket to ganger iløpet av noen mnd… 😓

Folk som har uoversiktlig inntekt og arbeidstimer bør jo gjøre akkurat dette. Skatteetaten ville hatt mer enn nok å henge fingrene i om de skulle følge opp alle som tok ansvar for å justere eget skattetrekk med jevne og ujevne mellomrom.

• Nyttig 2
Skrevet

De bryr seg selvsagt ikke om slikt. Men du bør bare gjøre det hvis du har råd til å betale restskatten i den rentefrie perioden. 

Anonymkode: 84402...4bc

• Liker 1
Skrevet

Jeg har satt skattetrekket mitt til 5 % hele året. Null stress. Bare sett av det som trengs til restskatten før den skal betales.

Anonymkode: a1d2c...d0a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...