Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #1 Del Skrevet 30. januar 2006 Jeg har vært sommer,jule og påskevikar i samme firma i syv år mens jeg har vært i utdannelse. Når har jeg tenkt å søke på andre faste jobber. Jeg lurer på om jeg har krav på en sluttattest for hele min periode i dette firmaet så dokumumenterer at jeg har vært der i så mange år, for eks data over alle periodene. Eller skulle jeg egentlig ha samlet opp attester selv for hver gang jeg har jobbet hos dem? Jeg har nemlig blitt ansatt og fått arbeidskontrakt hver gang jeg arbeidet der.. så fast ansatt har jeg ikke vært. Men jeg vil jo gjerne ha en attest på at jeg har vært hos dem så lenge hvis dere skjønner? På forhånd takk for opplysninger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #2 Del Skrevet 30. januar 2006 Finnes vel ikke noen regler der, er mest avhengig av hva arbeidsgiveren synes er mest riktig. Ser ikke noe galt at du får en "samleattest" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 30. januar 2006 #3 Del Skrevet 30. januar 2006 Der jeg har hatt sommerjobb har man fått ny attest hver gang man har "sluttet" der alle periodene er ført på. Hør med arb.giver, han/hun skriver helt sikkert ut en til deg med alle datoer/perioder. Er jo veldig mye mer ryddig å sende med søknaden ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2006 #4 Del Skrevet 31. januar 2006 Jeg antar at personalkontoret har en personalmappe på deg hvor det står oppført alle dine ansettelsesperioder. Da kan du kreve å få alle disse oppført på EN sluttattest. Men på denne kan du ikke kreve å få mer enn start- og sluttdatoer, og altså ingen videre uttalelse om hvor dyktig du var osv. De har sikkert mye å gjøre der, så ring på forhånd og be dem skrive attesten som de enten kan sende deg eller levere deg når den er ferdigskrevet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesten Skrevet 31. januar 2006 #5 Del Skrevet 31. januar 2006 Du har krav på sluttattest for å ta den først. For det andre varierer det litt hvordan ulike arbeidsgivere skriver slike attester. Har venner som har vært i samme situasjon som deg (jobbet samme sted i mange år, men kun sommer,påske og jul) hvor attesten har vært veldig spesifikk angående når personen har jobbet hos firmaet og hvilke oppgaver de har utført i perioden. Mens andre steder har det vært mer generelt. Det kommer litt an på størrelsen på firmaet, og om sjefen som skal skrive attesten kjenner deg eller ikke. Kontakt sjefen din eller personalkontoret og hør med de hvordan de pleier å gjøre det i slike tilfeller. Om du ønsker en spesifisering, eller ikke av alle de periodene du har jobbet der (du kan jo tenke litt på hva som ser best ut på CV for deg), er det mulig at attestskriver er villig til å gjøre som du ønsker om du bare spør på en pen måte. Husk kommunikasjon kan løse mye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2006 #6 Del Skrevet 31. januar 2006 I slike tilfeller har jeg skrevet en attest som bekrefter at alle periodene.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå