Gå til innhold

Kreftsyk familiemedlem ønsker å reise utenlands

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har familiemedlem med uhelbredelig kreft som ønsker å få oppleve «syden» en gang før hn dør. 
Vi ønsker selvfølgelig å imøtekomme hn på dette, men samtidig være realistisk og vurdere risiko. 
Hvordan er dette feks mtp forsikringer? Vi frykter jo sykehusinnleggelse eller andre komplikasjoner som kan oppstå. Det kan bli veldig dyrt, og vi er ikke så bra økonomisk stilt.
Men det er samtidig veldig sårt hvis må fortelle hn at det kan bli vanskelig å få til. Prøver å tenke løsninger for at hn kan få fine opplevelser fremover.

Har noen vært litt i samme type problemstilling? 

Anonymkode: cc2e3...6a1

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje dere kan spørre legen om han kan få et opphold på det norske sykehjemmet i spania. Da har han leger/sykepleiere/helsefagarbeidere tilgjengelig OG får oppleve syden. Bare si dere kan betale selve reise og overnatting (ikke omsorg) og trenger ikke få gratis. Forklar situasjonen. Kanskje...?

Anonymkode: 82cc7...a34

• Liker 2
Skrevet

Tusen takk for svar! Jeg visste ikke om disse tilbudene i Spania, så det var veldig nyttig. Holder på å lese meg opp nå :) 

Anonymkode: cc2e3...6a1

Skrevet

I Europa har du rett på akutt helsehjelp så lenge du kan fremvise E111 kort. Men dersom vedkommende trenger transport tilbake til Norge er det ikke sikkert forsikringen dekker det, så det må dere sjekke. Samme om vedkommende dør i utlandet. 

Anonymkode: 78e06...c4d

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...