Gå til innhold

Utstående mage etter ønsket vektoppgang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alltid vært naturlig slank og hatt høy forbrenning. Ble satt på Lav Fodmap diett pga IBS og raste ned i vekt. Har derfor noen måneder nå vært nødt til å gå aktivt inn for å få normal BMI. BMI-en min er nå 19,6. Jeg er veldig fornøyd med å ha gått opp i vekt, problemet er at magen er så utstående at det ser ut som jeg er gravid i 6. måned. Hver dag, selv på morgenen! Så kommer ikke av maten jeg spiser, men mistenker at mye av fettet har lagt seg på magen? Er dette noe som vil gå seg til hvis jeg begynner med cardio feks? Eller blir mer fysisk aktiv? Noen som har noen tips til meg? :) Ønsker jo naturligvis å holde vekten, men vil bli kvitt magen da jeg ikke føler meg vel med den. 

K27

Anonymkode: accdb...3a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tren magemusklene.

Anonymkode: 72df0...19c

Skrevet

Er det mykt fett eller holder du ikke magemusklene stramme?

Anonymkode: a8564...0e2

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er det mykt fett eller holder du ikke magemusklene stramme?

Det er mykt fett, kan ta tak i det. Har aldri hatt mage før, så synes det er rart at jeg skulle få det nå. Er slank ellers på kroppen. Men sluttet med fysisk aktivitet samtidig som jeg gikk ned i vekt fordi jeg fikk så mange uheldige bivirkninger av vektnedgangen, så har tenkt at det kanskje ikke er så rart likevel. Nylig startet med det igjen. Skjønner at det er litt overfladisk å henge seg opp i, men er veldig uvant og går utover selvtilliten..

Skrevet

Det er vel et tegn på selve IBS'en? Det er nok ikke fett når du har en så lav BMI, men at tarmen din reagerer på økt inntak av mat. 

Trening vil uansett fungere. Både for fordøyelsen i seg selv:

image.thumb.png.50ca2304d2c38e933bb8ed0e6770efa0.png

Men også for å stramme opp. 

Anonymkode: a5feb...665

• Liker 1
Skrevet

Greit å ha litt beredskapsplager. Trenger bare vann.

Mange hamstrer hermetikk,men det er det første som forsvinner i en nødsituasjon....

Skrevet

I og med du er anonym så kan du da legge ut et bilde. Tipper det er en kul på størrelse med et knappnålshode.

Skrevet

Vet anorektiker plages med det samme når de går opp til normalvekt, men det har vist seg forbigående der vekten har fordelt seg mer gunstig over tid. Typisk at når de har kommet i gang med ett vanlig, aktivt, liv igjen så har jevnet seg mer ut. Så å bruke kroppen er nok ikke så dumt.

Anonymkode: a046d...150

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er mykt fett, kan ta tak i det. Har aldri hatt mage før, så synes det er rart at jeg skulle få det nå. Er slank ellers på kroppen. Men sluttet med fysisk aktivitet samtidig som jeg gikk ned i vekt fordi jeg fikk så mange uheldige bivirkninger av vektnedgangen, så har tenkt at det kanskje ikke er så rart likevel. Nylig startet med det igjen. Skjønner at det er litt overfladisk å henge seg opp i, men er veldig uvant og går utover selvtilliten..

Ok. Jo,mange har dårlig selvtillit på grunn av både det ene og det andre. Men er egentlig ingen grunn til det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vet anorektiker plages med det samme når de går opp til normalvekt, men det har vist seg forbigående der vekten har fordelt seg mer gunstig over tid. Typisk at når de har kommet i gang med ett vanlig, aktivt, liv igjen så har jevnet seg mer ut. Så å bruke kroppen er nok ikke så dumt.

Sant så sant.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er vel et tegn på selve IBS'en? Det er nok ikke fett når du har en så lav BMI, men at tarmen din reagerer på økt inntak av mat. 

Trening vil uansett fungere. Både for fordøyelsen i seg selv:

image.thumb.png.50ca2304d2c38e933bb8ed0e6770efa0.png

Men også for å stramme opp. 

Anonymkode: a5feb...665

Men Ts har jo ikke lav BMI, den er på 19,6. Så hun ligger veldig godt innenfor normalvekt. 

Jeg vil tro at det enten er pga IBS, som kan gi oppblåsthet og kulemage.

Det kan også være vektoppgangen i seg selv. Vi kan ikke velge hvor ekstra fett legger seg. Av og til fordeles det jevnt, og av og til fordeles det hovedsaklig på ett sted. 

Får du vært skikkelig på do flere ganger i uken? Jeg har selv IBS, og får ikke gått på do uten hjelpemidler.

Anonymkode: c5cbb...1d1

Skrevet

Sliter med det samme og jeg trener ganske ofte. Ingen andre plager annet enn at jeg ser oppblåst ut hele tiden. 

Anonymkode: bc49d...dbd

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Men Ts har jo ikke lav BMI, den er på 19,6. Så hun ligger veldig godt innenfor normalvekt. 

Det kan også være vektoppgangen i seg selv. Vi kan ikke velge hvor ekstra fett legger seg. Av og til fordeles det jevnt, og av og til fordeles det hovedsaklig på ett sted. 

Får du vært skikkelig på do flere ganger i uken? Jeg har selv IBS, og får ikke gått på do uten hjelpemidler.

Har IBS-D så sliter ikke med forstoppelse, men det motsatte. Hadde jeg slitt med forstoppelse hadde jeg skjønt at magen var oppblåst. Har noen ganger fått oppblåst mage hvis jeg spiser for mye, men da er den mer hard. Nå kjennes det mer ut som fett på en måte..

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

I og med du er anonym så kan du da legge ut et bilde. Tipper det er en kul på størrelse med et knappnålshode.

Orker ikke laste opp og ta bilde😅 men fant den tråden her og er veldig likt som bildet som ble lagt ut i den tråden her:

Bare at den har vært sånn konstant siden jeg la på meg. Er såpass at buksene mine som har passet i flere år føles for trange. Har ikke klart å bruke noen av jeansene mine feks.. og har spist sunt under vektoppgangen altså, så er ikke kostholdet det står på. Spiser likt som jeg gjorde før jeg gikk ned i vekt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hm interessant. Kanskje jeg får gi det et par måneder til med et vanlig, sunt kosthold og fysisk aktivitet :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Godt innenfor? Er du full?

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Orker ikke laste opp og ta bilde😅 men fant den tråden her og er veldig likt som bildet som ble lagt ut i den tråden her:

Bare at den har vært sånn konstant siden jeg la på meg. Er såpass at buksene mine som har passet i flere år føles for trange. Har ikke klart å bruke noen av jeansene mine feks.. og har spist sunt under vektoppgangen altså, så er ikke kostholdet det står på. Spiser likt som jeg gjorde før jeg gikk ned i vekt.

Nå har individet på bildet ekstrem svai i ryggen. Ikke rart man får en pupp på magen da.

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Nå har individet på bildet ekstrem svai i ryggen. Ikke rart man får en pupp på magen da.

Ja, men min mage er sånn uten svai i ryggen 😅 

Ser at det ble en diskusjon rundt BMI-en jeg skrev. Grunnen til at jeg skrev det er fordi jeg selv mener det er litt merkelig at jeg skal ha en utstående mage med lav BMI. Kan jo ikke akkurat gå mer ned i vekt heller som ville vært naturlig å tenke at man må hvis man har mage som man ønsker å kvitte seg med 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, men min mage er sånn uten svai i ryggen 😅 

Ser at det ble en diskusjon rundt BMI-en jeg skrev. Grunnen til at jeg skrev det er fordi jeg selv mener det er litt merkelig at jeg skal ha en utstående mage med lav BMI. Kan jo ikke akkurat gå mer ned i vekt heller som ville vært naturlig å tenke at man må hvis man har mage som man ønsker å kvitte seg med 😅

Ok. Men det er noe av det dummeste man kan gjøre nå som det er lavkonjunktur og ligger verdenskrig i luften.

Greit med et beredskapslager i disse dager i dobbelt forstand... 

Er organfett som er livsfarlig og gjør at man blir 85 i stedet for 87 år gammel..

Skrevet

Ble du satt på ibs diett hvor du raste ned i vekt? Ikke bra isåfall hvis du gjorde det i samråd med helsepersonell. Har også stått på lav foodmap, men det gjorde ingenting med vekta. Men godt jobba med å komme deg opp i vekt👌 Er det fett på magen eller er du oppblåst? Du har jo ikke så høy bmi. Jeg ville prøvd å lagt inn tung styrketrening med fokus på  få i deg nok proteiner.

Anonymkode: b28f6...344

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...