Gå til innhold

Mødre som studerer, hvor mye jobber dere ved siden av studiet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et barn på 4 år og studerer helsefaglig utdanning med en del obligatoriske aktiviteter. Og jeg jobber 40% . Av og til vurderer jeg å si opp, eller jobbe litt mindre.

Jeg får ok karakterer men har lyst til å investere mer tid og innsats i studiet og familen. Jeg bare lurer på hvordan andre mødre håndtere jobb, studie og barn. 

Hvor mye jobber du, hva studerer du og hvor mange barn har du? 

Anonymkode: 38b6f...a58

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber fullt, tar profesjonsrelatert master på halvtid. To barn (en selvgående tenåring og et yngre barn med særskilte behov).

Det er et mas.

Anonymkode: 69a54...b1b

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jobber fullt, tar profesjonsrelatert master på halvtid. To barn (en selvgående tenåring og et yngre barn med særskilte behov).

Det er et mas.

Er det obligatoriske aktiviteter på studiet? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det obligatoriske aktiviteter på studiet? 

Tre tredagers studiesamlinger i semesteret, 3-4 arbeidskrav og eksamener. Litt mindre mot slutten av masteroppgaven, men regner jo med det blir nok å drive med med den. 

Skrevet

Nesten hver dag når jeg ikke har praksis og samling. 

4 samlinger i halvåret på en uke hver. Ca 15 dager praksis hvert halvår. 

I tillegg kommer to arbeidskrav pr emne i halvåret(så 6 til sammen) og innleveringer hver uke som teller mot oppmøte. 

To barn, ei på 6 og ei på 3. 

Veldig styrete. Mange sene kvelder etter at unga er i seng. 

Skrevet

Jeg tok master på deltid. Startet da yngste var 5. Fullførte med toppkarakterer på normert tid (4 år) ved siden av 100 prosent jobb. Å jobbe 40 prosent og studere høres ut som ferie. 

Anonymkode: d1697...909

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tok master på deltid. Startet da yngste var 5. Fullførte med toppkarakterer på normert tid (4 år) ved siden av 100 prosent jobb. Å jobbe 40 prosent og studere høres ut som ferie. 

Men med deltidsstudie var det vel en del roligere med studier enn ved 100% studie eller?🙄

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Tenker at uavhengig av hvordan andre mødre håndterer det, så må du faktisk kjenne på hva som er riktig for deg. Det er krevende å studere, jobbe og ha barn. Om du har mulighet og behov for det, ta permisjon i fra stillingen din. Du skal jo mer enn bare overleve oppi dette. 

Anonymkode: a1a7c...71c

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Master på deltid er 50% da eller? Så 100% jobb og 50% studie. Men 40% jobb og 100% studie høres ut som ferie? Er jo nesten like stor totalbelastning, så kommer vel veldig an på studiet da

Anonymkode: 379c0...928

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Så flink, bra for deg!

Det høres kanskje ut som ferie for noen, men ikke for meg. Jobben er lite fleksibel, og det er vanskelig når jeg har obligatoriske aktiviteter og samtidig må på jobb. Det er også snakk om hvor mange obligatoriske aktiviteter man har, ikke sant? På odontologi er det mange obligatoriske aktiviteter. Og det er ganske krevende for en mor med andre forpliktelser. Men det er sikkert andre som klarer det fint med barn og jobb. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg jobber 100% med 50% studie. Forrige semester 75%… har en toåring og vært mye plaget med helsen i det siste. Det er et helvete, men kommer gjennom det på et vis…. 

Har en studiedag (betalt) i uken, men ikke redusert arbeidsmengde så tilsvarende 100%, bare fordelt på fire dager…

Anonymkode: ad064...29e

Skrevet

Alene med et barn på fem år, studerer 100 % og jobber 60 %. Gjør alt skolearbeid på kvelden når barnet sover. Det er ganske hektisk men det er jo bare for en periode. 

Anonymkode: 3d95c...956

Skrevet

Alene med en på 3. Jobber fulltid, studerer fulltid. Det er såvidt det går, men det går på et vis. Jeg har bestemt meg for å gjøre mitt beste og satser ikke på topp karakterer. Hadde karakterer vært viktig, så kunne jeg ikke gjort det. 

Anonymkode: e3457...f8e

Skrevet

Fulltidsstudent,  nettbasert. Jobber 20-40 %. To barn i barnehage.

Jeg vurderer og å si opp jobben. Jeg synes det er vanskelig å ha fokus på studiene når jobben kverner i bakhodet hele tiden. 

Jeg har ikke noe obligatorisk oppmøte, men dette semesteret har jeg 26 obligatoriske innleveringer pluss 20 frivillige. De frivillige er først og fremst for å se om man henger med i pensum så synes det er greit å gjøre de og. De andre må bestås for å få ta eksamen.

Forrige semester var det ikke så mange obligatoriske innleveringer så da gikk det greit å kombinere med jobb. Dette semesteret er fagene tyngre og arbeidsbelastningen større. 

Noen er supermennesker og tar alt på strak arm, men jeg kjenner mine begrensinger og det hadde gjort meg godt å kunne ha fullt fokus på studiene og slippe å gå med den dårlige samvittigheten for jeg henger etter på alle fronter.

Anonymkode: df25b...b19

Skrevet

Jobber ikke. Går fulltid profesjonsrettet master, med obligatorisk oppmøte stort sett hver dag. Prioriterer studiet, og får gode karakterer. Har to barn som jeg er mye aleine med, i barnehage og småskolen. Opptatt av at de skal slippe hamsterhjulet og lange dager i bhg. Har i tillegg et frivillig verv som tar litt tid. Er langt  fra noen ferie, men føler meg absolutt heldig. 

Anonymkode: d7d1c...91b

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg studerer deltid to dager i uken og jobber de resterende to. Er alene med to barn.

Anonymkode: 2f155...6a6

• Liker 1
Skrevet

Jobber ingenting ved siden av 100% studie. Hadde aldri greid det. Har 2 barnehagebarn. Skal sies at jeg gikk på veggen kort tid før jeg sa opp jobben å ble student. Om jeg ikke hadde studert så hadde jeg ikke klart å stå i 100% jobb nå. Maks 60 % tipper jeg 

Anonymkode: eda60...069

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jobbet  75% ved bachelor studiet hadde da en 1 åring og 3 åring🫣jobbet 75% ved master hadde en 1 åring en  5 åring og en 8 åring, hadde lett gjort det igjen om jeg viste hvor ille en tenåring er i dag😂😂😂har gitt opp doktorgrad

Anonymkode: 3219e...5ee

• Liker 1
Skrevet

Studerte medisin med to små barn i barnehage og etterhvert en i skole og en i barnehage. Jobbet ingenting ved siden av i løpet de årene.

Anonymkode: 785a3...3ee

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg studerer 75%, og jobber 80%. Det vil si at det ikke går opp her. Har eldre barn som "aldri" legger seg, og jeg merker at dette sliter på meg. Vurderer å si opp jobben! Klarer ikke prestere like bra hjemme, på jobb og på studiene slik som det er nå. Klarer ikke jobbe på kveldene. Føler meg mislykket som ikke får til det andre tydeligvis får til.. 

Anonymkode: 265ff...38e

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...