AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #1 Skrevet 1. februar 2024 Du som skal levere i mai; hvor langt er du kommet i prosessen? Hvor mange stp og antall ord? Hvilken tilnærming har du valgt? Har du en tidsplan for når de ulike delene skal være gjort? Du som har skrevet litteraturstudie tidligere må også gjerne svare😊 Kom også gjerne med tips til bra metodebøker👌 Anonymkode: c8ec1...7b4
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #2 Skrevet 1. februar 2024 Har du hatt prosjektforberedende emne? Vi hadde, med skriving av prosjektskisse som inneholder valg av tema, metode, problemstilling, tentativ litteraturliste osv.? Det var obligatorisk å ha med en detaljert tidsplan. Vi brukte "Den gode oppgaven" og "How to write an article in 12 weeks". Ellers er veileder gull til å komme med tips. Jeg skal ikke levere i mai, men semesteret etter. Har 60 stp nå, der 15 er prosjektskissen og resterende litterære masteremner. Jeg skal analysere noen verk/forfatter med utgangspunkt i økonomisk litteraturteori/ economic criticism (kort fortalt). Hva med deg? Anonymkode: 5892c...a3a
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #3 Skrevet 1. februar 2024 Jeg leverte i mai for noen år siden, og holdt på med å skrive diskusjonsdelen i februar. Var stort sett ferdig med resten. Min var 30 stp over ett år (påbygg i spesialsykepleie) og full jobb ved siden av. Husk at abstract, korrekturlesing etc. tar mye mer tid enn man tror, sett av et par uker på slutten til det! Anonymkode: 3ce99...b1d
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #4 Skrevet 1. februar 2024 Noen år siden jeg leverte selv, men jeg veileder studenter som skriver master i 30 stp med levering i mai. Hvis du ikke har begynt (som jeg nesten antar siden du spør etter metode) så har du dårlig tid. Mine studenter holder på å skrive resultat og drøftingsdelen. Du skriver hverken fag eller metode, så da er det litt vanskelig å anbefale metodelitteratur, innen litteraturstudier er det flere metoder. Som en over side tar ofte det man tror er mindre ting med oppgaven forbausende lang tid, så sett av tid til det. Anonymkode: 024da...f25
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #5 Skrevet 1. februar 2024 Har så lyst til å ta en master, men sliter mye med angst. Prestasjonsangst, sosial angst, urealistiske forventninger til meg selv og stort sett hele spekteret av stress-og angstlidelser. Går det an å gjøre det greit for en lesehest med et greit nok hode, til tross for alt dette? Anonymkode: aeb12...214
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #6 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har så lyst til å ta en master, men sliter mye med angst. Prestasjonsangst, sosial angst, urealistiske forventninger til meg selv og stort sett hele spekteret av stress-og angstlidelser. Går det an å gjøre det greit for en lesehest med et greit nok hode, til tross for alt dette? Anonymkode: aeb12...214 smetter inn for å si at JAAAAA det gjør det. Har hatt angst til hårfestet, men gode medstudenter og noen turer i frisk luft gjør susen hilsen akkurat ferdig masterstudent Anonymkode: 08d93...cd4 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #7 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Noen år siden jeg leverte selv, men jeg veileder studenter som skriver master i 30 stp med levering i mai. Hvis du ikke har begynt (som jeg nesten antar siden du spør etter metode) så har du dårlig tid. Mine studenter holder på å skrive resultat og drøftingsdelen. Du skriver hverken fag eller metode, så da er det litt vanskelig å anbefale metodelitteratur, innen litteraturstudier er det flere metoder. Som en over side tar ofte det man tror er mindre ting med oppgaven forbausende lang tid, så sett av tid til det. Anonymkode: 024da...f25 Hvordan er det mulig at dine studenter allerede skriver resultat og drøft? Jeg leverte inn prosjektskisse for tre uker siden, og er i søke-etter-litteratur fasen nå. Dette er hva min veileder anbefalte til å starte med. Selve skrivingen starter vel opp i ila februar. TS Anonymkode: c8ec1...7b4 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #8 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg leverte i mai for noen år siden, og holdt på med å skrive diskusjonsdelen i februar. Var stort sett ferdig med resten. Min var 30 stp over ett år (påbygg i spesialsykepleie) og full jobb ved siden av. Husk at abstract, korrekturlesing etc. tar mye mer tid enn man tror, sett av et par uker på slutten til det! Anonymkode: 3ce99...b1d Så du skrev masteroppgaven over to semestre? Anonymkode: c8ec1...7b4
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #9 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har du hatt prosjektforberedende emne? Vi hadde, med skriving av prosjektskisse som inneholder valg av tema, metode, problemstilling, tentativ litteraturliste osv.? Det var obligatorisk å ha med en detaljert tidsplan. Vi brukte "Den gode oppgaven" og "How to write an article in 12 weeks". Ellers er veileder gull til å komme med tips. Jeg skal ikke levere i mai, men semesteret etter. Har 60 stp nå, der 15 er prosjektskissen og resterende litterære masteremner. Jeg skal analysere noen verk/forfatter med utgangspunkt i økonomisk litteraturteori/ economic criticism (kort fortalt). Hva med deg? Anonymkode: 5892c...a3a Ja, vi leverte prosjektskisse i begynnelsen av januar. «Den gode oppgaven» har jeg hørt om, skal sjekke den ut👌 TS Anonymkode: c8ec1...7b4
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #10 Skrevet 1. februar 2024 Hei ts! Jeg skal levere 15/5. 30studiepoeng. er nå kommet dit at jeg har 450 artikler som jeg driver og går gjennom tittel og abstrakt på. Har kommet gjennom 31% av de i følge screeningsprogrammet 😂 noen av de andre i klassen min er kommet dit at de har ca 40 de skal lese fulltekst på. Men jeg har ikke kommet dit enda.. regner med 1 uke på å bli ferdig med denne grovsorteringen. Vi skal bruke tematisk analyse til analysesen. Hvor langt har du kommet? ☺️ Anonymkode: f5ace...cce
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #11 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei ts! Jeg skal levere 15/5. 30studiepoeng. er nå kommet dit at jeg har 450 artikler som jeg driver og går gjennom tittel og abstrakt på. Har kommet gjennom 31% av de i følge screeningsprogrammet 😂 noen av de andre i klassen min er kommet dit at de har ca 40 de skal lese fulltekst på. Men jeg har ikke kommet dit enda.. regner med 1 uke på å bli ferdig med denne grovsorteringen. Vi skal bruke tematisk analyse til analysesen. Hvor langt har du kommet? ☺️ Anonymkode: f5ace...cce Ikke så langt😅 Søker etter litteratur i ulike databaser. Begynte for noen dager siden. Dette er hva min veileder anbefalte å begynne med. Har du startet å skrive? TS Anonymkode: c8ec1...7b4
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #12 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ikke så langt😅 Søker etter litteratur i ulike databaser. Begynte for noen dager siden. Dette er hva min veileder anbefalte å begynne med. Har du startet å skrive? TS Anonymkode: c8ec1...7b4 Nei er du gal har ikke skrevet et ord 😂 får du hjelp av bibliotekar til søket? Hadde aldri klart det uten bibliotekar altså. Kanskje klart å søke, men ikke å forstå alt der her med MESH ord og keywords osv (skriver innen helse). Og hun har hjulpet meg å få skrevet ut søkehistorikk. Du har picoskjema som du bruker til søk? Hvilke databaser bruker du? Anonymkode: f5ace...cce
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #13 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Nei er du gal har ikke skrevet et ord 😂 får du hjelp av bibliotekar til søket? Hadde aldri klart det uten bibliotekar altså. Kanskje klart å søke, men ikke å forstå alt der her med MESH ord og keywords osv (skriver innen helse). Og hun har hjulpet meg å få skrevet ut søkehistorikk. Du har picoskjema som du bruker til søk? Hvilke databaser bruker du? Anonymkode: f5ace...cce Godt å høre, ble stressa av å lese at andre er i gang med diskusjonsdelen allerede! (Skjønner ikke hvordan det er mulig tidsmessig, semesteret har jo nettopp begynt!) Jeg har sendt forespørsel om veiledning til biblioteket men ikke hørt noe ennå. Jeg skriver foreløpig på egne ark. Altså søkeord og antall treff. Håper bibliotekaren kan hjelpe meg med skjema og slikt. Jeg har kun søkt i Oria til nå, men har flere databaser på lista som jeg også skal søke i. Bare ikke kommet så langt ennå. TS Anonymkode: c8ec1...7b4
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #14 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Godt å høre, ble stressa av å lese at andre er i gang med diskusjonsdelen allerede! (Skjønner ikke hvordan det er mulig tidsmessig, semesteret har jo nettopp begynt!) Jeg har sendt forespørsel om veiledning til biblioteket men ikke hørt noe ennå. Jeg skriver foreløpig på egne ark. Altså søkeord og antall treff. Håper bibliotekaren kan hjelpe meg med skjema og slikt. Jeg har kun søkt i Oria til nå, men har flere databaser på lista som jeg også skal søke i. Bare ikke kommet så langt ennå. TS Anonymkode: c8ec1...7b4 Vi begynte i august vi 😂 ingen i klassen har begynt med noe diskusjon eller noe sånt enda. En i klassen min har ikke engang fått søknaden sin til FEK godkjent enda. Så du er langt i fra den tregeste. Anonymkode: f5ace...cce
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #15 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Godt å høre, ble stressa av å lese at andre er i gang med diskusjonsdelen allerede! (Skjønner ikke hvordan det er mulig tidsmessig, semesteret har jo nettopp begynt!) Jeg har sendt forespørsel om veiledning til biblioteket men ikke hørt noe ennå. Jeg skriver foreløpig på egne ark. Altså søkeord og antall treff. Håper bibliotekaren kan hjelpe meg med skjema og slikt. Jeg har kun søkt i Oria til nå, men har flere databaser på lista som jeg også skal søke i. Bare ikke kommet så langt ennå. TS Anonymkode: c8ec1...7b4 Vi begynte i august vi 😂 ingen i klassen har begynt med noe diskusjon eller noe sånt enda. En i klassen min har ikke engang fått søknaden sin til FEK godkjent enda. Så du er langt i fra den tregeste. Anonymkode: f5ace...cce
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #16 Skrevet 1. februar 2024 Han skriver ikke litteraturstudie da. Anonymkode: f5ace...cce
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #17 Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvordan er det mulig at dine studenter allerede skriver resultat og drøft? Jeg leverte inn prosjektskisse for tre uker siden, og er i søke-etter-litteratur fasen nå. Dette er hva min veileder anbefalte til å starte med. Selve skrivingen starter vel opp i ila februar. TS Anonymkode: c8ec1...7b4 Prosjektskisse for 3 uker siden?! Jeg er førsteårsstudent, og skal begynne på masteroppgaven til høsten. Vi skal levere prosjektskisse i mai. Anonymkode: 7ed9f...f02
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #18 Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Noen år siden jeg leverte selv, men jeg veileder studenter som skriver master i 30 stp med levering i mai. Hvis du ikke har begynt (som jeg nesten antar siden du spør etter metode) så har du dårlig tid. Mine studenter holder på å skrive resultat og drøftingsdelen. Du skriver hverken fag eller metode, så da er det litt vanskelig å anbefale metodelitteratur, innen litteraturstudier er det flere metoder. Som en over side tar ofte det man tror er mindre ting med oppgaven forbausende lang tid, så sett av tid til det. Anonymkode: 024da...f25 Dette er studenter som har begynt på oppgaven nå i januar og skriver resultater allerede? Det tror jeg ikke noe på. Vi begynte nå etter jul. Hadde seminar i forbindelse med oppgaven ca 15.jan. Vi sendte inn spørreskjema til godkjenning forrige uke, og det tar 2-4 uker å få svar. I mellomtiden skal vi skrive videre på teoridelen som vi har fra forprosjektet. Resultater kan vi umulig få skrevet før slutten av mars, begynnelsen av april uansett hvor mye vi ønsker det. Det er vanlig plan i følge veileder og alle andre rekker det så ser ingen grunn til at ikke vi skal rekke det heller. Anonymkode: cd1c9...483 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #20 Skrevet 5. februar 2024 Hvordan går søket ditt TS? Har du fått hjelp av bibliotekar? Er det helse du skal skrive innen? Vi søkte på nytt og fikk ca 750 artikler som vi lastet opp i Rayyan. Der ble det fjernet ca 250 duplikater. Så har vi nå screenet ca 500 artikler (lest tittel og litt i abstract). Nå står vi igjen med ca 10 vi har inkludert og 50 vi skal avgjøre i løpet av uken om er verdt å inkludere eller ikke. Anonymkode: f5ace...cce
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå