AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #1 Skrevet 1. februar 2024 Eller må jeg søke sosialhjelp? Ble så glad og lettet når jeg endelig kunne søke, men nå tenker jeg veldig mye på et eventuelt avslag. Anonymkode: ba317...099 1
Sofakona Skrevet 1. februar 2024 #2 Skrevet 1. februar 2024 Tror du kan søke aap på nytt. Går du på aap nå?
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #3 Skrevet 1. februar 2024 Blir nok ikke AAP, du er jo ferdig avklart. Så da blir det sosialhjelp Anonymkode: 4d85d...2b5 1
Sofakona Skrevet 1. februar 2024 #4 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Blir nok ikke AAP, du er jo ferdig avklart. Så da blir det sosialhjelp Anonymkode: 4d85d...2b5 Ikke alltid man er ferdig avklart. Noen kan søke selv om de ikke har gjort alt. Ts det er Facebook gruppe som heter aap. Bli med der da får du svar med engang. Her er det eksperter på dette
Fountaine Skrevet 1. februar 2024 #5 Skrevet 1. februar 2024 Hvis NAV har gitt klarsignal til å søke så skal det veldig mye til for å få avslag. Men hvis du får avslag må du på sosialhjelp ja. 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #6 Skrevet 1. februar 2024 Takk. Skal sjekke ut den gruppen. Jeg går fremdeles på aap. Fikk nytt vedtak på 8 mnd når uføre søknaden var innsendt. Jeg tenker slik at hvis man får avslag så mener Nav at man ikke er ferdig avklart. Men blir så usikker og rett og slett engstelig av å tenke på det. Anonymkode: ba317...099 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #7 Skrevet 1. februar 2024 Var Nav som åpnet opp for å søke ja. Anonymkode: ba317...099
Sofakona Skrevet 1. februar 2024 #8 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk. Skal sjekke ut den gruppen. Jeg går fremdeles på aap. Fikk nytt vedtak på 8 mnd når uføre søknaden var innsendt. Jeg tenker slik at hvis man får avslag så mener Nav at man ikke er ferdig avklart. Men blir så usikker og rett og slett engstelig av å tenke på det. Anonymkode: ba317...099 Skjønner det...dette er du ikke alene om... dessverre er det mange som får avslag selv om nav åpner opp..helt høl i huet. Men bli med på den gruppen...de som er administrerende det inne brenner for dette og har vært i vg og Dagbladet flere ganger
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #9 Skrevet 1. februar 2024 Kommer an på grunnen til avslaget. Om det gis avslag pga ikke avklart grunnet tiltak eller medisinsk behandling så kan du få tilbake AAP. Da søker du om gjenopptak, om du har mer tid. Eller en ordinær søknad om du har nådd maksdato. Da må det lages en ny plan for avklaring etter avslaget. Dette er den vanligste grunnen for avslag. Anonymkode: dcbdd...1c7
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #10 Skrevet 1. februar 2024 Hvis du får avslag så stoppes den AAP perioden du fikk på 8 mnd på dagen for avslaget. Men du hadde kanskje litt tid igjen på AAP perioden før du søkte på ufør? Hvis det, så blir den gjenopptatt, å når den perioden nesten er over så kan du søke på nytt på AAP. Hvis du får avslag, så vil grunnen til avslaget stå i vedtaket, å da må du sammen med veileder gjøre de tiltakene som kreves, eks behandling, rehab opphold osv før du kan søke på ufør igjen. Anonymkode: 4a67c...951
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå