Gå til innhold

Bygdelivet og ungdomstabber.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det verserte mye falske rykter om meg da jeg var ung her i bygda. Noen ungdomstabber gjorde jeg også selv om de var helt harmløse. 

Jeg føler enda at jeg blir straffet for dette i denne lille byen og er en ikke-person. Dette uavhengig av hvor god jeg har vært og det jeg har oppnådd. 

Jeg blir altså fremdeles straffet for og konfrontert med sanne og usanne ting som skjedde for snart 30 år siden. Det er helt absurd. 

Anonymkode: 1d2b4...345

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det verserte mye falske rykter om meg da jeg var ung her i bygda. Noen ungdomstabber gjorde jeg også selv om de var helt harmløse. 

Jeg føler enda at jeg blir straffet for dette i denne lille byen og er en ikke-person. Dette uavhengig av hvor god jeg har vært og det jeg har oppnådd. 

Jeg blir altså fremdeles straffet for og konfrontert med sanne og usanne ting som skjedde for snart 30 år siden. Det er helt absurd. 

Folket som holder på slik minner om idioter i mine ører.

Hvorfor ofre de en tanke? De er jo åpenbart ikke dine venner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel helt an på hvilke tabber det var? Og om det gikk ut over noen tenker jeg. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du fortelle dem sannheten da, så enkelt er det. 

Anonymkode: a19c5...3cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommerkroppen skrev (6 minutter siden):

Det kommer vel helt an på hvilke tabber det var? Og om det gikk ut over noen tenker jeg. 

Nei bare snille tabber. Hørte på sær musikk og gikk i rare klær og leste merkelige bøker og lå med noen få. En fjær ble til fem høns og en hønsegård. Jeg hverken skadet noen eller gjorde noe ulovlig. Jeg gikk utenfor boksen. 

Jeg ble for et par år siden konfrontert med dette og trakkaserende løgner om meg i alles påhør. Man kan vel kalle det mobbing og jeg føler meg ofte uglesett av folk her i bygda. Jeg gjør ikke en flue fortred men det blir det ikke sett i og jeg har oppført meg bra nå i mange mange år. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en grunn til at flyttestrømmen går fra distriktene. 

Anonymkode: a48e5...d4a

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en skikkelig drittplass av ei sladrebygd full av kjerringer og engstelige, enkle/dumme og kjedelige folk. Typisk bygd. Flytt!

Anonymkode: 59c73...9dd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Høres ut som en skikkelig drittplass av ei sladrebygd full av kjerringer og engstelige, enkle/dumme og kjedelige folk. Typisk bygd. Flytt!

Anonymkode: 59c73...9dd

Jeg møter ofte sneversynte holdninger og jantelov ja. Det ser jeg andre også gjør og folk her går stille i dørene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp de folka der og bli kjent med  innflytterne i bygda

Anonymkode: bd835...771

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dropp de folka der og bli kjent med  innflytterne i bygda

Anonymkode: bd835...771

Ja, takk for tips! Her er innflyttere både fra landet og utlandet. :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som du er voksen kan du jo snakke med de du vet har sladret om deg, og spørre dem hvor de har alle usannhetene i fra. Så kan du fortelle dem i samme slengen hva som faktisk er sannheten. Hvis de fremdeles er like sladrete og nekter å forholde seg til sannheten, må du enten stå i det eller flytte.

Anonymkode: 7c081...9a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå som du er voksen kan du jo snakke med de du vet har sladret om deg, og spørre dem hvor de har alle usannhetene i fra. Så kan du fortelle dem i samme slengen hva som faktisk er sannheten. Hvis de fremdeles er like sladrete og nekter å forholde seg til sannheten, må du enten stå i det eller flytte.

Anonymkode: 7c081...9a4

Ja, er ikke så enkelt å flytte bare når man begynner å dra på åra. Det kan raskt bli enda mer ensomt og her har jeg en liten krets. Jeg får se hva jeg får til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare synge litt: Evig eies kun et dårlig rykte :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det.. Men bare hold deg med de gode folka, nye og gamle 😊 Det er en av ulempene med et bygdesamfunn, men det er mange fordeler også 👍

Anonymkode: c8c4b...80a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg endte med å flytte fra min hjemby. Bor i en mindre by nå, men opplever ikke det samme her. 

Anonymkode: 889ad...676

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres mer ut som du omgir deg med feil mennesker? Slarv og jantelov kan man møte uansett, både i by og bygd. Det er ikke noen regel at det er verre på bygdene enn i andre samfunn. Det er idioter overalt.

Anonymkode: 79ffd...06b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen hører et navn, kanskje en innflytter ble kjent med ei som alltid har bodd der. Så får nyinnflytteren beskjed om å passe seg for henne for hun pleier å være så gal. Men egentlig har ikke denne handlingen skjedd på 15-30 år. Man får virkelig ingen ny sjanse om man har gjort feil eller noen tror en har gjort feil.

Men dette skjer ikke i alle småbyer, det er enkelte steder. Jeg over her merker stor forskjell da jeg flyttet fra min hjemby. For uansett hvem jeg blir kjent med så slipper jeg å høre om feil de begikk i ungdomstiden sin. 

Anonymkode: 889ad...676

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ikke noen regel at det er verre på bygdene enn i andre samfunn.

men det er det!! 

TS, jeg forstår deg veldig godt. Bygdedyret lever, og man har ingenting å stille opp med mot det.

Anonymkode: 842d2...4ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min erfaring er at dette er et større problem i små byer enn på bygda. Unntak finnes selvfølgelig. Så flytt heller ut til bygda. ;) 

Anonymkode: 62623...791

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...